امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 832 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی؛

بابک زنجانی دو میلیارد و 60 میلیون یورو به وزارت نفت بدهی دارد/ پول ملت به ملت برگردانده شود / برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ضرورت دارد

خبرایران : مصطفی افضلی فر سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بازداشت بابک زنجانی زمینه ای برای بازگرداندن دو میلیارد و 60 میلیون یورو درآمد حاصل از فروش نفت و حقوق ملت به حساب وزارت نفت است.
بابک زنجانی دو میلیارد و 60 میلیون یورو به وزارت نفت بدهی دارد/ پول ملت به ملت برگردانده شود / برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ضرورت دارد

به گزارش خبرایران،«مصطفی افضلی فر» سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به دنبال دستگیری زنجانی و انتقال وی به اوین اظهارداشت: بر اساس پرونده موجود در کمیسیون اصل 90 زنجانی باید مبلغ مزبور را به حساب وزارت نفت واریز می کرد ولی با توجه به عدم اجرای تعهدات قبلی ، دستگیری وی اهرمی برای بازگرداندن حقوق ملت ایران است.

وی اظهار داشت: این موضوع به طور مستمر پیگیری شده است اما تا کنون بابک زنجانی نسبت به واریز این میزان درآمد حاصل از فروش نفت خودداری و به تعهدات خود عمل نکرده است و اهرم و ابزاری باید در دست باشد که وی را مجبور به پرداخت حقوق ملت کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مدارک و مستنداتی که زنجانی در خصوص پرداخت درآمد حاصل از فروش نفت به حساب وزارت نفت ارایه کرده، مطابق بیان بعضی ها جعلی است و محکمه پسند نیست.

افضلی ادامه داد: برای بررسی این موضوع از مسوولان بانک مرکزی دعوت و تاکنون نیز یک جلسه برگزار کرده ایم و شنبه هفته آینده نیز جلسه ای تشکیل می شود که در این خصوص جوابگو باشند.

 

برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی موجب بازدارندگی می شود

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ضرورت دارد، گفت: ما نباید سه قوه را به خاطر یک پرونده اینقدر درگیر کنیم تا آن ها انرژی خود را صرف این موضوع کنند.

افضلی فرد با بیان اینکه به نظر بنده بخشی از مفاسد اقتصادی ناشی از ضعف است که باید جبران شود، اظهار داشت: در خصوص پرونده مفاسد اقتصادی بیش از این نباید اتلاف وقت و صرف انرژی کرد بلکه باید کارهای اساسی انجام داد.

وی افزود: برخورد قاطع با کسانی که هنوز پولی از ملت را در اختیار دارند و تحویل نداده اند، موجب بازدارندگی شده و ما می توانیم شاهد جلوگیری از تکرار این موارد در آینده شده و یا آن را به حداقل برسانیم.

 

پرداخت بدهی بابک زنجانی می تواند بخشی از مشکلات موجود را حل کند

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با یادآوری بدهی دو میلیارد و 60 میلیون یورو بابک زنجانی، گفت: این مبلغ علاوه بر استیفای حقوق ملت، می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی موجود، هر چند ناچیز را حل کند.

افضلی فرد با بیان اینکه این پول متعلق به ملت است و باید صرف حل بخشی از مشکلات همین ملت شود، تصریح کرد: ضرورت دارد هرچه سریع تر این موضوع خاتمه پیدا کند و پول ملت به ملت برگردانده شود.

 

پرونده بابک زنجانی تا رسیدن به نتیجه دنبال می شود

 

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده آن را دنبال خواهد کرد، گفت: وظیفه کمیسیون اصل 90 به عنوان بازوی نظارتی مجلس و به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی در قانون اساسی مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نباید امید مردم به کمیسیون اصل 90 کم رنگ شود و این کمیسیون بدون ملاحظه سمت، مقام و موقعیت اشخاص باید با مفاسد قاطعانه مبارزه کند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بازداشت بابک زنجانی میلیاردر ایرانی خبر داد.این بازداشت با پرونده زنجانی در دادسرا مرتبط است.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی در دادسرای تهران خبر داده بود.

پرونده مزبور در رابطه با جرایم اقتصادی در دادسرای تهران تشکیل شده است.

یک منبع آگاه نیز عصر امروز اعلام کرد که بابک زنجانی نمی تواند با قرار وثیقه آزاد شود.

انتشار خبر بازداشت زنجانی در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب