امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8476 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهرتهران؛

افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی کرایه‌های اتوبوس در سال ۹۴ تصویب شد

خبرایران : به موجب مصوبه شورای اسلامی شهر تهران کرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در سال ۹۴ بیش از ۱۰۰ تومان افزایش نخواهد داشت و در همه مسیرها به طور متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی کرایه‌های اتوبوس در سال ۹۴ تصویب شد

به گزارش خبرایران ؛ بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه‌های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی شهر تهران در سال 94 در یکصد و بیست ششمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا دبیررییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اعلام داشت؛ شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی اش افزایش 80 درصدی نرخ کرایه‌ها برای بخش عمومی اتوبوسرانی و افزایش 20 درصدی را برای بخش خصوصی اتوبوسرانی ارائه داده است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نرخ‌های کرایه‌های اتوبوسرانی در حد معقول و عرف گفت: درست است که اتوبوسرانی در اصل کمک‌هایی را از ردیف بودجه شهرداری علاوه بر بود جه مصوبش درخواست دارد، اما افزایش نرخ کرایه‌ها هم باید از یک روند معقول پیروی کند.

وی افزود : در سال گذشته علاوه بر بودجه مصوب اتوبوسرانی رقمی معادل 380 میلیارد تومان هم در قالب کمک پرداخت شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به اعلام نرخ‌های در نظر گرفته شده از سوی کمیسیون‌های شورا پرداخت و گفت: نرخ های پیشنهادی کمیسیون عمران شورا برای افزایش نرخ کرایه اتوبوس را در دو بخش عمومی و خصوصی 5/12 درصد در نظر گرفته است و کمیسیون برنامه و بودجه نیز برای بخش خصوصی 25 درصد و در بخش عمومی هم 20 درصد افزایش در نظر گرفته است. با این حال در جلسه مشترکی که با کمیسیون عمران داشتیم به دو عدد 15 درصد برای بخش عمومی و 17 درصد برای بخش خصوصی به جمع بندی رسیدیم.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که 2 نرخی بودن کرایه‌ها در این بخش از حمل و نقل به وجود خواهد آورد، پیشنهاد افزایش 20 درصدی را برای هر دو بخش اتوبوسرانی عمومی و خصوصی مطرح کرد.

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز یاد آور شد: بخش خصوصی در حوزه اتوبوسرانی با سایر بخش‌های خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در این بخش از حمل و نقل هزینه‌ها از صفر تا 100 را بخش خصوصی پرداخت نمی کند بلکه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بخش تعمیرات و کارواش به این اتوبوس‌ها خدمات ارائه می دهد.

رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: اگر فاصله کرایه‌های بخش خصوصی و عمومی زیاد شود مورد اعتراض عموم مردم به ویژه مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین پیشنهاد می شود که افزایش نرخ در هر دو بخش یکسان باشد به همین دلیل است که در جلسات کمیسیون بر سر این موضوع به عدد 5/12 درصد رسیده‌ایم.

در نهایت اعضای شورا افزایش 50 تا 100 تومانی کرایه های اتوبوس در سال 94 را به تصویب رساندند که به موجب آن کرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در سال 94 بیش از 100 تومان افزایش نخواهد داشت و در همه مسیر ها به طور متوسط بین 50 تا 100 تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است در صورتی که دستگاه‌های نصب شده در اتوبوس‌ها خراب باشد طبق تبصره های موجود ، از مسافرین آن اتوبوس نباید پولی دریافت شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب