امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8694 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران خبرداد؛

نخستین ژورنال مدل موی مردانه اول اسفند در هتل پارسیان برگزار می‌شود/ با آرایشگران خاطی برخورد می‌شود/ آرایشگران بدون جواز با مراجعه به اتحادیه جواز بگیرند

خبرایران: مصطفی گواهی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران گفت: معرفی آرایشگری به عنوان یک هنر در جامعه، جهانی کردن هنر آرایشگری در سال‌های آینده، ایجاد رقابت بین آرایشگران مردانه و توجه به فرهنگ‌سازی در صنف آرایشگری با رویکرد مدل‌های موی ایرانی از اهداف نخستین جشنواره هنر دهم است.
نخستین ژورنال مدل موی مردانه اول اسفند در هتل پارسیان برگزار می‌شود/ با آرایشگران خاطی برخورد می‌شود/ آرایشگران بدون جواز با مراجعه به اتحادیه جواز بگیرند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری نخستین جشنواره هنر دهم امروز با حضور«مصطفی گواهی» رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران ،«مهدی جمشیدی» دبیر جشنواره هنر دهم و مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران و اصحاب رسانه درمحل اتحادیه آرایشگران مردانه تهران برگزار و دراین نشست خبری«مصطفی گواهی» رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران اظهارداشت: از سال 89 با توجه به اهمیت پیرایش در مدل موی مردانه و درخواست آرایشگران مبنی بر ارائه مدل موی ایرانی به این فکر افتادیم با در نظر گرفتن پتانسیل موجود باید مدل مویی با شاخص‌های فرهنگ کشورمان ارائه دهیم. بر این اساس برگزاری این جشنواره بعد از 4 سال تحقیق و پژوهش نهایی شد.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران با اشاره به اهداف جشنواره هنر دهم تصریح کرد: معرفی آرایشگری به عنوان یک هنر در جامعه، جهانی کردن هنر آرایشگری در سال‌های آینده، ایجاد رقابت بین آرایشگران مردانه و توجه به فرهنگ‌سازی در صنف آرایشگری با رویکرد مدل‌های موی ایرانی از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود و در این راستا نخستین ژورنال مدل موی مردانه آماده چاپ شد؛ اگرچه این ژورنال نقص‌هایی دارد اما به دنبال بهتر بودن این ژورنال هستیم. ضمن اینکه این ژورنال اول اسفند در هتل پارسیان انقلاب با حضور مسئولان هنری کشور و آرایشگران برگزار می‌شود.

گواهی درباره نظارت بر فعالیت‌های آرایشگران ابرازداشت: بخشی از نظارت در رابطه با دادن مجوز بر عهده اتحادیه است؛ اما در صورتی که آرایشگران قوانین و شئونات اسلامی را رعایت نکنند رسیدگی به امور آنها توسط بازرسان و ارائه گزارش آنها به اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواهد بود و بازرسان در 7 بخش در تهران حضور دارند و 55 بازرس فعال افتخاری داریم و در بحث فعالیت آرایشگران بدون جواز هم دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به اتحادیه جواز بگیرند.

وی در خصوص آموزش آرایشگران نیز گفت: در این رابطه هنرستان فنی و حرفه‌ای و دانشکده علمی و کاربردی آرایشگری و پیرایشگری فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه مقطع کارشناسی این رشته را پیگیری می‌کنیم.

مهدی جمشیدی مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران در ادامه نشست طی سخنانی اظهارداشت:‌ 138 صنف در کشور مجوز فعالیت دارند؛ با توجه به اینکه آرایشگری با عموم مردم ارتباط دارد، از جایگاه مهمی برخوردار است و بر این اساس، از سال 89 برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره آغاز شد که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری داشت.

جمشیدی عنوان داشت:‌ از ابتدای آذر ماه سال جاری، دبیرخانه جشنواره هنر دهم کار خود را آغاز کرد که از 15 آذر تا 11 دی ماه فراخوان در این جشنواره اعلام شد. در این راستا 217 آرایشگر شرکت کردند؛ طبق شاخصه‌های جشنواره، 97 اثر نهایی شد و این آثار مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت. در نهایت 33 مدل موی برتر در جهت انتشار در اولین ژورنال مدل موی رسمی کشور آماده چاپ شد.

مشاور اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران خاطرنشان کرد: از بین آثار برگزیده، 9 مدل انتخاب شد که می‌توان به آثار آرایشگرانی از جمله حمید اکبری، محمدعلی اهلی، غلامرضا سلطانی، حسن گلشنی، مجید علی‌بابایی، محمد نوروزی، منوچهر افضلی، ولی‌الله شادمان و ابوذر زواره اشاره کرد که در این جشنواره به سه نفر از افراد برگزیده تندیس قیچی طلایی اعطا خواهد شد و در صنف آرایشگران تهران، 3 آرایشگر برتر نیز انتخاب شدند؛ این آرایشگران برتر در حوزه‌های نقاشی، نویسندگی و شعر فعال هستند که از آنها تقدیر خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب