امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8721 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»؛

سیدی: برداشت از این آثار بزرگ درست نیست/ تلاش کرده‌ام شبیه کسی نباشم.

خبرایران : هومن سیدی کارگردان فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: من با افتخار از بزرگان سینمای ایران و جهان بهره می‌برم اما تلاش کرده‌ام شبیه کسی نباشم.
سیدی: برداشت از این آثار بزرگ درست نیست/ تلاش کرده‌ام شبیه کسی نباشم.

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» بعد از اکران این فیلم در کاخ جشنواره برگزار شد. در این نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد، هومن سیدی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه کننده، پیمان شادمان فر مدیر فیلمبرداری، بابک حمیدیان، رویا نونهالی، نگار جواهریان و چکامه چمن ماه حضور داشتند.

سیدی در این نشست با اشاره به فیلمنامه این اثر گفت: من حرف زیادی برای توضیح ندارم البته اگر کسی متوجه شده یا نشده باشد، من احساس می کنم در کارم درست پیش رفتم و سعی کردم این داستان را طوری نشان دهم که به داستان‌های بزرگ جهان شباهتی پیدا نکند.

وی ادامه داد: چیزی در ذهنم بود که نمی‌دانم چقد در مورد آن در فیلم حرف زدم. ولی در این فیلم حال سردرگمی کسی که در برزخ گیر کرده و فضاسازی برایم از اهمیت بالایی برخوردار است. تلاش کردم یک خط داستانی را درست و با جذابیت‌های سینمایی تعریف کنم.

در ادامه این نشست نگار جواهریان نیز گفت: خیلی خوشحالم که فیلم را برای اولین بار اینجا دیدم. این همکاری و این نقش برمی‌گردد به زمانی که من فیلمنامه را برای اولین بار خواندم و این فیلمنامه برای من مثل یک کادو بود.

بنا بر این گزارش، نوروزبیگی گفت: من در آستانه سفری بودم که تهیه کننده قبلی این فیلم از ادامه همکاری انصراف داد. من فیلمنامه را خواندم و تهیه‌کنندگی آن را پذیرفتم چون می‌دانستم هومن سیدی رعایت حال من را خواهد کرد.

نونهالی نیز در بخشی از این نشست عنوان داشت: نقش‌های این چنینی که به ما پیشنهاد می‌شود بسیار جذاب است چون این نقش‌ها به ما یاد می‌دهد که در لحظه حضور داشته باشم و امیدوارم این نقش را هدر نداده باشم.

غزالی نیز در پاسخ به این سوال که شیوه بازی شما تکراری شده، گفت: خدا را شکر می‌کنم. من برای ورود به سینما صبر کردم و این نقشموخیلی دوست داشتم با یک اتفاق خوب این موضوع رخ بدهد و من تا همین جا برنده‌ام.

وی با بیان اینکه تمام تلاشم را کردم که در چارچوبی که هومن برای من نقاشی کرده بود در خدمت فیلم باشم، افزود: نمی‌دانم کارکتر من در این فیلم‌ها با چه کاری از من قیاس شده اما من نقش صحت را خیلی دوست داشتم.

سیدی درباره شباهت فیلم اعترافات ذهن خطرناک من با فیلم مومنتو نیز تصریح کرد: من این فیلم را زیاد دیده‌ام اما ابدا در این مسیر حرکت نکرده‌ام چون یاد گرفته‌ام برداشت از این آثار بزرگ درست نیست چون باعث خراب شدن این آثار می‌شود.

وی اظهارداشت: من با افتخار از بزرگان سینمای ایران و جهان بهره می‌برم اما تلاش کرده‌ام شبیه کسی نباشم.

چکامه چمن‌ماه نیز عنوان کرد: من چون قبلا فیلم‌های زیادی بازی کرده‌ام، ترجیح دادم در انتخاب‌هایم کمی گزیده‌کاری کنم و از هومن سیدی بابت اعتمادش تشکر کنم.

حمیدیان در این نشست گفت: به علت حضورم در چند سال اخیر سینمای ایران و نسبتی که به عنوان پرکارترین بازیگر به من می‌دهند درست نیست. یکی از ویژگی‌های فیلم هومن بی‌زمانی و بی‌مکانی است.

وی توضیح داد: اعترافات ذهن خطرناک ما را دعوت می‌کند که فضای جدیدی در سینمای ایران را ببینیم چون ما موظفیم خودمان را در جهان جدید قرار دهیم.

سیدی نیز تاکید کرد: من این مسیر را دنبال می‌کنم چون اتفاقا هرچه آدم‌های غیرواقعی را واقعی نشان دهیم جذا‌ب‌تر است.

بامداد افشار آهنگساز این اثر نیز که اولین تجربه آهنگسازی خود را تجربه کرده، در این نشست خبری گفت: این تجربه برای من بسیار خوب بود چون اعتماد کارگردان را می‌طلبد. من پیش از این کار موسیقی تئاتر انجام می‌دادم.

نوروزبیگی در ادامه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از گیشه این فیلم چیست، گفت: فیلم‌هایی که تا به حال من در آنها تهیه کننده بودم و سرمایه‌گذار بودم و تهیه‌کننده، گیشه خوبی داشته‌اند و این فیلم نیز اولین فیلمی است که عوامل آن در کار شریک هستند و من به تمام عوامل این فیلم اطمینان دارم.

سیدی در پایان این نشست گفت: خدا را شاکرم که در کنار فیلم‌های منتخب مردم، فیلم ما در رتبه چهارم قرار دارد و جای خوشحالی است که تماشاگران ما این نوع سینما را دوست دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب