امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8431 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو»؛

زارعی: ورود نیروهای تازه نفس به سینما باعث ایجاد پویایی می‌شود/ زمانی: فیلمنامه طالب‌آبادی فیلمنامه رویایی‌ای است

خبرایران: مریلا زارعی بازیگر فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» گفت: نیروهای تازه نفس وقتی وارد عرصه شوند، می‌توانند منجر به یک پویایی و نفس تازه به فضای موجود شوند، این برای من به عنوان بازیگر بسیار خوب بود زیرا در این همکاری چیزهای زیادی یاد‌ گرفتم.
زارعی: ورود نیروهای تازه نفس به سینما باعث ایجاد پویایی می‌شود/ زمانی: فیلمنامه طالب‌آبادی فیلمنامه رویایی‌ای است
به گزارش خبر ایران، در ابتدای این مراسم اسماعیلی درباره ایده‌های ساخت این اثر گفت:«ماهی سیاه کوچولو» سومین فیلم من است و زمانی‌که علی طالب آبادی و محمدرضا شفیعی کار را به من پیشنهاد دادند احساس کردم به واسطه تجربه‌ای که در چند کار با شفیعی داشتم چند گام جلو هستم. در ادامه کار وارد بحث و گفتگو شدیم و فیلمنامه نوشته شد و از همان مرحله اول اتفاقات خوشایندی رخ داد.
طالب‌آبادی نیز اظهار کرد‌: ایده اصلی این اثر یک شخصیت خاص به نام شهرزاد بود. موضوعی از یکسال قبل وجود داشت که به همراه شفیعی روی آن کار می‌کردیم و کم کم شهرزاد وارد موضوع شد و ماجرا شکل گرفت.
مریلا زارعی که از نقش آفرینان این اثر است نیز درباره همکاری‌اش با اسماعیلی و حضور در فیلم «ماهی سیاه کوچولو» تصریح‌کرد: بعد از 12 ماه، از میان نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شد بالاخره قصه ای به من رسید که از ابتدا از طریق نویسنده‌ای که هم به متن‌شان اعتماد داشتم و هم کارشان را دوست داشتم به من پیشنهادی ارائه شد. از این اثر خیلی خوشم آمد زیرا نقش همان بود که در ذهن داشتم.
زارعی بیان کرد‌: نیروهای تازه نفس وقتی وارد عرصه شوند، می‌توانند منجر به یک پویایی و نفس تازه به فضای موجود شوند، این برای من به عنوان بازیگر بسیار خوب بود زیرا در این همکاری چیزهای زیادی یاد‌ گرفتم. من در این کار خود را به دست کارگردان سپردم و هم این که کار کنار همایون ارشادی و مصطفی زمانی تجربه خوبی بود و البته، سخت، سخت و سخت.
بازیگر «ماهی سیاه کوچولو» گفت: متنی که این کار داشت از جنس دیگری بود و به طور کل فضای خاصی داشت. قصه نیز فضای خاصی دارد و به هر حال همیشه دلم خواسته کارهای سخت را تجربه کنم ولی می‌شود به نفع آرامش، قصه‌ها و نقش‌های دیگری را پذیرفت.
مصطفی زمانی عنوان کرد: فیلمنامه طالب‌آبادی فیلمنامه رویایی‌ای است. در پروژه «شهرزاد» با حسن فتحی همکاری داشتم و زمانی که با طالب‌آبادی در مورد فیلمنامه صحبت کردیم ترغیب به همکاری شدم و روزی که مجید اسماعیلی را دیدم متوجه شدم که او کارگردان خوبی است. بنابراین اجازه من را از پروژه «شهرزاد» گرفت و قرارداد را بستم.
زمانی ادامه داد: من نگرانی‌ام کارگردان کار بود و به دلیل اینکه کمی از فضای رسانه‌ای دور بودم کارهای اسماعیلی را ندیده بودم. بنابراین روزی که با اسماعیلی جلسه داشتیم از او خوشم آمد و یک باره گفتم که با شما همکاری می‌کنم و در حال حاضر هم خوشحالم که در این اثر با اسماعیلی کار کردم.
بازیگر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در خصوص سختی نقشی که در این اثر ایفا کرده است و همچنین اینکه پیش‌بینی‌اش از استقبال از این فیلم گفت: فیلم را ندیده‌ام و تا نبینم نمی‌توانم در مورد آن نظر دهم، ولی اینکه نقش چطور بود باید بگویم خیلی سخت بود و در شرایط خیلی سخت هم کار شد، زیرا در اوج بارندگی و سرما باید در جنگل کار می‌کردیم اما آنچه در این میان بود این است که هیچ گاه نمی‌گفتیم: «اه، کی تمام می‌شود؟» من نمی‌دانم علت این اشتیاق چه بود ولی از اینکه از 6 صبح در جنگل کار می‌کردیم، احساس لذت می‌کردم.
طالب‌آبادی در ادامه در خصوص برهه زمانی این فیلم عنوان کرد: این فیلم 60 هیاهو و کشمکش داخلی و حوادث سیاسی سال 60 را که در مازندران رخ داد را شامل می‌شود. این فیلم در بستر تاریخی حمله توده‌ای‌ها به شهر است.
همایون ارشادی درباره حال و هوای فیلم و فیلمنامه گفت: من هیچ چیزی از سوابق تاریخی نمی‌دانستم. از روز اول می‌دانستم که مریلا زارعی و مصطفی زمانی در این کار همکاری خواهند داشت و این برای هر فردی اهمیت دارد و دلش می‌خواهد که با بازیگران به نام کار کند، این موضوع یکی از دلایلی بود که باعث شد در این کار همکاری داشته باشم. این اثر اولین فیلم اسماعیلی نیست و من فکر می‌کنم فیلم صدم او است.
شفیعی در خصوص تهیه‌کنندگی این اثر بیان کرد: فیلمنامه و تولید آن به چند ماه پیش بازنمی‌گردد شاید بیش از یک سال است که نویسنده روی آن فکر می‌کنند. بررسی‌های میدانی و تاریخی در این باره اتفاق افتاده است. اگرچه فیلم سختی است و باید در زمان محدودی ساخته می‌شد ولی همه دست به دست هم دادند تا این اتفاق به خوبی بیفتد و من نیز از تولید آن راضی هستم. ضمن آن‌که امیدوارم تماشاگران هم از دیدن آن راضی شوند.
وی اعلام کرد: فکر می‌کنم همه افراد به نحو احسن کارشان را انجام دادند، با این وجود بخش زیادی از کار سلیقه‌ای است.
تهیه‌کننده فیلم «ماهی سیاه کوچولو» درباره واقعه آمل گفت: در زمینه تاریخی اطلاعات من ضعیف است و علاقه‌ای به آن ندارم و اصلا واقعه تاریخی آمل را نمی‌دانستم ولی بعد از پیشنهاد کار به طور دقیق در این باره مطالعه کردم و اتفاقا این برهه از تاریخ برایم جالب بود. فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به آن شکل فیلم تاریخی نیست. آنچه من را جذب کرد این بود که در این حوادث عشق و کارهای انسانی رخ می‌دهد که باعث خاص شدن کار شده است.
مریلا زارعی درباره اکران این فیلم در بخش نگاه نو و در پاسخ به این پرسش که چقدر حضور در این بخش شما را ترغیب یا بی‌انگیزه کرده است، اظهار کرد: طبیعتا وقتی کار را می‌خواهیم شروع کنیم به این موضوع فکر نمی‌کنیم که در بخش مسابقه است یا نه. ضمن اینکه تشویق یا ترغیب اهالی فن برای هر فرد خوشایند است و باعث می‌شود تا انتخاب کند که چگونه راه را ادامه دهد.
وی افزود: من در میان سناریوهایی که برخی از آنها در بخش مسابقه بود، این کار را انتخاب کردم و با اطمینان وارد گفت‌وگو با کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده شدم. اگر عوامل و بازیگر با انگیزه دریافت جایزه وارد کار شوند کار متفاوتی ارائه نخواهد شد و دیده شدن فیلم را خدشه دار می کند چراکه در درجه اول دیده شدن یک بازیگر به واسطه مخاطب است.
همچنین اسماعیلی درباره انتخاب اعضای گروهش تشریح کرد:‌ وقتی فیلمنامه نوشته می‌شود، بازیگرانی برای هر یک از نقش‌ها تصور می‌شوند و من از خدا متشکرم و خدا را شکر می‌کنم که همان اتفاق با همان افرادی که تصور می‌کردم رخ داد. به نظرم شانس یک کارگردان است که زمانی، زارعی، ارشادی و گرگین جلوی دوربینش بروند.
ارشادی در مورد صحنه ویژه این فیلم تاکید کرد: همه صحنه‌ها برایم جالب است. حتی آنهایی که در آن نبودم، زیرا کار متفاوتی است که روابط انسانی و غیرانسانی را نشان می‌دهد.
شفیعی نیز در همین باره خطاب به مخاطبان این اثر عنوان کرد:‌ زمانی‌که این فیلم را می‌بینید عجله نکنید، ممکن است اتفاقات عجیبی در این فیلم رخ دهد.
ارشادی بیان کرد: «غیر از فیلم‌برداری، صدابرداری و ... لوکیشن‌هایی در این فیلم وجود دارد که در هیچ جای دیگر استفاده نشده است و فکر می‌کنم این اثر به کسانی‌که زیاد به مازندران سفر می‌کنند و یا در آنجا زندگی می‌کنند لوکیشن های بکری را معرفی می‌کند.»
اسماعیلی نیز گفت: «این فیلم با ایمان تک تک عوامل ساخته شده است و فیلمی بی غرض است.»
زارعی نیز اعلام کرد:‌«از تماشاگران میخواهم که هر 11 اثر بخش نگاه نو را ببینند . قطعاً اتفاقات خوبی د راین فیلم ها افتاده است. همچننی امیدوارم تماشاگرانی که از این فیلم دیدن می‌کنند بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند و آن را دوست داشته باشند.»
همایون ارشادی در پایان فیلم «ماهی سیاه کوچولو» را این جمله تبلبغاتی معرفی کرد: «خشم شما را در مرداب نفرت غرق می‌کند و تنها راه پیروزی شدن احترام است.» و مریلا زارعی از پوستر این فیلم رونمایی کرد.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب