امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8615 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

جوانان اشتغال را به معنای استخدام می‌دانند/ افزایش مهارت برای کارجویان

خبرایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی دولت باید برای مردم شغل ایجاد کند و در این زمینه افزایش مهارت برای کارجویان را پیگیری می‌کنیم، گفت: سیاست اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک سیاست درستی است که در دستور کار قرار دارد.
جوانان اشتغال را به معنای استخدام می‌دانند/ افزایش مهارت برای کارجویان

به گزارش خبرایران،‌ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه کارگاه آموزشی سیاست‌گذاری و اشتغال پایدار با تاکید بر اینکه برنامه توانمندسازی از طریق افزایش مهارت برای ایجاد اشتغال را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت:‌ توانمند سازی کارجویان بدون مهارت باید با کمک دستگاه‌های اجرایی دنبال شود. عدم سیاست‌گذاری صحیح در توانمندسازی کارجویان نتایج نامطلوبی را به همراه داشت، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی توانمند کردن افراد را دنبال خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح تکاپو یکی از بسته‌های اشتغال‌زایی دولت است، گفت: ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک را دنبال کردیم و به نظر می‌رسد، برنامه فنی و حرفه‌ای باید با سمت شناسایی افراد بازمانده از مهارت برود.

وی تاکید کرد:‌ در این زمینه با حضور در متن جامعه افراد فاقد مهارت حرفه‌ای و تحت آموزش‌ توانمندسازی قرار دهیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه طبق قانون اساسی ایجاد شغل برای مردم وظیفه دولت است، گفت: قانون اساسی دولت را مکلف کرده تا برای مردم شغل ایجاد کند و اگر فردی در مجموعه و نهادی مشغول فعالیت نیست، دولت ابزار تولید تهیه کند.

وی در مورد جزئیات طرح تکاپو تاکید کرد:‌ این طرح بازگشت به قانون اساسی است، یعنی ما در قالب این طرح افراد را توانمند و مهارت لازم را به‌ آنها می‌آموزیم و به عبارت بهتر ابزار تولید را به دستشان می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات اشتغال گفت:‌فرهنگ نادرست اشتغال یکی از مسائل مهم در بازار کار است که در حال حاضر دچار آفت‌زدگی شده است. به طوری که جوانان اشتغال را به معنای استخدام می‌دانند و بر همین اساس بر فعالیت بسیاری از شغل‌ها تمایل ندارند.

ربیعی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند که شغل باید در بنگاه‌های بزرگ ایجاد شود، درحالی که سیاست اشتغال بزرگ در بنگاه کوچک سیاست درستی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همکاری معاونت تعاون وزارت کار، سازمان فنی و حرفه‌ای و صندوق مهر امام رضا(ع) در راستای اجرای طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال گزارش ملموسی از اشتغال‌زایی در راستای طرح تکاپو ارائه دهیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب