امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8399 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات؛

برای ارائه خدمات اعتبار فروشنده و خریدار در عراق آمادگی داریم

خبر ایران: مدیرعامل بانک توسعه صادرات از آمادگی این بانک برای ارائه خدمات بانکی در چارچوب اعتبار فروشنده به صادرکنندگان ایرانی، اعتبار خریدار به وارد کنندگان عراقی و اعطای خطوط اعتباری به بانکهای عراقی با تضمین دولت آن کشور خبر داد.
برای ارائه خدمات اعتبار فروشنده و خریدار در عراق آمادگی داریم
به گزارش خبرایران : دكتر علي صالح آبادي در كنفرانس فرصت‌هاي ويژه اقتصادي و تجاري ايران و عراق افزود: اين بانك تسهيلات اعطايي خود را در حوزه صادرات به عراق از 92 ميليارد ريال در سال 87 آغاز كرده است و به يكهزار و 278 ميليارد ريال در سال 92 افزايش داده است.وي اظهارداشت: در شش ماهه اول سال جاري نيز 779 ميليارد ريال تسهيلات براي صادرات به اين كشور پرداخت شده است.به گفته صالح آبادي تسهيلات اعطايي ارزي بانك توسعه صادرات ايران جهت صادرات به كشور عراق از 9 ميليون دلار در سال 87 به 22 ميليون دلار در سال 92 بالغ  شده است.به گفته مديرعامل بانك توسعه صادرات، از سال 1387 تا مهر 1393 بانك توسعه صادرات ايران تلاش داشته است تا ميزان تسهيلات پرداختي جهت صادرات به عراق را همراستا با اهداف دولت گسترش دهد. به نحوي كه تاكنون بيش از 3.500 ميليارد ريال و 185 ميليون دلار جهت صادرات به اين كشور تخصيص داده شده است.

دكترصالح آبادي گفت: در راستاي تلاش براي گسترش مراودات بين بانكي بين دو كشور درصدد تشكيل صندوق پشتيباني از شركتهاي ايراني فعال در عراق هستيم.

وي با اعلام اين مطلب كه خط اعتباري 20 ميليون يورويي جهت تامين اعتبار خريد كالاهاي ايراني درعراق در نظر گرفته شده است ، اظهارداشت: بانك توسعه صادرات براي عامليت از طريق صندوق توسعه ملي به منظور صدور خدمات فني و مهندسي به عراق نيز آمادگي دارد.

مديرعامل بانك توسعه صادرات يادآور شد: عمده منابع دراختيار بانك توسعه صادرات، به صورت ارزي به صادركنندگان پرداخت مي شود و بازپرداخت آن نيز به صورت ارزي خواهد بود چون بانك ريسك نرخ ارز را نمي تواند بپذيرد.

وي تصريح كرد: تسهيلات اين بانك تنها به صادركنندگان پرداخت مي شود و بخش اندكي از منابع اين بانك نيز مي تواند به صورت ريالي به صادركنندگان ارائه شود.

دكتر صالح آبادي با اشاره به  روابط تجاري ايران و عراق طي سال‌هاي اخير گفت: همواره تراز تجاري بين دو كشور مثبت بوده است و در سال 92بيشترين صادرات به كشور عراق با 18.99 درصد از كل صادرات كشور انجام شده و در سال 93 نيز عراق بعد از چين در رتبه دوم از نظر حجم صادرات قرار داشته است.

وي ادامه داد : آمار ها حاكي از آن است كه عراق در سال 1392 دومين شريك تجاري ايران از نظر بازار صادراتي بوده كه اين مساله حاكي از اهميت بازار عراق براي كشورمان است.

مديرعامل بانك توسعه صادرات پيش بيني كرد براي توسعه زير ساختهاي عراق حدود 186 ميليارد دلار سرمايه گذاري در اين كشور انجام شود كه مرتبط با پروژه هاي بزرگ ساخت و ساز ، كشاورزي و بهداشت است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب