امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8689 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بنیانگذار محک در نشست خبری سومین همایش بین‌المللی مسولیت‌های اجتماعی اعلام کرد؛

هدف ما این بوده که هیچ کودک مبتلا به سرطانی از فقر و ناتوانی فوت نکند/ به عنوان یک خیریه سعی در فرهنگ سازی در تمامی ابعاد جامعه داریم

خبرایران: سعیده قدس بنیانگذار محک گفت: موسسه محک از ابتدای تأسیس از همکاری بنگاه‌های اقتصادی در تحقق این هدف که هیچ کودک مبتلا به سرطانی از فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان فوت نکند بهره‌مند بوده و به عنوان یک خیریه پیشگام در این زمینه سعی در فرهنگ سازی در این خصوص در تمامی ابعاد جامعه دارد
هدف ما این بوده که هیچ کودک مبتلا به سرطانی از فقر و ناتوانی فوت نکند/ به عنوان یک خیریه سعی در فرهنگ سازی در تمامی ابعاد جامعه داریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری سومین همایش بین المللی مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها با محوریت توسعه پایداربه مناسبت روز جهانی سرطان کودکان امروز با حضور«سعیده قدس» بنیانگذار محک، «دکتر یحیی ال اسحاق» رئیس اتاق بازرگانی تهران ،«دکتر آراسب احمدیان» مدیر عامل محک ،«مهندس احمد پورفلاح» عضو هیات امنای محک، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر همایش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها با محوریت توسعه پایدارو اصحاب رسانه در ساختمان اتاق بازرگانی تهران برگزار ودراین نشست خبری«دکتر یحیی ال اسحاق» رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن قدردانی از توجه مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک جهت اظهارداشت: تمامی انسان‌های وارسته، اندیشمندان و نخبگان فراتر از دغدغه‌های فردی دغدغه‌های اجتماعی دارند. در این میان و فراتر از حوزه فردی در حوزه جمعی نیز سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از توجه به دغدغه های اجتماعی مبرا نیستند. وظیفه بنگاه‌های اقتصادی در ازای هزینه‌ای که برای جامعه ایجاد می‌کنند این است که به مسئولیت اجتماعی خود که فراتر از مسائل اخلاقی در جرگه وظیفه آنها است، عمل کنند.

دکتر ال اسحاق به اهمیت نقش رسانه‌ها در تبیین مفهوم مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و از فعالان رسانه‌ای خواست با توجه به آنکه حوزه سلامت از اولویت‌های حقوق اجتماعی در هر جامعه ای است، فضا را برای انجام وظیفه و مشارکت بیشتر در حوزه خدمت به کودکان مبتلا به سرطان مهیا کنند.

ادامه این مراسم را«سعیده قدس» بنیانگذار محک نیز ضمن تقدیر از همراهی همیشگی رسانه‌ها در جهت تحقق دو اصل شفافیت و پاسخگویی و اطلاع رسانی به جامع به یاوران، اظهارداشت: مفهوم مسئولیت اجتماعی در قالب‌های متفاوت از دیرباز در کشور ما وجود داشته زیرا که انسان دوستی با آداب و رسوم و مذهب ما عجین شده است.

بنیانگذار محک عنوان داشت: موسسه محک از ابتدای تأسیس از همکاری بنگاه‌های اقتصادی در تحقق این هدف که هیچ کودک مبتلا به سرطانی از فقر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان فوت نکند بهره‌مند بوده و به عنوان یک خیریه پیشگام در این زمینه سعی در فرهنگ سازی در این خصوص در تمامی ابعاد جامعه دارد تا سایر سازمان‌های مردم نهاد نیز بتوانند به این مفهوم در قالب تخصصی آن بپردازند. از این رو با برگزاری همایش‌های علمی در سطح ملی و بین المللی تلاش می‌کند مسئولیت اجتماعی و پیوند آن با سازمان‌های مردم نهاد را بسط و گسترش دهد.

مهندس احمد پورفلاح، عضو هیات امنای محک، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر همایش مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها با محوریت توسعه پایدارادامه هم دراین نشست خبری ابرازداشت:‹هیج ملتی به رفاه و هیچ کشوری به توسعه یافتگی نمی‌رسد، مگر اینکه بخش خصوصی رشد یافته‌ای داشته باشد و بخش خصوصی به توسعه و رشد یافتگی نمی‌رسد، مگر آنکه به مسئولیت اجتماعی‌اش توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی را در تمامی بخش‌های تخصصی همچون صنعتٰ، تولید، کشاورزی، خدمات و همچنین در حوزه فردی تمامی انسان‌ها می‌توان تعریف کرد و محک در آستانه 25 سالگی به واسطه عملکرد و دستاوردهایش در حوزه خدمات به کودکان مبتلا به سرطان در سطح بین المللی به موفقیت‌های افتخار آمیزی برای کشورمان دست یافته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: کسب رتبه 10 ام در ممیزی Benchmark of Benchmarks شرکت بازرسی بین المللی SGS در میان 263 سازمان مردم نهاد در سراسر دنیا، دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد  جی.آی.سی، دریافت جایزه طلایی مدیریت پروژه انجمن بین المللی IPMA در سال 2014 و همچنین دریافت نشان نقره جایزه GPM سال 2014 از انجمن بین المللی مدیریت پروژه سبز از جمله دستاوردهای بین المللی محک است که مرهون مسئولیت و مشارکت تک تک یاوران است.

درادامه«دکتر آراسب احمدیان» مدیر عامل محک با اشاره به تدوین مفهوم مسئولیت اجتماعی در برنامه استراتژیک این موسسه به تاریخچه پرداختن موسسه خیره محک به مفهوم مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت: محک از سال 1387 تمرکز ویژه‌ای در قالب تخصصی و علمی به این مفهوم داشته است و اجرای برنامه مشترک با انجمن مدیران صنایع، کنفدراسیون صنعت، اعضای کارگزاری بورس ایران، اتاق بازرگانی ایران و آلمان و خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی با محوریت مسئولیت اجتماعی در سال‌های 1388- 1387، برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی طراحی پوستر با موضوع سرطان کودک با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال 1389، برگزاری نمایشگاه عکس پیوند مهر درماه مهر با همکاری گروه شرکت های همکاران سیستم، برگزاری اولین و دومین  همایش بین المللی مسولیت اجتماعی شرکت ها و سرطان کودک در سال‌های 89 و 91 با همراهی و پشتیبانی اتاق بازرگانی تهران از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

احمدیان یادآورشد: با اتکا به این تجارب و بهره مندی از حضور صاحب نظران، اندیشمندان، اساتید و فعالان بنگاه‌های اقتصادی در عرصه‌های مختلفی چون دانشگاه، صنعت، دولت و سازمان‌های بین المللی سومین همایش بین المللی مسئولیت اجتماعی با محوریت توسعه پایدار و با حضور رئیس و مدیر داخلی Global Compact  برگزار خواهد شد و محک در این میان تلاش دارد نقش خود را به عنوان یک سازمان مردم نهاد پیشرو در توسعه مفاهیم اجتماعی ایفا کند.

 

بنابراین گزارش؛ سومین همایش بین المللی مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها با محوریت توسعه پایدار به مناسبت روز جهانی سرطان کودک 27 بهمن ماه در محک برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب