امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8666 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تایزن سیستم ­عاملی برای دنیای«اینترنت اشیا»

تایزن سیستم‌عامل پیشروی سامسونگ، در آینده نزدیک سرنوشت بخشی از محصولات دیجیتال به ویژه «اینترنت اشیا» (IoT: Internet of Things)رامتحولخواهدکرد.قرار است به زودی اینسیستم‌عاملدرطیف گسترده‌تری از محصولاتپوشیدنیودیجیتالسامسونگ مورداستفاده قرار بگیرد. به این ترتیب سامسونگطیپنجسالآینده،بخش عمده‌ایازدستگاه‌های دیجیتال و اینترنتاشیاراباسیستم‌عاملتایزن دراختیارخواهد گرفت.
تایزن سیستم ­عاملی برای دنیای«اینترنت اشیا»

تایزن در مقایسه با دیگر سیستم‌عامل‌های موجود، قدرت پردازش منابع و سرعت دستگاه را افزایش می‌دهد و به همان نسبت برای کاربران قابل‌درک و ساده است. تایزن را می‌توان برای دستگاه‌های مختلفی مانندانواع تلویزیون‌ها و لوازم هوشمند، اتومبیل‌ها و سخت‌افزارهای صنعتی بهکار گرفت. این سیستم­عامل از انعطاف بالایی برای نصب در محصولات مختلف سامسونگ ازجمله خانه‏های هوشمند برخوردار است و به زودی در بسیاری از برندهایخودروسازی مثل تویوتا و جگوار مورداستفاده قرارمی‌گیرد. گفته می‌شود110 شرکت مختلف از جمله اینتل (Intel)، پاناسونیک (Panasonic)، ای‌بی (E-Bay)، زد‌.تی.ای (ZTE)و فوجیتسو(Fujitsu)در این پروژه حضور خواهند داشت.

تایزن یک سیستم‌عامل بر پایه HTML5 است و در قالب یک پلتفرم متن باز (Open-source)به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا از آن برای خلق برنامه‌های جدید استفاده کنند. علاوه بر این، سرعت بالای تایزن موجب افزایش بهره­وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می­شود.­

درحال حاضر تایزن روی بخشی از محصولات پوشیدنی سامسونگ مثلSamsung Gear2،Samsung Gear2 Neo و Samsung Gear Sو برخی دوربین‌ها مانندNX300M,NXMini و NX1نصب شده و به تازگی نیز جدیدترین گوشیهوشمندسامسونگباسیستم‌عاملتایزنبهنامزد.وان (Z1) به بازار عرضه شده است.

سامسونگZ1 به پردازشگر1.2GHz dual-core، رم 768 مگابایتی و چهارگیگابایت حافظه داخلی، با قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت باmicroSD مجهز است و قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت را نیز دارد. همچنین باتری این گوشی هوشمند جدید 1500 میلی‌آمپر ساعت (mAh) است که با آن می‌توان به صورت مداوم هفت ساعت فیلم دید و هشت ساعت مکالمه داشت.

علاوه بر گوشیزد.وان(Samsung Z1)، قرار است ازامسالبیشترتلویزیون‌هایهوشمند سامسونگ نیز بهاینسیستم‌عاملمجهز شوند. به این ترتیب باید در آینده نه چندان دور شاهد ورود تایزن به دیگر محصولات دیجیتال و مصرفی سامسونگ نیز باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب