امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8725 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش نشست خبری فیلم «ماهی سیاه کوچولو»؛

زارعی:به احترام نقش «الفت»، «شهرزاد» را بازی کردم/شفیعی: درباره حادثه آمل کاری ساخته نشده است

خبرایران: مریلا زارعی در نشست خبری فیلم «ماهی سیاه کوچولو» گفت: به احترام فیلم الفت و برای اینکه خودم را به این نقش الصاق نکرده باشم تصمیم گرفتم فیلمی با 180 درجه اختلاف با شیار 143 را بازی کنم که در این بین «شهرزاد» را انتخاب کردم.
زارعی:به احترام نقش «الفت»، «شهرزاد» را بازی کردم/شفیعی: درباره حادثه آمل کاری ساخته نشده است
به گزارش خبر ایران، مجید اسماعیلی کارگردان فیلم «ماهی سیاه کوچولو» در ابتدای نشست خبری فیلم با اشاره به اینکه این طرح از سوی آقای طالبی و شفیعی ارائه شد گفت: این طرح را خواندم و مدتی روی آن کار کردیم و نهایتاً توانستیم آن را با گروه خوبی بسازیم.

محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده این فیلم نیز گفت: حادثه آمل برای ما مهم بود چرا که درباره آن کاری ساخته نشده بود و آقای طالب‌آبادی برای آن دو سال کار کرده بودند که به شخصیت شهرزاد رسید که همان «ماهی سیاه کوچولو» بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری با بیان اینکه سرمایه ساخته این فیلم توسط شرکت وصف صبا تأمین شده است تأکید کرد: در این ژانر برخی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و فیلم ما و محتوای آن مورد مشترک ما و آن دستگاه‌ها است اما روش بیان ما فرق داشت و آن دستگاه‌ها کمکی در این باره نکردند و ما مصمم شدیم که این فیلم را بسازیم و می‌دانستیم فیلم را بر اساس اقتصاد فیلم باید بسازیم و انشاءالله اقتصاد فیلم به ما کمک خواهد کرد.

در ادامه این نشست خبری جمشید گرگین بازیگر سینما نیز درباره بازی در این فیلم گفت: علیرغم وسواسی که در انتخاب فیلمهای آن دارم و حضورم کم شده است اما دغدغه فرهنگی در آقای شفیعی دیدم و در این کار که حضور کوتاهی در آن داشتم بازی کردم.

مریلا زارعی نیز که بازی در نقش «شهرزاد‌»‌ را در این فیلم بر عهده داشت در این نشست خبری با بیان اینکه «ماهی سیاه کوچولو» بازی بسیار سختی بود گفت: بعد از حضور در فیلم «شیار 143» و «چ» و اتفاقات آن و مهری که از مخاطبان گرفتم شفاف بود که امسال باید نقشی را بازی می‌کردم که 180 درجه در برابر «الفت» باشد و دلیل آن چالش بازیگری برای من بود.

وی افزود: من باید از «الفت» جدا می‌شدم که به آن نقش الصاق نشوم  که مبادا از آن سوءاستفاده شود.

این بازیگر سینما با بیان اینکه فاصله گرفتن از نقش الفت برایم سخت بود تأکید کرد: به احترام نقش «الفت» این نقطه‌گذاری را کردم که نقش بعدی‌ام مادرانه و زنانه نباشد و این عملاً پذیرش بیکاری بود تا نهایتاً از سوی آقای طالب‌آبادی با من تماس گرفته شد و برای اولین بار از ناحیه فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده وارد فیلمی شدم که تجربه جدیدی بود.

وی با بیان اینکه نقش «شهرزاد» آنچه بود که می‌خواستم افزود: برای این نقش «شهرزاد» را قبول کردم که برهه زمانی خاصی از تاریخ کشورم را نشان می‌داد که من با آن آشنا نبودم.

مریلا زارعی ادامه داد: معتقدم باید نقش‌هایی برای زنان نوشته شود که جسورانه‌تر باشد و باید فیلمنامه‌نویسان و دست‌اندرکاران برای اینکه سالیان سال روی پرده قابل تأمل باشیم برای زنان نقش‌های بهتری بنویسند.

مریلا زارعی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا برخی فشارها باعث دور شدنم از نقش «الفت» شده یا نه؟ گفت: علیرغم تحلیل‌های احتمالی که ممکن است داشته باشید بازی در نقش «الفت» دلیل بر این نمی‌شود که در این قالب بمانم.

وی با بیان اینکه الفت واقعی اسطوره کشور ما است نه نقشی که بازی کردم افزود: به خاطر احترام به این نقش از آن دور شدم و نظرات جریانات مختلف برای من مهم نیست.

زارعی با دفاع از تمام فیلم‌هایی که در طول 20 سال گذشته بازی کرده، تصریح کرد: الفت اتفاق جدیدی در من نبوده است و برای همه فیلم‌هایی که بازی کردم انرژی گذاشتم و ارزش قائلم و بدانید که اگر در «الفت» بمانم 10 سال دیگر ممکن است شما به من بخندید. لذا انتخاب نقش «شهرزاد» آگاهانه بود و خوشحالم که در این نقش بازی کردم.

در ادامه این نشست خبری، مصطفی زمانی در سخنانی با بیان اینکه قرار نبود بعد فیلم «جامه‌دران» در فیلمی بازی کنم گفت: احساسم این بود که فیلم درستی است و معتقدم اگر منتقدان ضعفی دیدند به کارگردان نوپای این فیلم باید بگویند.

در ادامه این نشست علی طالب‌آبادی نویسنده این فیلم نیز با اشاره به روند پیدا کردن شخصیت «شهرزاد» در پاسخ به سؤالی درباره حادثه آمل گفت: بستر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» حادثه آمل بوده و باید توجه داشته باشیم که این حادثه از دو هفته قبل از آن شب به صورت پراکنده در اطراف آمل و جنگل‌های آن به صورت جسته و گریخته دنبال می‌شود.

در پایان این نشست خبری مرادی فیلمبردار «ماهی‌ سیاه کوچولو» نیز گفت: امیدوارم توانسته باشیم در راستای محتوا کار کنیم و سعی ما این بود و کار مدیون گروه‌های مختلف دست‌اندرکار فیلم بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب