امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8360 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد؛

باید ما نیز یک بالیوود داشته باشیم / سیاست محو بی‌سوادی در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت/ ساخت فیلم‌های فقیر بیچارگی تقویت شود

خبرایران: علی ربیعی وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی گفت: سینما با واکنش‌های اجتماعی گره خورده است، باید ساخت فیلم‌های فقیر و بیچارگی در سینما تقویت شود و علاوه بر این، در موضوع رسانه به بحث اقتصاد فرهنگ نیز کم‌توجهی شده است.
باید ما نیز یک بالیوود داشته باشیم / سیاست محو بی‌سوادی در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت/ ساخت فیلم‌های فقیر بیچارگی تقویت شود

به گزارش خبرایران، علی ربیعی در مراسم رونمایی از سامانه دسترسی به منابع تصویری جشنواره فجر سی و سوم از طریق اپراتور سوم، گفت: حوزه‌ای که در وزارت رفاه با آن درگیر هستیم حوزه‌های خاموش جامعه هستند، مانند شیرخوارگاه آمنه که 12 هزار و 500 کودک نارس را نگهداری می‌کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به رسالت این وزارتخانه گفت: تأمین اجتماعی را به جایگاه واقعی خود رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: سیاست محو بیسوادی در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است و سبدی که همه اقشار جامعه بتوانند از امنیت و بیمه اجتماعی برخوردار باشند یک حق شهروندی است.

ربیعی با اشاره به پنج محور در نقش فرهنگ و سینما و تأثیرگذاری بر جامعه گفت: مردم قهرمان‌های خود را از سینما پیدا می‌کنند، از فیلم‌های دختر لر تا گنج قارون و قیصر و گاو تا فیلم‌های آبگوشتی فردین که برخی از آن ایراد می‌گیرند، واقعیت‌های اجتماعی دوران خود را بیان می‌کردند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بعد دوم این است که چرا ما نمی‌توانیم یک بالیوود داشته باشیم، این کار با تقویت محتوای داخلی انجام‌پذیر است و یکی از وظایف‌مان است.

وی با اشاره به بعد سوم، لزوم بهره‌گیری از رسانه نوین در سینما را مورد تأکید قرار داد و گفت: سینما می‌تواند از فناوری‌های نوین و هم‌افزایی رسانه سنتی و رسانه نوین استفاده کند.

ربیعی با اشاره به محور چهارم اشاره داشت: سینما با واکنش‌های اجتماعی گره خورده است، باید ساخت فیلم‌های فقیر و بیچارگی در سینما تقویت شود و علاوه بر این، در موضوع رسانه به بحث اقتصاد فرهنگ نیز کم‌توجه شده است.

وی پنجمین محور را دهه فجر عنوان کرد و گفت: دهه فجر تحولی بزرگ در ایران است که این حرکت قانونمند اجتماعی برای نسل ما یک نوستالوژی به حساب می‌آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب