امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8720 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست «یحیی سکوت نکرد»؛

پاکروان: پیش تولید عجولانه فیلم های اول به دلیل کمبود منابع مالی به فیلم ها ضربه می زند/ سرمایه‌گذاران «یحیی سکوت نکرد» به ما اعتماد کردند

خبرایران : تینا پاکروان تهیه کننده فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» گفت: فیلم‌های خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می‌شوند و فکر می‌کنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که «یحیی سکوت نکرد» فیلم خوبی است.
پاکروان: پیش تولید عجولانه فیلم های اول به دلیل کمبود منابع مالی به فیلم ها ضربه می زند/   سرمایه‌گذاران «یحیی سکوت نکرد» به ما اعتماد کردند

به گزارش خبرنگار خبرایران،‌ نشست خبری فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور با حضور عوامل آن در سالن سعدی سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست که اجرای آنرا پوریا ذوالفقاری برعهده داشت، کارگردان این فیلم گفت: کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی! اما شانسم این بود که با یک گروه بزرگ و حرفه ای کار کردم.

ابراهیم پور درباره ماهان نصیری، بازیگر خردسال نقش «یحیی» اظهار کرد: توصیف ماهان نصیری مشکل است. ماهان از میان 200 کودکی که برای نقش «یحیی» تست دادند انتخاب شد؛ انهم به دلیل خارق العاده بودنش.

کارگردان «یحیی سکوت نکرد» که تحصیلاتش را در رشته سینما تکمیل کرده است، اشاره کرد: از ابتدا تصمیم داشتم که در محله کودکی خودم فیلم را بسازم. داستان فیلم ما گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است. در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می کند.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: فکر می کردم این فیلم در بخش نگاه نو قرار بگیرد اما به بخش هنر و تجربه آمد.

در ادامه این نشست، فاطمه معتمدآریا بازیگر اصلی فیلم «یحیی سکوت نکرد» نیز به استعداد بی نظیر ماهان نصیری اشاره کرد و گفت که در خوب بودن او بی تقصیر بوده است.

طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه «یحیی سکوت نکرد» هم که در نشست این فیلم حضور داشت، بیان کرد: این فیلمنامه کار گروهی بود و همه دوستان در هر چه بهتر شدن فیلم دخیل بودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمنامه از الگو و فرمول خاصی تبعیت کرده است، گفت: فیلم «یحیی سکوت نکرد» از زمان نوشتن تا انتهای فیلمبرداری، تدوین و مراحل پایانی فنی یک کار تعاملی بوده است.

در ادامه نشست رسانه‌ای فیلم «یحیی سکوت نکرد»، تینا پاکروان که بعد از تجربه نخستین کارگردانی‌اش، تهیه کنندگی یک فیلم اولی را برعهده گرفته است، گفت: پیش تولید و تولید عجولانه فیلم اول به دلیل کمبود منابع مالی، به این فیلم ها ضربه می زند اما خوشبختانه برای تولید این فیلم سرمایه‌گذارانی به ما اعتماد کردند که حتی قبل از صدور پروانه ساخت، برای پیش تولید اقدام کردند.

وی ادامه داد: با تکمیل بودن مراحل انتخاب لوکیشن و طراحی دکور، دقیقا سه روز بعد از دریافت پروانه ساخت فیلمبرداری را آغاز کردیم.

بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» در پایان خاطرنشان کرد: فیلم های خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می شوند و فکر می کنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که «یحیی سکوت نکرد» فیلم خوبی است.

حسین جلیلی که فیلمبردار «یحیی سکوت نکرد» بود نیز با حضور در نشست رسانه ای فیلم عنوان کرد: تعاملی که میان من و کارگردان بود و البته تجربیاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به دست آورده بودیم، منجر به ساخت این فیلم شد.طی مشورت های که با کارگردان داشتیم، قرار شد دوربین به عنوان ناظر با فیلم همراه باشد و اگر این اتفاق افتاده است، خوشحالم.

علی عابدینی طراح صحنه این فیلم نیز گفت: زمانی که ایران نبودم کارگردان، لوکیشن را انتخاب کرده بود و وقتی آنجا را دیدم با یک خانه خالی رو به رو شدم که باید طراحی صحنه آن را به فضای ذهنی کارگردان نزدیک می کردم.

ژینوس پدرام هم که اولین تدوین خود را با فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» تجربه کرده است، گفت: در زمان تدوین همراه با کاوه ابراهیم پور نتیجه می گرفتیم که بخش هایی از فیلم را تغییر دهیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب