امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8674 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

داور جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی پور؛

جشنواره شهید غنی پور بی تكلف و جریان ساز است

خبرایران : گلعلی بابایی، داور جشنواره ادبی شهید غنی پورگفت: آثار ادبی مهمی از دل این رویداد فرهنگی بیرون آمده است.
جشنواره شهید غنی پور بی تكلف و جریان ساز است

به گزارش خبرایران، گلعلی بابایی، داور جشنواره ادبی شهید غنی پور، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: تفاوتی كه این جشنواره با سایر فضاهای ادبی مشابه دارد این است كه از بطن جامعه برآمده و مسجد خاستگاه اولیه آن است.

وی با تاكید بر این كه پایه گذاران این جشنواره خودشان افرادی مردمی بودند، اظهار كرد: دست اندر كاران اصلی جشنواره كتاب سال شهید حبیب غنی پور كسانی هستند كه نوشتن را از مسجد شروع كرده و آموزش دیده اند و حال و هوای این جشنواره همچنان مردمی باقی مانده است.

بابایی اضافه كرد: عدم تكلف، برگزاری خودجوش و خوداتكابودن جشنواره ادبی شهید غنی پور از نكات مهمی است كه می توان درباره این رویداد فرهنگی به آن اشاره كرد.

این نویسنده همچنین گفت: آثاری كه به دست ما رسیده، نوشته های خوبی است و می توان امیدوار بود كه مانند دوره های گذشته شاهد كشف استعدادهای جوان و جریان سازی ادبی باشیم .

وی به دوره های پیشین این جشنواره نیز اشاره كرد و گفت: چندین نفر از نویسنده های مطرح كشورمان،  آثار اولشان در جشنواره شهید حبیب غنی پور معرفی و مطرح شده و این روند را می توان برای خلق آثار ادبی ارزشمند كشور مثبت ارزیابی كرد.

گفتنی است، امسال چهاردهمین دوره جشنواره كتاب سال شهید غنی پور برگزار می شود. این رویداد فرهنگی، از دستاوردهای نویسنده فقید امیرحسین فردی است. این جشنواره تنها جایزه‌ای است كه مراسم پایانی آن در مسجد برگزار شده و برگزیدگانش جوایز خود را از خانواده شهدای جنگ دریافت می‌كنند.

 

 

   

  

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب