امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8563 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر طیب نیا با رییس جمهور آذر بایجان دیدار کرد

خبرایران: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره راههای گسترش روابط اقتصادی دو کشور بحث و بررسی شد.
دکتر طیب نیا با رییس جمهور آذر بایجان دیدار کرد

به گزارش خبرایران از شادا ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران از مساعدت های رییس جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط بین دو کشور تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه با اشاره به اراده سیاسی سران دو کشور برگسترش مناسبات اقتصادی تاکید  کرد و گفت: به رغم تاکید روسای دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی و وجود ظرفیت های ممتاز برای همکاری بین دو کشور، هنوز روابط اقتصادی رضایت بخشی را در بین دو کشور شاهد نیستیم.

علی طیب نیا در ادامه رفع موانع همکاری اقتصادی بین دو کشور را خواستار شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین علاقه مندی دکتر روحانی برای سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران را به وی ابلاغ کرد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار، ملاقاتهای خود با رییس جمهوری اسلامی ایران را در یکسال گذشته بسیار مهم و سازنده ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

الهام علی اف به مشترکات فراوان فرهنگی معنوی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری اقتصادی دو کشور هم باید هم سطح  روابط سیاسی گسترش یابد.

رییس جمهوری آذربایجان اسناد امضا شده بین دو کشور را مهم خواند و بر گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های بانکی، بیمه و سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.

الهام علی اف همکاری دو کشور را در صلح و ثبات در منطقه موثر خواند و اظهار داشت: دستورات لازم برای گسترش همکاریهای بین دو کشور به نهادهای ذیربط ابلاغ شده است. رییس جمهوری آذربایجان به اهمیت کریدور شمال – جنوب و اتصال خط آهن دو کشور اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح باید سریعا آغاز شود.

الهام علی اف با اشاره به افت جهانی قیمت نفت، بر هماهنگی دو کشور در این زمینه تاکید کرد. وی همچنین گفت: وزارتخانه های دو کشور باید موانع فعالیت بخش خصوصی دو کشور را مرتفع کنند.

به گزارش خبرنگار ما طیب نیا امروز پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر اقتصاد و صنعت این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب