امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8331 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور شهردار منطقه 7 ، امرودی و معاون وزیر ورزش ؛

اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران آغاز به کارکرد/ اولین قدم ها برای بازگرداندن مدارا، صلح و صفا به کشور

خبرایران: اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و معاون ساماندهی و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان در پارک آزادگان افتتاح شد.
اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران آغاز به کارکرد/ اولین قدم ها برای بازگرداندن  مدارا، صلح و صفا به کشور

به گزارش خبرنگارخبرایران،  اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران عصر، امروز 24 دی‌ماه، با حضور «حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی»،  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، دکتر محمودگلزاری، معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی وزارت ورزش و جوانان و «رضا نگهبان» شهردار منطقه هفت و اصحاب رسانه در پارک آزادگان افتتاح و در این مراسم، رضا نگهبان، شهردار منطقه 7 تهران، این مکان کوچک را محلی برای انجام کارهای بزرگ خواند و افزود: به عنوان یک انسان و یک شهروند وظیفه داریم که به هم‌نوعان خود کمک کنیم؛ در منطقه هفت شهرداری تهران با همکاری و مساعدت معاونت فرهنگی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و ساماندهی وزارت وزرش جوانان و به پیشنهاد اداره کل سلامت شهرداری این مرکز به منظور پیشگیری و آموزش شهروندان تهرانی جهت افزایش بردباری و کنترل خشم در سطح شهر و اماکن عمومی ایجاد شده است تا بتوان در نتیجه آن چهره زیبایی به شهر ببخشید.

درادامه این مراسم پس از سخنان شهردار منطفه هفت، «دکتر محمودگلزاری» معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی وزارت ورزش و جوانان طی سخنانی اظهارداشت: خشم می‌تواند بحرانی بزرگی را به وجود آورده و منجر به آسیب‌های اجتماعی زیادی شود، سه آسیب بزرگ اجتماعی اعتیاد، خشونت و طلاق هستند که هر سه وابسته و موجب هم افزایی همدیگر خواهند شد

وی افزود: نزاع‌های خیابانی، قتل و جرح و اسیدپاشی نگرانی امروز مسئولان ماست؛ این جرائم و نابهنجاری‌ها چهره شهر را کریه و زشت جلو دهند. الگوی ما در رابطه با کنترل خشم باید امیرالمؤمنین علی(ع) باشد که با سرسخ‌ترین دشمنان خود نیز با تحمل و بردباری برخورد می‌کرد.

گلزاری اضافه کرد: اگر در غرب می‌خواهند با مطرح کردن گروهک تروریستی داعش و تبلیغ و انتشار دفترهای خشونت‌آمیز و غیر انسانی آنها چهره‌ اسلام را زشت جلوه دهند باید تلاش کنیم تا چهره رحمانی، عطوفت‌آمیز و زیبای اسلام را تبلیغ نمائیم که آموزش شهروندان در کنترل رفتارهای خود و بالا بردن سعه صدر و ایجاد چنین مراکزی می‌تواند گام بزرگی برای رسیدن به هدف والا باشد.

وی یادآور شد: مسئله‌ای که چندین سال دغدغه مسئولان بود، امروز به سامان و نتیجه مطلوبی رسیده است و افتتاح این مرکز می‌تواند قدمی باشد تا کشور را به مدارا، صلح و صفا بازگردانیم.

گلزاری در پایان سخنان خود وعده ایجاد مراکزی دیگر در مناطق 22 گانه تهران و استان‌های البرز، گیلان، خراسان، اصفهان و فارس را داد.

پس از سخنان گلزاری، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با این عنوان که شهر خوب را شهروندان می‌سازند، گفت: اولین عامل تغییر در هر شهری شهروندان آن شهر هستند؛ شهرداری تهران با ایجاد واحدهایی به نام «سراهای محله» سعی دارد به آموزش بنیادی‌ترین مفاهیم شهروندی بپردازد در این راستا ده گروه راهبردی علمی در شهرداری تشکیل و به رصد اتفاقات حوزه شهری پرداخته و تصمیمات مهمی را با مشاوره اساتید حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر متخصصان را اتخاذ می‌نماید.

وی بنیادی‌ترین مکان ساماندهی هر شهر را محله عنوان کرد که پایه و اساس شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی در سطح شهر است.

امرودی  همچنین عامل دیگر را مدرسه خواند که در آن می‌توان آموزه‌های را در رابطه با حفظ سلامت روانی و انجام کارهای مفید و داشتن اخلاق حسنه به دانش‌آموزان تدریس کرد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار تهران متذکر شد: یکی از اشتباهات بزرگ نظام آموزشی ما این است که پس از اتمام کلاس‌ها مدارس را تعطیل می‌نمائیم. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که مدرسه باید محور تربیت محله قرار گیرد، لذا باید مدارس به محل تجمع اعضای هر محله تبدیل شود که در آن ضمن تجدید دیدار، به انجام کارهای گروهی در راستای ارتقاء سطح محله تشویق شوند.

حجت‌الاسلام امرودی اضافه کرد: سومین عامل مهم در هر شهری و هر محله‌ای مساجد است که از قدیم‌الایام محل تربیت افراد صالح و نشر رفتارهای حسنه و اخلاق نیکو بوده‌ است؛ در این مساجد می‌توان افراد یک محله را جمع کرد و به آموزش آنها پرداخت. مردم شهر مصداق شعر بنی‌آدم اعضای یک پیکرند، هستند و ما نمود اول آن را در مساجد، سپس مدارس و بعد از آن محله‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: ما در هر منطقه و هر ناحیه اقدام به ایجاد سرای محله کرد‌ه‌ایم تا به چهار وظیفه سالم بودن محله، سلامت روحی روانی، پیشگیری از آسیب‌های معنوی و نهایتا حساس کردن مردم به حفظ سلامتی خود عمل کنیم. در این راه با تدوین بسته‌های آموزشی و نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی با شعارهایی که در آن آموزه‌هایی با محتوای دینی در رابطه با سعه صدر و کنترل خشم منتقل می‌شود، سعی خواهد شد تا حدودی هر چند ناچیز بتوانیم در رفتارهای مردم در سطح شهر تأثیر بگذاریم.

وی اظهار کرد: این مرکز که با کوشش اداره کل سلامت شهرداری تهران، وزارت ورزش و جوانان و شهرداری منطقه هفت تاسیس شده، قرار است به صورت آزمایشی در ظرف سه ماه شهروندانی را که به این مرکز مراجعه می‌کنند به صورت رایگان آموزش دهد و پس از آن شهرداری بابت هزینه‌های احداث بنا از شهروندان مبلغی را دریافت نخواهد کرد. در طول مسیر و پس از این دوره آزمایشی، مشخص خواهد شد که آیا به خاطر برگزاری دوره‌ها و ارائه مشاوره باید مبلغی را از شهروندان دریافت کنیم یا همچنان می‌توان به صورت رایگان این کار را انجام داد.

حجت‌الاسلام امرودی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان و شهروندان بتوان قدم‌های بزرگی در رابطه با سلامت تک تک افراد برداشت.

 

بنابراین گزارش؛ اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در ایران درمنطقه 7 تهران با توجه به ضروریات و نیازی که شهر تهران در حوزه سلامت شهروندان به خود می‌بیند، ایجاد شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب