امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8539 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خبرداد؛

بیشترین کاهش بودجه در اداره تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان بوده/ هدف ما تدوین سندی برای سال 1404 است/ بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان پس از المپیک پر اهمیت ترین مسابقات است

خبرایران : محمد‌پور کیانی گفت: بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان پس از المپیک پر اهمیت ترین مسابقات از نظر تعداد نفرات شرکت‌کننده است و این دوره از مسابقات تابستان 94 در کره جنوبی برگزارمی شود.
بیشترین کاهش بودجه در اداره تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان بوده/ هدف ما تدوین سندی برای سال 1404 است/ بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان پس از المپیک پر اهمیت ترین مسابقات است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان و برنامه‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی صبح امروزبا حضور«محمد‌پور کیانی»سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی واصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری«محمد‌پورکیانی»سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانسته‌اند و رهبر معظم انقلاب که اظهار داشتند جوانان باید به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند واظهارداشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید موضوع ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان که سرمایه ملی و آینده سازان کشور هستند، سرلوحه قرار گرفت.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: دوازدهمین المپیاد ورزشی سراسر کشور که پیش از این بر اساس تصمیمات دولت قبلی برگزار نشده بود به همت دولت جدید که این مسابقات را نقطه عطف ورزش  دانست،برگزار شد.این مسابقات با شعار ورزش، نشاط و امید در دانشگاه شهید بهشتی تهران در دو بخش دختران و پسران برگزار شد. حضور وزیر وقت علوم فرجی دانا، نجفی و گودرزی در این مراسم نشان دهنده توجه و اهمیت دولت یازدهم به برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی بود.

وی با اشاره به نوسانات مالی در سال‌های 90 و 91 در فدراسیون‌های ورزشی و وضعیت اختصاص بودجه، گفت: در سازمان امور دانشجویان بیشترین کاهش بودجه را در اداره تربیت‌بدنی سازمان شاهد بودیم و این کاهش بودجه هنوز هم اثرات خود را دارد. بدوم شک عدم وجود بودجه مورد نیاز و کافی ورزش‌های دانشگاهی را با چالش مواجه خواهد کرد و این امر اجتناب ناپذیر است.

 سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به این که هدف اصلی و چشم‌انداز فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ، سندی است که برای سال 1404 تدوین شده است ، گفت: 10 سال زمان داریم که با برنامه ریزی دقیق و منسجم همه چیز را به حد ایده‌ال برسانیم و امیدوارم در ادامه توجه بیشتری به بودجه ورزش‌های دانشگاهی صورت بگیرد. نباید فراموش کرد که قشر جوان و نخبه ایران زیر نظر وزارت علوم هستند و توجه ویژه به آن‌ها قطعا تبعات خوبی برای کشور عزیزمان به همراه خواهد داشت.

وی عنوان داشت: کمیته پیشکسوتان در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تشکیل می شود و ورزش با احترام، معرفت و آیین بزرگداشت  عجین شده است. افراد با تجربه و پیشکسوت تلاش زیادی برای ارتقا ورزش دانشگاهی انجام داده اند و باید منزلت آن‌ها تکریم شود. به همین دلیل تشکیل کمیته پیشکسوتان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پورکیانی درخصوص فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی اظهار کرد: جدا از افتخاراتی که دانشجویان ایران در میادین بین‌المللی کسب کردند، نباید فراموش کرد که آن‌ها بخش عمده‌ای از ترکیب تیم‌های ملی ایران هستند. فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تنها یک فدراسیون نیست و با همه فدراسیون‌ها در تعامل است و امسال موفق شدیم سه تیم کاراته در بخش مردان و زنان اعزام کنیم که برای اولین بار در طول تاریخ نایب قهرمانی جهان را به همراه داشت.

وی ادامه داد: توانستیم مجوز حضور بانوان اسلامی با حجاب را در میادین بین‌المللی کاراته کسب کنیم که یک گام بسیار مثبت برای ایران و دیگر کشورهای اسلامی بود. همچنین تیم فوتسال دانشجویان را به مسابقات جهانی اعزام کردیم که با بدشانسی در رتبه چهارم جهان قرار گرفتیم. این در حالی بود که فنی‌ترین بازیکن مسابقات از ایران انتخاب شد.

پورکیایی تاکید کرد: بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان پس از المپیک پر اهمیت ترین مسابقات از نظر تعداد نفرات شرکت‌کننده است و این دوره از مسابقات تابستان 94 از 12 تا 23 تیر در گوانجو کره جنوبی برگزار خواهد شد که حضور در 14 رشته اجباری و 8 رشته اختیاری است و ایران در برخی رشته‌ها مانند فوتبال،بسکتبال و والیبال در 4 دوره قبل سهمیه نداشت و این فرصت از رشته‌های ورزشی ایران گرفته شده بود اما با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توانستیم  پس از 8 سال والیبال و فوتبال ایران را وارد این مسابقات کنیم.

وی افزود: در فوتبال تنها 16 تیم شرکت می‌کنند که از این 16 تیم 8 تیم بر‌تر دور قبل مسابقات حضور داشتند و تنها 8 تیم باقی مانده انتخاب می‌شدند. تلاش‌های ما جواب داد و سبب شد که بتوانیم امسال سهمیه رشته فوتبال را در این مسابقات اخذ کنیم و فعلا نتوانسته‌ایم سهمیه بسکتبال را کسب کنیم اما این اتفاق دور از دسترس نیست و باید تلاش خود را انجام دهیم.

پورکیانی بااشاره به ارسال پیشنهاد میزبانی مسابقات هندبال، کشتی و فوتبال در آسیا خبر داد و گفت: اگر موافقت‌های لازم صورت گیرد میزبانی این مسابقات مهم را بر عهده خواهیم گرفت که این میزبانی برای ایران بسیار خوب خواهد بود و تکواندوی مردان و زنان، تیراندازی، قایقرانی، والیبال، فوتبال، تنیس روی میز، شمشیر بازی مردان و زنان، دو و میدانی و ژیمناستیک رشته‌هایی هستند که تیم ملی ایران در آن شرکت خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: ملاک اعزام تیم‌ها به این مسابقات سطح کیفی و تعداد نفرات اعزامی به این مسابقات بود. باید در نظر داشت که  مسابقات جهانی جای کسب تجربه نیست و باید از بهترین نیروهای خود برای حضور قدرتمند در آن استفاده کنیم. بر این اساس نیازمند همکاری هر پنج بخش آموزش عالی برای تدارک و  اعزام تیم‌ها به این مسابقات هستیم .

وی درباره این 5 بخش آموزشی تصریح کرد: دانشگاه آزاد، وزارت علوم، نحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی همگی موظف هستند تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم‌های ملی دانشجویی به کار ببرند. 50 نفر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی اینچئون دانشجو بودند و این نشان از ظرفیت بالای دانشجویان ایران در بخش ورزش کشور دارد. همچنین لازم است در این‌جا عنوان کنم که هر تیمی که به غیر از این ارگان‌ها تیمی با عنوان تیم دانشجویان ایران تشکیل دهد ، قانونی نیست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب