امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8429 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از فیلم سینمایی «عصر یخبندان»؛

كیایی‌: مخاطب ازفیلم ام لذت زیادی می برد / نعمتی: آرامش‌بخش ترین فیلمی كه در طول این سال ها كار كرده‌ام / رادان: در «عصر یخبندان» به هوش و شعورمخاطب احترام گذاشته شده است

خبرایران: بازیگر فیلم سینمایی «عصر یخبندان» گفت: مخاطب باهوشی که می‌رود و فیلم را می‌بیند احساس می‌کند به شعورش احترام گذاشته شده است. او می‌تواند مخاطب بیشتری را وارد سینما کند و از میان افرادی که معتقد هستند که نباید سینما رفت کسانی را به رفتن سینما ترغیب کند و باعث موفقیت تجاری فیلم شود.
 كیایی‌: مخاطب ازفیلم ام لذت زیادی می برد / نعمتی: آرامش‌بخش ترین فیلمی كه در طول این سال ها كار كرده‌ام / رادان: در «عصر یخبندان» به هوش و شعورمخاطب احترام گذاشته شده است
به گزارش خبر ایران، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «عصر یخبندان» با حضور محسن كیایی نویسنده و كارگردان، منصور لشگری قوچانی تهیه كننده، آنا نعمتی، بهرام رادان، محسن كیایی و جواد عزتی بازیگر در برنامه «یك فیلم، یك سلام» در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد. در ابتدای این مراسم محسن کیایی بازیگر «عصر یخبندان» گفت: ساخت عصر یخبندان همچون خط ویژه خیلی سریع بود. این سوژه از اردیبهشت ماه آغاز شد و دو ماه برای نگارش آن زمان صرف شد، بلافاصله با لشگری در این‌‌ خصوص وارد مذاکره شدیم و کار از پاییز آغاز شد.
منصور لشکری قوچانی در سخنانش اظهار کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی ذوق زده شدم. از آنجا که کیایی کارگردان مسلطی است هرچه‌قدر که کار مشکل باشد نه تنها هیچ‌یک از عوامل در حین کار احساس خستگی نمی‌کند بلکه کار لذت بخش هم است.
وی در معرفی این فیلم گفت: «عصر یخبندان» فیلمی است که مردم قطعاً از آن لذت می‌برند زیرا مضمون آن یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است. این اثر در راستای کمک به مشکلات و بررسی شرایط موجود تولید شده است.
آنا نعمتی یکی از بازیگران «عصر یخبندان» نیز عنوان کرد:‌ این فیلم آرامش‌بخش ترین فیلمی است که در طول این سال ها کار کرده‌ام. به جرات می‌گویم که مدیریت یک مدیر مدبر و باهوش باعث شد تا من به عنوان یک بازیگر از کار خسته نشوم. در حقیقت در طول کار هر چه می‌گذشت بجای آنکه خسته شوم بیشتر انگیزه، شور و هیجان پیدا می‌کردم. این کار و همکاری با کیایی تجربه گرانقدری برای من بود.
وی تاکید کرد: به طور کل هیچ‌گاه نتوانستم در این مدت موضوع فیلم را تعریف کنم بلکه تنها ریتم زیگزاگی آن را به همه نشان می‌دادم.
بهرام رادان که یکی دیگر از نقش آفرینان این فیلم است نیز گفت: خیلی دوست داشتم در فیلم «خط ویژه» با کیایی کار کنم ولی به دلیل همزمانی با یک پروژه دیگر این امکان فراهم نشد. در این کار نیز قرار نبود همکاری داشته باشیم ولی با برنامه‌ریزی و فیلم‌برداری سکانس ها با ترتیب دیگر، شرایطی بوجود آمد تا در انتهای کار به صورت فشرده آن بخش‌ها فیلم برداری شود.»
وی در خصوص پشت صحنه این اثر بیان کرد: مصطفی کیایی جزو کارگردانان جوانی است که با نگرش نو و شکاندن آنچه که ما در کارهای سنت‌گرایانه روبرو هستیم کار می‌کند که من هم معتقدم در حال حاضر باید تمامی فیلم‌ها چنین باشد.این همان انتظاری است که از کارگردانان کاربلد انتظار می‌رود.
محسن کیایی – برادر مصطفی کیایی - که در مقام بازیگر در این اثر همکاری دارد گفت: نقشی که در این فیلم بازی کردم را در آغاز دوست نداشتم و به زور مصطفی بازی کردم که فضای بسیار خوبی دارد.
نعمتی در ادامه خطاب به اصحاب رسانه اعلام کرد‌: باور کنید به همه ما در طول کار خیلی خوش می‌گذشت و در صورتی‌که اشتباه می‌کردیم مورد شماتت قرار نمی‌گرفتیم ولی این امر در مورد محسن کیایی به گونه دیگری بود و به حدی کیایی نسبت به محسن سخت‌گیری می‌کرد که به جرات می‌گویم محسن کیایی بیشترین کسی بود که تنبیه می‌شد.
مصطفی کیایی نیز گفت: از آنجا که خودم متن را می‌نویسم محسن پیش از هر کس فیلمنامه را می‌خواند و همیشه هم دست روی یک شخصیت برای کار می‌گذارد که اتفاقاً هیچگاه من آن را به او نمی‌سپرم. او در این اثر نقشی را می‌خواست که بعد بهرام رادان آن را بازی کرد.
وی تاکید کرد: کلیتی از نقش و فضای فیلم‌نامه در ذهن من است که اگرچه نمی‌خواهم بگویم کارگردان به طور مطلق حق اعمال نظر دارد ولی تنها کسی است که اشراف به کار دارد، این امر باعث می‌شود که نقش‌ها بر اساس نظرم به افراد محول کنم.
بهرام رادان در این میان یادآور شد: در فیلم «خط ویژه» نیز من یک نقش را دوست داشتم اما بعد از آن که در نقشی که کیایی به من محول کرده بود بازی کردم متوجه شدم که حضورم در این نقش درست تر بوده است بنابراین در فیلم «عصر یخبندان» با وجود این که کاراکتر سعید را انتخاب کرده بودم بنابر تجربه قبلی و روند بازی نقش فرید را پذیرفتم.
وی افزود: هیچ فیلمی تاکنون نبوده که در کار آن با کارگردانش تا این حد بی جدل بوده باشم. حتی در بخش‌هایی که فکر می‌کردم خوب کار کرده‌ام و کیایی بر تکرار آن نظر داشت هیچگاه جدل یا اعتراضی نداشتم.
مصطفی کیایی در خصوص «عصر یخبندان» و این که آیا مخاطبان این اثر، فیلم به روز اجتماعی را به تماشا خواهند نشست تشریح کرد: «قطعاً این فیلم اثری اجتماعی است و فضای آن همان فضای به روز جامعه است ولی نسبت به کارهای قبلی من لحن متفاوت‌تری دارد. شاید شیرینی ای که در فیلم‌های قبلی‌ام وجود داشت در این کار کمتر شده است. بنابر اقتضای قصه فضای متفاوت‌تری داشتیم.
رادان همچنین بیان کرد‌: نقش من در این کار نقشی خاکستری است که به دلیل شرایط امروز جامعه بوجود آمده است بنابراین شاید اگر کمتر از 20 سال پیش بود چندان در اطرافمان چنین افرادی را نمی یافتیم.
وی ادامه داد: این نقش به لحاظ کاراکتر شخصیت سیاهی دارد. شاید فرید یکی از تنهاترین نقش‌هایی بود که من خود از آن می‌ترسیدم بنابراین نمی‌دانم چقدر می‌توان در آن نقطه سفید پیدا کرد. چنین افرادی عمق‌های مختلفی دارند و هرجایی که می‌روند به نقش کسی در می‌آیند که مناسب آنجا است و این باعث خطرناک بودن آنها می‌شود.
محسن کیایی نیز تصریح کرد: کاراکتر سعید از نظر خود من خیلی جذاب است. او فردی از یک قشر جامعه محسوب می‌شود که به خاطر شرایطی که بوجود آمده یکسری قوانین را بوجود آورده است که شاید از بیرون و از نگاه افراد دیگر خلاف باشد ولی او آنها را جرم نمی‌داند. این نقش به نقش منوچهر «خط ویژه» نزدیک است ولی کارکرد متفاوتی نسبت به آن دارد و کارهایش را آگاهانه انجام می‌دهد.
نعمتی درباره نقش خود عنوان کرد: نقش من از بقیه کاراکترها مجزا و متفاوت از همه است. اگر بتوانیم تقسیم بندی داشته باشیم شخصیت من در این اثر هیچ ربطی به بقیه کاراکترها ندارد. رنگ نقش من در فیلم «عصر یخبندان» آبی است. اسم نقش من مهتاب است و این اسم روی نقش به خوبی نشسته است. تماشاگران در این کار یکی از متفاوت‌ترین لحن‌های بازی‌ را از من شاهد خواهند بود.
لشکری درباره نکته ویژه این فیلم به لحاظ تهیه کنندگی گفت: من در این فیلم یاد گرفتم که اگر می‌خواهید یک فیلم خوب داشته باشید که استانداردهای سینمای ایران را داشته باشد نیاز است تا بجز تهیه‌کنندگی و ایجاد فضای آرامش و آسایش امکان بروز خلاقیت را بوجود آورد.
مصطفی کیایی نیز اظهار کرد: در این کار رابطه خوبی را با تهیه کننده اثر تجربه کردم. ما خیلی خوب به هم اعتماد کردیم. امیدوارم مورد توجه همه قرار گیرد و مردم آن را دوست داشته باشند و با گردش سرمایه تهیه‌کنندگان ترغیب شوند تا در کارهای بعدی همکاری داشته باشند. امیدوارم این اثر فیلم آبرومند و رضایت‌بخشی باشد.
وی درباره لوکیشن های این فیلم عنوان کرد: تعداد لوکیشن‌های من زیاد است. در این فیلم 42 لوکیشن در تهران داشتیم و 27 شب شب‌کاری کردیم.
لشکری قوچانی نیز بیان کرد: این که بازیگر خوب می‌آید و در کاری حضور دارد نشان از خوب بودن فیلمنامه قدرتمند است.
وی در ترغیب مخاطب برای دیدن این اثر عنوان کرد: وقتی فیلم می‌بینید از این که وقت می‌گذارید، هزینه و انرژی صرف می‌کنید پشیمان نخواهید شد. همچنین امیدوارم مسئولان هم این اثر را که درباره مشکلات و معضلات اصلی مملکت است ببینند.
نعمتی اظهار کرد: مطمئنم می‌آیید و می‌بینید چون پیشینه‌ای پشت این فیلم است. حمایت از سینمایی که به ضرب و زور یکسری آدم‌های از خود گذشته، سرپا مانده است تنها از سوی مردم محقق می‌شود. این‌که برخی افراد سرمایه و وقت گذاشته‌اند تا یک معضل از میان خط قرمزها به تصویر کشیده شود تنها با حمایت مردم جامعه ادامه خواهد یافت.
مصطفی کیایی گفت‌: تلاش کردیم فیلم بهتری بسازم و قول می‌دهم لذت زیادی ببرید.
محسن کیایی نیز اعلام کرد‌: فکر می‌کنم این فیلم ویژگی دارد و کسانی‌که می‌آیند حتما باید دو بار آن را ببینند.
بهرام رادان نیز عنوان کرد: فکر می‌کنم فیلم بدی نشده باشد. مخاطب باهوشی که می‌رود و فیلم را می‌بیند احساس می‌کند به شعورش احترام گذاشته شده است. او می‌تواند مخاطب بیشتری را وارد سینما کند و از میان افرادی که معتقد هستند که نباید سینما رفت کسانی را به رفتن سینما ترغیب کند و باعث موفقیت تجاری فیلم شود.
وی ضمن معرفی شعار تبلیغاتی این اثر گفت:«می‌ترسم تمام فکرهایی که می‌کنم واقعیت داشته باشد».در پایان این مراسم آنا نعمتی از پوستر این فیلم رونمایی کرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب