امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8645 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمود امراللهی خبرداد؛

تخفیفات حق بیمه ثالث نظم بازار را بهم می زند/ بیمه ایران به اتومبیل های استاندارد و صفر کیلومتر تا سقف 15 درصد تخفیف می دهد/ درمورد تخلف گذشته بیمه ایران تابع قانون هستیم/ سرمایه این شرکت به 3 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است

خبرایران: مدیرعامل بیمه ایران در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف گذشته بیمه ایران گفت: حکم مربوطه صادر و اقدامات قانونی مشخص شده و ما تابع قانون هستیم و افرادی که مرتکب تخلف شده‌اند باید پاسخگو باشند.
تخفیفات حق بیمه ثالث نظم بازار را بهم می زند/ بیمه ایران به اتومبیل های استاندارد و صفر کیلومتر تا سقف 15 درصد تخفیف می دهد/ درمورد تخلف گذشته بیمه ایران تابع قانون هستیم/ سرمایه این شرکت به 3 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «محمود امراللهی» مدیرعامل بیمه ایران به مناسبت دهه فجر امروز با حضور اصحاب رسانه در وزارت اقتصاد ودارایی برگزار و دراین نشست خبری «محمود امراللهی» مدیرعامل بیمه ایران اظهارداشت:  شرکت های بیمه خصوصی قواعد کسب و کار بازار را بهم زده اند به طوریکه حق بیمه رشته زیان ده شخص ثالث 25 درصد رشد داشته است در حالیکه رشد بیمه ایران در رشته ثالث با داشتن سهم 47درصدی بازار در کل ترکیب پرتفوی تنها 14 درصد بوده است و کلیه شرکتهایی که رشد بالایی در هفت ماهه نخست سال جاری داشته اند در رشته ثالث رشد کرده اند و این رشد حاصل بهم زدن قواعد کسب و کار در نرخ حق بیمه شخص ثالث بوده است.

امراللهی در مورد بی توجهی شرکت های بیمه و از جمله بیمه ایران به هشدار بیمه مرکزی در خصوص توقف تخفیف در رشته بیمه نامه شخص ثالث هم گفت: طبق بررسی های کارشناسی بیمه مرکزی و تعرفه اعلام شده از سوی نهاد ناظر ، شرکت های بیمه مجازند تا سقفی که بیمه مرکزی تعیین کرده است حق بیمه شخص ثالث دریافت کنند و دریافت پایین تر خلاف نیست بلکه دریافت حق بیمه بالاتر خلاف محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه تخفیفات حق بیمه ثالث نظم بازار را بهم می زند ، عنوان کرد:با پیگیری های بیمه ایران با سندیکای بیمه گران و توافقات انجام شده شرکت ها باید به سقف حق بیمه توجه و از تخفیف خود داری کنند که بیمه ایران نیز تلاش می کرد توافقات را رعایت کند اما وقتی شرکت های بیمه خصوصی تخفیف می دهند و ارزان تر می فروشند در حالیکه چندین بار تذکر داده شده است ، نظم بازار خود بخود بهم می ریزد و البته تخفیفات بیمه ایران بر اساس ارزیابی ریسک وبررسی های  کارشناسی بوده است به طوریکه ما تلاش می کنیم  به  رانندگانی که دارای  ریسک کمتری هستند مثلا رانندگان زن که با دقت بیشتری رانندگی می کنند و یا پزشکان ، وکلا و ... که بر اساس تحقیقات ریسک رانندگی کمتری دارند ، تخفیف ارایه دهیم.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه انصاف نیست به رانندگان کم خطر تخفیف داده نشود ، تاکید کرد: بیمه ایران به اتومبیل های استاندارد و صفر کیلومتر تا سقف 15 درصد تخفیف می دهد  و بیمه ایران با بررسی های ریسک های راننده و با در نظر گرفتن سه عامل انسانی ، جاده ای و خودرویی تخفیف قایل می شود و در واقع این تخفیفات در راستای توجه به راننده محور بودن قانون بیمه شخص ثالث که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است ، صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش های بیمه ایران در سندیکا برای عدم رقابت بر سر بیمه نامه شخص ثالث بی نتیجه بوده است و متاسفانه شرکت های بیمه خصوصی قواعد کسب و کار را با چالش مواجه کرده اند در حالیکه توجه به ترکیب ریسک مطلوب و نا مطلوب مورد توجه قرار نمی گیرد .

امراللهی درمورد عملکرد شرکت بیمه ایران در یک سال اخیرو  بیمه فازهای 12، 13، 22 و 24 پارس جنوبی هم ابرازداشت: نیروگاه سیکل ترکیبی سیاه‌پیشه، قطار شهری تبریز، میدان نفتی یاران از قراردادهای عمده این شرکت برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای است و کارگروهی ویژه در 207 شعبه این شرکت تشکیل شد که علاوه بر وصول مطالبات، خسارت‌های معوق نیز پرداخت می‌شود و متاسفانه تاکید و استدلال بیمه ایران در ارتقا کیفیت خدمات بود نه رقابت بر سر قیمت و افزایش سهم بازار سایر شرکت ها و کاهش چند درصدی سهم بازار بیمه ایران نیز به رقابت نادرست شرکت های بیمه خصوصی در صدور شخص ثالث بر می گردد.

وی عنوان داشت: متاسفانه در این رقابت نادرست سایر پرتفوی های سود آور مانند نفت و گاز که پرتفوی های مطلوب محسوب می شوند تحت تاثیر این رقابت ناصحیح و بهم ریخنگی بازار قرار گرفته است و بیمه ایران در عدم تخفیف در رشته ثالث پایداری لازم را به انجام رساند که در نهایت بیمه های خصوصی کسب و کار بازار را بهم زدند.

امراللهی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف گذشته بیمه ایران، گفت: حکم مربوطه صادر و اقدامات قانونی مشخص شده و ما تابع قانون هستیم و افرادی که مرتکب تخلف شده‌اند باید پاسخگو باشند، این در حالی است که هنوز مراحل قانونی کاملا طی نشده اما تمام کارکنان و مدیران بیمه ایران برای استیفای حقوق این شرکت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد، زیرا هم شرعا و هم قانونا مکلف به آن هستند.

وی در مورد انتقادات بیمه مرکزی نسبت به برخی اقدامات هیات مدیره بیمه ایران، گفت: بیمه ایران یک شرکت دولتی است و هیات مدیره آن با رای مجمع و نظر وزیر اقتصاد انتخاب می‌شوند و بیمه مرکزی نیز در این زمینه نظر می دهد. وزیر اقتصاد افرادی را انتخاب می‌کند که حرفه ای و کارشناس باشند، ضمن اینکه ارتباطات مدیران بیمه ایران و بیمه مرکزی براساس تعامل است  و جلساتی هم برای رفع اختلافات مالی برگزار شده است.

امراللهی در مورد اینکه بیمه ایران به صورت انحصاری در بازار فعالیت می کند، گفت: بیمه ایران به دنبال انحصار گرایی و انحصارطلبی نیست بلکه به دنبال توسعه صنعت بیمه است. در این راستا، صرفا دستیابی به سود هدف ما نیست؛ به ویژه در عرصه‌هایی که حضور سایر شرکت‌های بیمه در آن سخت تر است.

مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت خسارت 4 هزار میلیارد تومانی بیمه ایران در سال‌جاری که نیمی از آن مربوط به شخص ثالث بوده است، خبر داد و گفت: سرمایه این شرکت نیز از 390 میلیارد تومان به 3 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه در بازار سرمایه حضور موثر داریم و ارزش روز سرمایه گذاری بورس مان به 800 میلیارد تومان رسیده است و در صندوق ثبات بازار سرمایه سهامداریم.

وی، توسعه فعالیت بیمه گری در بازارهای منطقه را از جمله برنامه های این شرکت اعلام و بیان کرد: تسریع در پرداخت خسارات‌ها از جمله پرداخت خسارت هواپیمای فوکر به مبلغ 3 میلیون یورو در دستور کار بود که انجام شد.

مدیرعامل بیمه ایران از ساماندهی مطالبات معوق و تشکیل کارگروه مربوط به آن در تمامی شعب مرکزی برای کمک به نقدینگی این شرکت خبر داد و گفت: همچنین خسارت‌های معوق پرداخت شده است به طوری که خسارت متروی تهران که مربوط به حادثه اوایل سال 91 بود و به عنوان بزرگترین خسارت صنعت بیمه مطرح بود، به میزان 50 میلیارد تومان پرداخت و پرونده آن مختومه شد.

امراللهی از تدوین 4 استراتژی شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی در این شرکت خبر داد و گفت: در اواخر سال گذشته 220 میلیارد تومان سپرده های بانکی ما شکسته و قبل از سال خسارت کارشناسی شده به مردم پرداخت شده است و نیمی از پرتفوی بیمه به بیمه ایران اختصاص دارد و بیش از 5 میلیون نفر از پوشش درمان بیمه ایران و بیش از 10 میلیون نفر از پوشش شخص ثالث که امسال صادر شده است، استفاده می‌کنند،  همچنین دریافت و رسیدگی به شکایت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در حال حاضر اعطای نمایندگی‌ها متوقف شده و یک بازبینی و سازماندهی مجدد در دستور کار است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب