امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8404 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمدباقر قالیباف اعلام کرد؛

افزایش 11 درصدی درآمدهای پایدار در بودجه 94 شهرداری تهران/ 63درصد بودجه سال آینده نقد و 37 درصد آن به صورت غیرنقدی پیش بینی شده

خبرایران: شهردار تهران با اشاره به اختصاص 48 درصدی بودجه به درآمدهای پایدار شهرداری در سال 94 اظهار کرد: درآمد پایدار در بودجه سال 94 نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
افزایش 11 درصدی درآمدهای پایدار در بودجه 94 شهرداری تهران/ 63درصد بودجه سال آینده نقد و 37 درصد آن به صورت غیرنقدی پیش بینی شده

به گزارش خبرایران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در جلسه علنی امروز شورای شهر بودجه 94 را تقدیم شورا کرد.

وی در خصوص بودجه سال 94 شهر تهران اظهار کرد: در راستای تکالیف برنامه پنج ساله دوم تلاش هایی در راستای تحقق و اهداف برنامه پنج ساله صورت گرفت که به پیوست توضیح داده شده است.

وی با اشاره به مهمترین وجوه لایحه بودجه سال 94 اظهار کرد: اهتمام تحقق بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، برقراری تعادل میان منابع و مدیریت مصرف، طراحی و اجرایی کردن بودجه، طراحی نظام پذیرش پروژه های جدید و اختصاص اعتبارات و جبران عقب ماندگی ها از جمله مهمترین وجوه این لایحه است.

به گفته شهردار تهران، اولویت های تنظیم بودجه شامل پیش بینی اعتبارات به ترتیب هزینه های اجتناب ناپذیر از قبیل حقوق، دیون، بازپرداخت تسهیلات داخلی و خارجی و توجه به حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت دیون پیمانکاران در بودجه 94 رشد شش برابری داشته است، اظهار کرد: همچنین به منظور پرداخت اقساط وام های دریافت شده در سنوات گذشته و باز پرداخت تسهیلات رشد 39 درصدی در نظر گرفته شده است.

قالیباف رشد 64 درصدی کمک به رفع معارضین را نیز از عوامل زمینه ساز تدوین بودجه انقباضی شهرداری برشمرد.

وی با بیان اینکه بودجه 94 با اعتباری بالغ بر 174 هزار و 600 میلیارد ریال تنظیم و ارایه شده است، گفت: 63 درصد بودجه 94 نقد و 37 درصد آن به صورت غیرنقدی پیش بینی شده که به نسبت سال گذشته میزان نقدی آن افزایش و غیر نقدی کاهش یافته است.

شهردار تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد بودجه دولت جاری و کمتر از 30 درصد آن زیرساختی است، گفت: این در حالی است که بیش از 70 درصد بودجه شهرداری مبتنی بر توسعه زیرساخت ها و تنها 30 درصد در حوزه هزینه و نگهداشت است و اگر در مورد اقتصاد مقاومتی بحث می کنیم شاه بیت آن تخصیص 70 درصدی بودجه توسعه ای است.

قالیباف با اشاره به الزام افزایش 10 درصدی درآمدهای پایدار در برنامه بودجه هرساله اظهار کرد: در سال 93، 37 درصد بودجه در حوزه درآمدهای پایدار بود که امسال بر اساس شاخص ها 48 درصد بودجه پایدار است که این نشان از رشد 11 درصدی درآمدهای پایدار شهرداری دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر ساخت و سازها به صورت صددرصد در تهران متوقف شود باز هم علیرغم هزینه های نگهداشت و حقوق پرسنل قادر به توسعه زیرساختی خواهیم بود، تصریح کرد: اگر ساخت و ساز را تک محصول شهرداری بدانیم و آن را حذف کنیم باز هم بدون تک محصول قادر به اداره شهر خواهیم بود.

وی همچنین با گله مندی از عدم پرداخت سهم دولت از بودجه تهران گفت: این موضوع از یک جهت که شهرداری روی پای خود می ایستد، خوب است و از جهت دیگر بد چرا که به هر حال مردم تهران از بودجه عمومی و اموال و نفت سهم دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری در ردیف طلب های خود از دولت هیچگاه پول نقد نخواسته است، گفت: حتی به دولت گفتیم صددرصد طلب ها را غیر نقدی بدهد و حتی ما در قیمت گذاری نیز اعتراض نخواهیم کرد که این موضوع محقق نشده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب