امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8562 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسماعیل لـله گانی اعلام کرد؛

بانک قرض الحسنه مهر ایران هیچ گونه فعالیت بنگاه داری و شرکت داری ندارد/ مطالبات معوق بانکی ما کمتر از یک درصد است/ شعار ما بانک اسلامی ایران است/ کشاورزان پیش از فصل برداشت از تسهیلات این بانک می توانند استفاده کنند

خبرایران: اسماعیل لـله گانی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص پرداخت وام 9 تا یک ساله به واحدهای تولیدی کوچک کشاورزی گفت: کشاورزان می توانند برای رفع نیازهای ضروری خود تا پیش از فصل برداشت، از تسهیلات این بانک استفاده کنند .
بانک قرض الحسنه مهر ایران هیچ گونه فعالیت بنگاه داری و شرکت داری ندارد/ مطالبات معوق بانکی ما کمتر از یک درصد است/ شعار ما بانک اسلامی ایران است/ کشاورزان پیش از فصل برداشت از تسهیلات این بانک می توانند استفاده کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری« اسماعیل لـله گانی »مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر با حضوراصحاب رسانه روزچهارشنبه در محل وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و دراین نشست خبری « اسماعیل لـله گانی » مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: تعداد سپرده های پس انداز قرض الحسنه این بانک در 10 ماهه امسال را معادل 2 میلیون و 400 هزار فقره اعلام کرد که با رشدی 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از 15 هزار میلیارد ریال در پایان دی ماه افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تعداد حساب های جاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1393 را معادل 244 هزار فقره اعلام کرد و افزود: رشد 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، موجب افزایش میزان سپرده های جاری این بانک از پنج به هفت هزار میلیارد ریال شده است و در سال 1393، مجموع منابع این بانک از 24 به 31 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی میزان تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک در 10 ماهه سال جاری را معادل 30 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در سال جاری، ما شاهد رشد 34.3 درصدی مصارف بانک قرض الحسنه مهر بوده ایم که دلیل آن اعطای حدود 115 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های جوان بوده است.

لـله گانی مجموع تعداد تسهیلات پرداختی بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1393 را بالغ بر 431 هزار فقره اعلام کرد که شامل 115 هزار فقره وام ازدواج و 315 هزار فقره سایر تسهیلات می شود.

وی تعداد دستگاه های خودپرداز بانک قرض الحسنه مهر ایران را با رشدی معادل 15 درصد در سال جاری، معادل 637 دستگاه و تعداد دستگاه های پایانه فروش این بانک را 41 هزار دستگاه اعلام کرد که نسبت به سال 1392 از رشدی 42 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، با اشاره به طرح سال گذشته این بانک مبنی بر فعال نمودن صندوق های قرض الحسنه در سطح خانوارها، هیات های مذهبی و مساجد، از استقبال خوب اقشار مختلف از این طرح خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد 2 هزار صندوق قرض الحسنه از این نوع راه اندازی شده و بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال همکاری با آنها است.

وی به تشریح یکی از طرح های بانک قرض الحسنه مهر در خصوص پرداخت وام 9 تا یک ساله به واحدهای تولیدی کوچک کشاورزی پرداخت و گفت: کشاورزان می توانند برای رفع نیازهای ضروری خود تا پیش از فصل برداشت، از تسهیلات این بانک استفاده کنند و سپس به فاصله 9 ماه تا یک سال، نسبت به بازپرداخت آن با سود چهار درصد اقدام کنند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص عرضه سهام این بانک در بورس نیز گفت: این بانک باید ابتدا بصورت شرکت سهامی عام ثبت شود و برای این کار در حال افزایش سرمایه این بانک هستیم.

وی میزان سرمایه فعلی بانک قرض الحسنه مهر ایران را 15 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حال تکمیل این سرمایه هستیم و به محض تکمیل شدن و با هماهنگی بانک مرکزی این بانک تبدیل به شرکت سهامی عام خواهد شد.

لـله گانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران هیچ گونه فعالیت بنگاه داری و شرکت داری ندارد و سعی می کند از سایر ابزارها مثل افزایش دستگاههای خودپرداز و افزایش تراکنش ها فعالیت خود را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری گسترش فعالیت بانکداری اسلامی هستیم تصریح کرد: شعار ما این است که بانک قرض الحسنه مهر ایران، «بانک اسلامی ایران» است.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به کاهش رقم مطالبات این بانک به پایین تر از یک درصد، مجموع مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهر ایران را 285 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب