امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8330 تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خطیب جمعه تهران عنوان کرد:

توهین به پیامبر(ص)؛ بیانگر ضعف غرب در برابر قدرت اسلام / ضرورت افزایش بردباری مجلس

خبرایران آیت‎الله موحدی کرمانی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از جانب نشریه فرانسوی را ناشی از درک قدرت اسلام و ضعف آنها در برابر اسلام دانست.
توهین به پیامبر(ص)؛ بیانگر ضعف غرب در برابر قدرت اسلام / ضرورت افزایش بردباری مجلس

به گزارش خبرایران، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: چند مناسبت وجود دارد که بنده به آنها اشاره می‌کنم که یکی شهادت فدائیان اسلام است که در 27 دی سال 34 شهید شدند و اینها حق بزرگی بر ما دارند که در آن فضای خفقان وارد عمل شده و پشت دشمن را لرزاندند و وحشتی که شاه در مردم ایجاد کرده بود به خودش منتقل شد و فهمید ایران، شیران فراوانی دارد و اینها درس مقاومت به مردم دادند و همین مقاومت‌ها منجر به فرار شاه شد.
وی افزود: موضوع دردآور دوم، توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) است. غرب قدرت اسلام را احساس کرده و فهمیده است که اسلام به سرعت در اروپا پیش می‌رود و دست به این کارهای زشت و خباثت‌ها می‌زند؛ غرب به جایی رسیده است که باید بگوئیم زهی خجلت و بگذارید غرب چهره خود را نشان دهد تا جهان اسلام به خود آید و دل به این ناکسان نبندد.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: جای بسی تعجب است که حمایت از این افراد را حمایت از آزادی می‌دانند در حالیکه این حمایت از بی‌شرمی است. از این عجیب‌تر اینکه این افراد به راه افتاده و راهپیمایی کرده و تروریسم را محکوم می‌کنند؛ کسانی‌که خود تروریست‌پرور هستند. نخست‌وزیر سفاک رژیم کودک‌کش صهیونیستی آمده است و تروریسم را محکوم می‌کند. خوشحالیم که به این نتیجه رسیده‌اید که گروهی همانند داعش که پرورش دادید امروز به جان خود شما افتاده‌اند.
وی افزود: مسئله دیگر درباره وحدت است که در خطبه‌های اول درباره آن صحبت کردم و هرچه از وحدت به دست آوردیم در سایه امامت بود و مطلب دیگر مذاکره هیئت ایرانی است. این مذاکره ادامه خواهد داشت و انشاء‌الله مبارک است اما مذاکره‌کنندگان باید بدانند طرف مذاکره چه کسانی هستند؟ مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند دشمنی استکبار با ما پایانی ندارد و در جای دیگری فرمودند دولتمردان آمریکا غیرمنطقی هستند و مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم‌شدنی نیست و در مقابل کارهای غیرمنطقی آمریکا و همراهانش هیچگاه تسلیم نشده و تسلیم نخواهد شد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی اظهار کرد: اینک که با ارزان کردن قیمت نفت مواجهیم و از این طریق می‌خواهند به کشور ایران ضربه بزنند اهمیت اقتصاد مقاومتی روشن می‌شود و باید اتکا بودجه به نفت تدریجا کاهش یافته و انشاء‌الله روزی به صفر برسد. ما ظرفیت‌های بسیاری داریم و نیروی جوان ما در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.
وی تأکید کرد: مسئولان به دستورات اقتصاد اسلامی توجه کرده و با ساده‌زیستی، رونق کشاورزی و کوچک کردن دولت اقدامات کارسازی انجام دهند و حتما مجلس محترم هم در برنامه سال 94 و هم تدوین برنامه ششم وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهد.
وی افزود: آخرین نکته اینکه آنچه در مجلس محترم اتفاق افتاد در شأن مجلس نبود و انشاء‌الله مجلس متانت و برباری خود را افزایش دهد هم اینکه سعی کند مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان حل کنند و مصوبات‌شان به بهترین نحو ممکن اسلامی باشد.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی، همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شما برادران و خواهران خودم را به تقوا توصیه می‌کنم و هرچه می‌توانیم بکوشیم در خود تقوا ایجاد کرده برای ذات الهی حریم قائل شده و در مقابل ذات پروردگار از عصیان خجالت بکشیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی عنوان کرد: اینکه آقای رحیم‌پوی‌ازغدی گفتند ممکن است دیگر در سخنرانی نماز جمعه حاضر نشوم من را نگران کرد و من از ایشان تقاضا می‌کنم این حرف خود را پس بگیرند؛ چراکه همه ما از سخنان ایشان استفاده می‌کنیم و امیدوارم برنامه‌های خوب ایشان ادامه پیدا کند.
وی افزود: یکی از آثار و لوازم تقوا این است که انسان به خودش خوشبین نباشد. امیرامؤمنین(ع) می‌فرمایند: متقی خودش را متهم می‌کند و خودش را به محاکمه می‌کشد و اگر اینکار را انجام دهیم در قیامت جواب دادن برای ما آسان خواهد بود.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: رسول اکرم(ص) به اباذر فرمود: به حساب خودت امروز برس و ببین چه می‌کنی؟ و اگر به این امر رسیدی و از خود بازخواست کرده و نقاط ضعفت را جبران کردی کارت در قیامت آسان خواهد بود.
موحدی‌کرمانی افزود: محور سخن امروز من چند سؤال است که هرکس باید از خودش بپرسد و اول اینکه آیا آبروی مؤمن را حفظ کردی؟ آبروی مؤمن از حرمت کعبه مهم‌تر است و باید بررسی کنیم که آیا به او تهمت می‌زنیم و او را مسخره می‌کنیم با نه و باید در این دادگاه خود را بازخواست کنیم. اینهمه در قرآن بر وحدت سفارش شده است و آیا وحدت بین شیعه وسنی را رعایت می‌کنیم یا نه؟
خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: آنها که مسئولیتی در نظام دارند بارشان خیلی سنگین است. مسئولان دقت کنند که مواردی همانند دروغ، بدحجابی و فسادی که چهره کشور اسلامی را زشت کرده است از منکرات است و به آن بی‌تفاوت نباشید و اگر هم کاری کرده‌اید بگوئید چه کرده‌اید؟ با وجود این بی‌حجابی‌ها، دیگر جوانان رغبتی برای ازدواج ندارند و اینجا باید بگوئیم چقدر غافلند آنهایی که وسیله لذت را برای آلوده‌ها فراهم می‌کنند؟
موحدی‌کرمانی اظهار کرد: چنین وضعیتی بنیان خانواده را متزلزل می‌کند. دانشجویی که در فضای آرام درس می‌خواند موفق‌تر است یا کسی‌که مدام حالت اضطراب دارد؟ و بی‌تردید اولی موفق‌تر است و دیگرانی هم که این وضعیت را ببینند می‌گویند ایمان مردم ایران آسیب دیده است. مسئولین محترم وضعیت اندلس را فراموش نکنند چراکه به دلیل همین بی‌بندوباری‌ها به کشور کفر تبدیل شد.
وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر می‌فرماید: یکی از وظایف حکومت این است که باید با دشمن مردم بجنگد. اکنون عده‌ای آگاهانه به جنگ انقلاب می‌آیند حال باید پرسید مسئولان چقدر با این دشمن جهاد کرده است. مسئولان بدانند که مسئول میلیون‌ها مغز دانش‌‌آموز و دانشجو هستند و آیا به پرورش آنها توجه شده است. آیا مسئولان نسبت به ولایتی که عامل عزت مردم است احساس وظیفه می‌کنند؟ بنابراین در وفاداری به ولایت در عمل نشان دهید که وفادار هستید.
وی ادامه داد: سؤال دیگر این است که آیا برای نجات جوانان گول خورده از مواد مخدر چقدر تلاش کرده‌اید؟ و آیا در این کشور اسلامی، مردم امنیت جان و مال دارند یا خیر؟ سؤال دیگر اینکه آیا انسانی با رفتار مسئولان مورد ظلم قرار می‌گیرد؟
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان اظهار کرد: ممکن است کسی بگوید بالاخره توبه می‌کنیم اما بنده می‌گویم چه اطمینانی است که توبه پذیرفته شود؟ و دراینصورت ما با چه رویی می‌خواهیم خداوند را ملاقات کنیم؟

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب