امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8724 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست خبری «من دیگو مارادونا هستم»؛

توکلی: متاسفم بسیاری از فیلمنامه‌ها درجه یک ما سال‌ها روی میز دریافت مجوز می‌ماند/تولید چنین فیلمی که از جریان عمومی سینمای ایران فاصله می‌گیرد کار سختی است

خبرایران: کارگردان فیلم سینمایی «من دیگو مارادونا هستم» گفت:متاسفم بابت اینکه بسیاری از فیلمنامه‌ها درجه یک ما سال‌ها روی میز دریافت مجوز می‌ماند
توکلی: متاسفم بسیاری از فیلمنامه‌ها درجه یک ما سال‌ها روی میز دریافت مجوز می‌ماند/تولید چنین فیلمی که از جریان عمومی سینمای ایران فاصله می‌گیرد کار سختی است
به گزارش خبرایران، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «من دیگو مارادونا هستم» با حضور عوامل فیلم در سالن کنفرانس سعدی برج میلاد برگزار شد.در این نشست بازیگرانی چون گلاب‌ آدینه، بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهی‌ها، ویشکا آسایش، هومن سیدی، صابر ابر، سارا بهرامی، مهسا علافر و همچنین بهرام توکلی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، علیرضا علویان صداگذار، حامد ثابت آهنگساز، محسن دارسنج طراح گریم حضور داشتند.در ابتدای این نشست جواد نوروزبیگی گفت: امیدوارم با استقبال خوبی که از اکران این فیلم صورت گرفته بتوانیم شرایط خوب اکران عموم را نیز فراهم کنیم.

بهرام توکلی گفت: قصه این داستان به این شکل بوده که از همان ابتدا قرار بر این بود تا یک  مناظره را از ابتدا تا انتها بیان کنیم تا به یک نتیجه‌گیری برسیم و در مقدمه این داستان دوست‌ داشتیم کمی از پرگویی شخصیت‌ها را ببینیم که شاید ربط مستقیمی به درام قصه نداشت اما به عقیده من در آن بخش کاملاً‌ ضروری بود.

گلاب آدینه در این نشست بیان داشت: در وهله اول از طراحی گریم تشکر می‌کنم که بابت ارتباط با نقشم کمک بسیاری به من کرد. معمولاً‌ در آثار نمایشی زمانی که افرادی که در پشت صحنه وظایفی را عهده‌دار هستند کار خود را به خوبی انجام دهند همین موضوع به بازیگران کمک دو چندانی می‌کند تا در جایگاه نقش خود به خوبی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تمام تمرکز و حواس بهرام توکلی روی این موضوع بود که بازی بازیگرها درست و به خوبی اجرا شود و از آنجایی که این فیلم به بازی بازیگرها بسیار بستگی داشت باید بگویم اگر بازی هر کدام از ما با هدایت کارگردان درست نبود قصه ما پیش نمی‌رفت.

هومن سیدی در این نشست اظهار داشت: از بهرام توکلی  به خاطر حضورم در این اثر بسیار سپاسگزارم در این جا باید بگویم تکرار برخی از فیلم‌ها در حال حاضر به سینمای ما ضربه می‌زند و باعث شده سینمای ما تا حدودی کسل کننده باشد.

 ویشکا آسایش در ادامه این نشست تصریح کرد: بازی در این فیلم یکی از تجربه‌های کاری‌ام بود چرا که در آن خیلی نکات را یاد گرفتم. عوامل تولید و  بازیگرها چیزی حدود 2 ماه شب‌کار بودیم و در کنار این بازیگرهای زیادی هم در این سکانس‌ها حضور داشتند در نتیجه هر کدام از ما باید تمرکز بالایی را روی بازی‌هایمان می‌گذاشتیم تا به خوبی از عهده ایفای نقش‌هایمان برآییم.

وی ادامه داد: امشب برای بار سوم این فیلم را دیدم و نکته‌ای که همه ما به طور قطع به آن پی بردیم این است که کار ما گروهی است و یک امضا دارد و آن هم این است که زندگی در آن جاری است.

آسایش در ادامه درباره طراحی دکور و صحنه این اثر گفت: شاید خیلی‌ها فکر کنند که این خانه (لوکیشن اصلی) سال‌هاست که در آن عده‌ای زندگی می‌کردند اما در حقیقت این طور نبوده و باید بگویم این خانه از همان ابتدا خالی از سکنه بود و گروه طراحی صحنه از صفر شروع به ساختن آن کردند. اما ما در تصویر به گونه‌ای این خانه را دیدیم و باور کردیم که انگار سالهای سال است در این خانه یک خانواده زندگی می‌کردند.

جواد نوروزبیگی در ادامه این نشست گفت: وظیفه خودم می‌دانم در این جا از بانک پاسارگاد که سرمایه‌گذار ما در ساخت این فیلم بوده تشکر ویژه‌ای داشته باشم. این ارگان‌های خصوصی با حمایت‌های خود باعث می‌شوند انگیزه فیلمسازان در سینما بیشتر شود.

توکلی ادامه داد: همان زمان که فیلم آسمان زرد کم‌عمق را می‌ساختم فیلمنامه من دیگو مارادونا هستم در ذهنم بود.

در ادامه این نشست حامد ثابت آهنگساز فیلم من دیگو مارادونا هستم گفت: این فیلم چهارمین تجربه همکاری من با بهرام توکلی است. با در تعامل هستیم و حرف هم را به خوبی متوجه می‌شویم این فیلم نیز به دلیل نوع ساختارش چندین سبک مختلف موسیقی را می‌طلبید.

بهرام توکلی ادامه داد: همیشه هنگام تماشای فیلم خودم در برج میلاد نگران بودم آن هم بابت این که معمولا صدای خوبی حین تماشای فیلم به مخاطب القا نمی‌شد اما امروز خوشحالم که علیرضا علویان به عنوان صداگذار این فیلم همراه ما بود و بهترین صدا را حین تماشای این فیلم به مخاطب تحویل داد.

صابر ابر در ادامه این نشست گفت: در کل بابت حضورم در این فیلم بسیار خوشحالم اما تنها موضوعی که باعث ناراحتی‌ام شده این است که با اغلب بازیگران این فیلم سکانس مشترک نداشتم.

وی ادامه داد: در گذشته با توکلی همکاری کرده بودم اما اینجا با دنیای دیگری روبرو بودم و باید بگویم کنار هم بودن و همدلی این گروه یکی از دلایل یک دست شدن بازی‌ها بوده است.

در ادامه این نشست منصور ضابطیان طی تماسی با هومن ده‌منش مدیر فیلمبرداری این فیلم که نتوانسته بود امروز در برج میلاد حاضر شود از او درباره حضورش در این فیلم پرسید.

ده‌منش در ادامه گفت: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم کمدی مانی حقیقی هستم که نتوانستم برای اکران اول این فیلم حضور پیدا کنم و خوشحالم که بازخوردهای مخاطبان به این خوبی بوده است.

وی افزود: یادم است هنگام ضبط این فیلم خیلی از بازیگرها از من درباره نحوه فیلمبرداری کار سوال می‌کردند اما در نهایت با هدایت کارگردان به این نتیجه رسیدیم که ساده‌ترین انتخاب ما برای فیلمبرداری این فیلم تکنیک دوربین روی پایه بود.

گلاب آدینه در ادامه این نشست گفت:‌خیلی افراد با دیدن این فیلم فکر می‌کردند که ضبط کار با دوربین روی دست صورت گرفته اما این طور نبود.

بهرام توکلی کارگردان این اثر ادامه داد: قصه این فیلم بیشتر محتوای ساده خانوادگی بود که کمی پیچیده شد.

سارا بهرامی در ادامه این نشست با ابراز خرسندی در این فیلم گفت: از همه عوامل تشکر ویژه‌ای دارم به خاطر حضورم در این فیلم مخصوصا گلاب‌ آدینه که در این کار لطف بسیاری را به من داشت.

بابک حمیدیان در ادامه گفت: حضورم در این اثر آنقدر پر از هیجان است که ترجیح می‌دهم الان زیاد در مورد آن صحبت نکنم اما فقط این را بگویم که سال‌های زیادی بود که دوست داشتم با بهرام توکلی همکاری کنم. در حقیقت این فیلم شعر جدید بهرام توکلی است که باید به آن گوش کرد و از همین جا از بهرام توکلی می‌خواهم که باز هم فیلم بسازد و این تیم و من را هم دعوت کند.

پانته‌آ پناهی‌ها در ادامه بیان کرد: واقعا از دیدن این فیلم هیجان‌زده شدم و از همه عوامل تشکر می‌کنم. به این دلیل که از من تئاتر به طرف کارهای تصویری آمدم باید بگویم حضور در جمع بازیگران و در کل کار گروهی برایم بسیار جالب بود و از همه مهمتر این که متوجه شدم در سینما هم می‌شود تئاتری کار کرد.

در ادامه این نشست علیرضا علویان بیان داشت: یکی از ویژگی‌های این فیلم صدابرداری بی نقص محمود سماک‌باشی بود که من هم در نوبه خود سعی کردم تا این صداها را با موسیقی حامد ثابت تلفیق کنم طوری که به نتیجه خوبی برسیم.

مهسا علافر در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که در سینمای ایران فیلمی ساخته شد که فرم جدیدی دارد.

 محسن دارسنج بیان داشت: طراحی و گریم این فیلم بسیار واقعی بود و به همین دلیل هم تا حدودی سخت بود از همان ابتدا قرارمان بر این بود که اصلا گریم دیده نشود. که خودم هم این سبک کارها را بسیار دوست دارم.

گلاب آدینه در ادامه این نشست در مورد نقش خود افزود: اولین بارم بود که در یک فیلم در دو نقش بازی می‌کردم برای همین موضوع هم از همان ابتدا با بهرام توکلی به این نتیجه رسیدیم که نقش‌هایی که ایفا می‌کنم اغراق‌آمیز نباشد و کاملا طبیعی مثل دوقلوهای همسان با اختلاف‌های جزئی که مرتبط با محیط زندگیشان است این شخصیت را جلو ببریم.

در ادامه این که همه  عوامل مراقب این بودند و مرتب صداهای این دو شخصیت را چک می‌کردند که خدایی‌ناکرده اشتباهی در این بین صورت نگیرد.

بهرام توکلی کارگردان این فیلم در پایان خاطر نشان ساخت: تولید چنین فیلمی که از جریان عمومی سینمای ایران فاصله می‌گیرد کار سختی است و در این جا، جا دارد از بانک پاسارگاد و جواد نوروزبیگی تشکر کنم.

وی ادامه داد: متاسفم  بابت اینکه بسیاری از فیلمنامه‌ها درجه یک ما سال‌ها روی میز دریافت مجوز می‌ماند آن هم به این خاطر که شبیه بقیه فیلم‌ها نیست.

یکی از نکات قابل توجه در این نشست حضور تعداد زیادی از بازیگران بود که صندلی‌های پشت میز سالن کنفرانس به تعداد آنها چیده نشده بود و آنها مجبور شدند بعد از صحبت‌های اولیه خود صندلی خود را به دیگر بازیگران دهند اما در این بین گلاب آدینه تاکید قابل توجهی روی کنار هم نشستن بازیگرهای خانم داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب