امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8373 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری همایش بزرگ نهمین سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان

خبرایران : مراسم نهمین سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان با حضور بزرگان عرصه شعر و ادب در محل تالار ایوان شمس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
برگزاری همایش بزرگ نهمین سالگرد تأسیس کانون ادبی زمستان

به گزارش خبرایران،سجاد عزیزی مدیر کانون ادبی زمستان با اعلام این خبر گفت: برگزاری بیش از 1400 برنامه ادبی ،چاپ 12 عنوان کتاب همچنین نقد و بررسی 87 عنوان کتاب در زمینه شعر و ترانه مهمترین اقدامات این کانون ادبی در طول 9 سال گذشته بوده است.
وی افزود: کانون ادبی زمستان با عنایت ویژه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در راستای برگزاری مباحث تخصصی،نقد و بررسی شعر و کتاب شعر در دی ماه 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.
عزیزی، توجه به حوزه ترانه سرایی و کتاب های حوزه ترانه،نقد آلبوم های موسیی خوانندگان کشور را از دیگر اقدامات کانون ادبی زمستان عنوان کرد و گفت: در سال 1389 به صورت تخصصی وارد فضای موسیقی شدیم و با توجه ویژه به امور تولید، نقد و اجراء موسیقی فلامینگو و ایرانی گام موثری در این خصوص برداشتیم.
وی افزود: نقد آلبوم های موسیقی خوانندگان کشور از جمله آلبوم «یک خاطره از فردا» اثر احسان خواجه امیری،«خاطرات گم شده»اثر فریدون اسرایی و ... از جلسات ارزشمند نقد در کانون ادبی زمستان بود.
عزیزی با بیان اینکه جلسات سعدی خوانی،حافظ خوانی،کارگاه هندسه کلام، سبک شناسی ،کارگاه عروض،نقد فیلم ،نقد و بررسی شعر و ترانه و...از دیگر برنامه های کانون است گفت: در 9 سال گذشته نقد 87 عنوان کتاب از جمله «رجعت سرخ ستاره» علی معلم،مجموعه آثار دکتر سید علی موسوی گرمارودی،کتاب غزل استاد محمد علی بهمنی و کتب نوشته شده توسط شاعران جوان از جمله محمدرضا طهماسبی،بهمن کاظمی و ... با حضور شخص نویسنده و خالق اثر صورت گرفت.
مدیر کانون ادبی زمستان به چاپ کتاب های مختلف از جمله 3 عنوان کتاب حاصل تلاش شاعران اصلی عضو کانون و 3 عنوان حاصل تلاش اعضا عادی اشاره کرد گفت: بهترین شعرهای نقد شده با نظر استادان جمع آوری و در قالب 3 جلد کتاب با عنوان زمستان 1، زمستان 2 و زمستان 3 به چاپ رسیده است.
کتاب «ننه علی » با موضوع دفاع مقدس، کتاب «شکوفه و لبخند » با محتوای شعرهای بهاریه اثر شاعران و استادان مطرح عضو کانون همچنین کتاب «آنسوی ابرها» با موضوع انتظار و کتاب «یک پلک کربلا» با محتوای عاشورایی.
عزیزی گفت: در راستای اهداف کانون،باشگاه فوتسال شاعران به عنوان نخستین باشگاه ورزشی شعرا چندی پیش با استقبال خوب اعضا کانون ادبی راه اندازی شد و اکنون 25 نفر عضو تیم دارد که مربی این تیم نیز شاعر است.
وی افزود : تا کنون این باشگاه با تیم مدیران خانه سالمندان،دفتر نشر آثار حضرت امام «ره» و تیم آتیه با هدف خیریه و فرهنگی مسابقه برگزاری کرده است.
وی در پایان به تلاش عزیزانی چون آقایان شهرام میرشکاک،حامد ابراهیم پور،محمد سعید میرزایی و سعید بیابانکی در پایه گذاری کانون ادبی زمستان اشاره کرد و گفت مراسم نهمین سالگرد تأسیس این کانون با شعر خوانی علیرضا آذر حامد ابراهیم پور پرویز بیگی عبدالجبار کاکایی بهروز یاسمی و افشین یدالهی و دیگر اساتید و بزرگان عرصه شعر و ادب و اجرای موسیقی اهورا ایمان،محمدرضا مقدم، پژمان نور،محمد موذن ساعت 17 مورخ 30 دی ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب