امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 852 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

ذخیره سازی کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید

خبرایران: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از ذخیره سازی کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: برای ذخیره سازی این کالاها مدیریت مناسبی اعمال شده است.
ذخیره سازی کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید

به گزارش خبرایران عباس قبادی با اعلام این که کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، شکر، میوه و مرکبات (سیب و پرتقال)، مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ است، گفت: معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ذخیره سازی سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید، اقدامات لازم را برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی انجام داده و این کار هم اکنون آغاز شده است.

وی سپس افزود: در مورد ذخیره سازی مرغ و تامین اقلام پروتئینی نیز شرکت پشتیبانی امور دام از محل تولید داخل، ذخیره سازی مناسبی انجام داده است.

قبادی میزان ذخیره مرغ منجمد را 84 هزار تن اعلام و اضافه کرد: در سال های اخیر در هیچ مقطعی به این میزان مرغ منجمد ذخیره نشده بود، اما امسال این میزان ذخیره سازی صورت گرفته که 75 هزار تن آن از محل تولید داخل بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: برای تنظیم بازار این کالاها، شرکت بازرگانی دولتی نیز اقدامات لازم را برای تامین نهاده های دام و طیور انجام داده و با سامان گرفتن و افزایش تولید داخلی برخی اقلام، اکنون وابستگی کالاهای اساسی به واردات و نوسان قیمت ها کمتر شده است.

قبادی با بیان اینکه میزان واردات گوشت قرمز در سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: روند قیمت شکر در بازار کاهشی بوده و انبارهای روغن تکمیل است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب