امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8523 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکااعلام کرد؛

دیدارهای ظریف و کری امری معمول است/ طرح غنی‌سازی 60 درصدی یک موضوع داخلی در پارلمان ایران است

خبرایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بازتاب پیاده روی وزرای خارجه آمریکا و ایران در محافل سیاسی ایران گفت که آقای ظریف و کری دیدارهای متعدد و مفیدی داشتند و این امری معمول است.
دیدارهای ظریف و کری امری معمول است/ طرح غنی‌سازی 60 درصدی یک موضوع داخلی در پارلمان ایران است
به گزارش خبرایران به نقل از سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز به جمع خبرنگاران آمد و در خصوص مسائل جاری وزارتخانه متبوعه خویش به اصحاب رسانه توضیح داد.

وی ابتدا به برنامه کاری «جان کری» پرداخت و گفت وی فعلا در ژنو حضور دارد و ضمن نظارت بر روند مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران، ملاقاتی با خانواده کادر دیپلماتیک این کشور در سوئیس داشته است.

خانم «ساکی» گفت که احتمالا پس از ترک ژنو، آقای «کری» همراه با پرزیدنت اوباما به عربستان می‌رود.

وی درباره بحثهای این روزها در مجلس ایران در خصوص افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به 60 درصد گفت: این مساله تنها یک موضوع پارلمانی مربوط با سیاست داخلی ایران است و ما در هر حال انتظار داریم که ایران به مفاد توافق ژنو پایبند بماند.

ساکی در ادامه با اشاره به طرح این مساله در مجلس ایران در واکنش به طرح تحریمهای بیشتر سناتورهای جمهوریخواه گفت: ما بارها گفته‌ایم که طرح تحریم‌های جدید بر روند مذاکرات اثری مخرب گذاشته و کل رژیم تحریم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

قدم زدن وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو و بازتاب آن در محافل سیاسی ایران موضوع سوال خبرنگار دیگری بود که خانم سخنگو در پاسخ گفت: آقای ظریف و کری بارها با هم ملاقات‌های خوب و مفیدی داشتند و این امری معمول است اما درخصوص مسائل داخلی سیاسی ایران نظری نمی‌دهم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب