امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8726 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گیشه سینمای هند

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند «پی کی» شد

خبرایران: کمدی انتقادی «پی کی» با بازی عامر خان در نقش یک موجود بیگانه فضایی، با یک فروش کلی ۳۴۰ کروری به نمایش عمومی خود در کشور هند خاتمه داد.
پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند «پی کی» شد
به گزارش خبر ایران این فیلم در آخرین هفته ماه دسامبر سال 2014 در حدود سه هزار و سیصد سالن سینمای این کشور آسیایی به روی پرده رفت.

تحلیل‌گران سینمایی که قبل از نمایش عمومی فیلم پیش بینی فروشی بالای 300 کرور(حدود 54 میلیون دلار) برای این کمدی علمی تخیلی می کردند، امیدوار بودند فروش کلی آن به 350 کرور برسد.

تازه‌ترین فیلم عامر خان، اولین محصول صنعت سینمای هند است که موفق به فروشی بالای 300 کرور می شود. با این رقم فروش، «پی کی» تبدیل به پرفروش ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند شد.

رکورددار قبلی سومین قسمت مجموعه فیلم «دوم/انفجار» با بازی عامر خان بود. این فیلم در سال 2013 موفق به فروشی 284 کروری شد. اهل فن برای این فیلم هم پیش بینی فروشی 300 کروری می کردند، ولی چنین اتفاقی برای آن رخ نداد.

تا به حال، عامر خان تنها بازیگر بالیوودی بوده است که فیلم هایش در جدول گیشه نمایش موفق به شکستن رکورد فروش های 100 و 200 کروری شده اند.

وی با فیلم های «گاجینی» و «3 احمق» در سال های 2008 , 2009 موفق شد اولین محصولات 100 و 200 کروری صنعت سینمای هند را ارائه دهد.

به همین دلیل است که تحلیل گران سینمایی با خوش بینی پیش بینی می کنند فیلم بعدی اوT رکورد فروش 400 کروری را در جدول گیشه نمایش سینماهای هند بشکند.

راجکومار هیرانی کارگردان «پی کی» است. عامر خان در داستان فیلم، یک موجود فضایی است که در ایالت راجستان هند از سفینه فضایی پیاده می شود. او با دزدیده شدن وسیله ارتباطی اش با بقیه موجودات فضایی، تلاش سختی را برای پیدا کردن آن آغاز می کند. در این راه او با آدم های کره زمین و مشکلات آن ها آشنا می شود.

عامر خان بعد از بازی در «پی کی» قرارداد بازی در فیلم تازه ای را امضا نکرده و در حال حاضر، قرار نیست جلوی دوربین فیلم تازه ای ظاهر شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب