امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8571 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت گروه توسن:

«دانشنامه پرداخت و بانکداري الکترونيکي» منتشر شد

خبرایران: گروه شرکتهاي توسن در چهارمين همايش بانکداري الکترونيکي و نظامهاي پرداخت از نخستين «دانشنامه پرداخت و بانکداري الکترونيکي» رونمايي کرد
«دانشنامه پرداخت و بانکداري الکترونيکي» منتشر شد

به گزارش  خبرایران از مؤسسه ديدهبان آي تي، گروه شرکتهاي توسن، فعال در عرصه نرم‌افزارها، سخت افزارها و راهکارهاي بانکداري الکترونيکي، ضمن حضور در همايش چهارم بانکداري الکترونيکي و نظام‌هاي پرداخت و ارائه کارگاهها و نشستهاي تخصصي و ارائه و معرفي محصولات و خدمات خود در نمايشگاه جنبي اين همايش از نخستين دانشنامه تخصصي حوزه بانکداري الکترونيکي نيز رونمايي کرد.

اين کتاب با عنوان «دانشنامه پرداخت و بانکداري الکترونيکي» روز دوشنبه ششم بهمنماه ۹۳ با حضور مديران عامل شرکت های گروه توسن آقايان مهندس علی اکبر نامداری مديرعامل شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگين ،  دکتر محمد مظاهري  مديرعامل شرکت توسن تکنو، مهندس عبدالحميد منصوري، مديرعامل شرکت مقياس بزرگ توسن ، دکتر روزبه ترابی مديرعامل شرکت داده کاوان توسن و همچنين مؤلف کتاب مهندس وحيد صيامي و جمعي از  فعالان حوزه بانکداري الکترونيکي در سالن شماره ۱ مرکز همايشهاي بينالمللي برج ميلاد رو نمايي شد.

در اين مراسم دکتر مظاهري و مهندس منصوري هر يک به نوعي در سخنان خود اين کتاب را گامي در مسير پالايش زبان تخصصي حوزه بانکداري الکترونيکي از کلمات بيگانه و جايگزيني آن با کلمات فارسي دانستند.

وحيد صيامي، نويسنده کتاب، نيز با اشاره به اين مطلب که گزينش کلمات در بحثهاي دانش بنيان نياز به تأمل و دقت در انتخاب واژهها دارد، اظهار داشت: سال گذشته نيز به همت توسن فرهنگ لغتي در اين زمينه گردآوري کرديم و حاصل تلاش امسال در اين کتاب تشريح و تفصيل اين مفاهيم با سعي در پاسداشت زبان فارسي براي معادلسازي اصطلاحات بوده که تعدادي از آنها به دليل نو بودن هنوز معادلي ندارند و اميدواريم در دورههاي بعدي براي اين اصطلاحات نظير VTM نيز معادلي بيابيم.

اين کتاب به همت شرکت توسعه فن افزار توسن و با موضوع بانکداري اينترنتي، اصطلاحها و تعبيرها در چاپ نخست خود با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

گفتني است که گروه توسن شامل شرکت‌هاي «توسعه سامانه‌هاي نرم‌افزاري نگين»، «توسن تکنو» ، «سامانه‌هاي مقياس بزرگ توسن» ، «دادهکاوان هوشمند توسن» ، «سامانه‌هاي هوشمند اطلاعاتي توسن» ، «تحليلگران توسن» ، «سامانه‌هاي يکپارچه سيمرغ تجارت» و «IDCORP»  است.

شايان ذکر است چهارمين همايش دو روزه بانکداري الکترونيکي و نظامهاي پرداخت با موضوع ضرورت توسعه اکوسيستم بانکداري الکترونيکي از روز ششم بهمنماه در مرکز همايشهاي بينالمللي برج ميلاد با حضور فعالان اين عرصه برگزار شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب