امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8768 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبرداد؛

دنبال اضافه کردن شعبه نیستیم / وضعیت حساب این بانک نزد بانک مرکزی قرمز نیست/ با توجه به کاهش قیمت نفت به دنبال صادرات غیر نفتی هستیم

خبرایران : مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: این بانک 40 شعبه دارد و به دنبال اضافه کردن شعبه نیستیم. با توجه به کاهش قیمت نفت و نیز سیاست‌های ابلاغی سیاست‌های مقاومتی بیشتر به دنبال صادرات غیر نفتی هستیم .
دنبال اضافه کردن شعبه نیستیم / وضعیت حساب این بانک نزد بانک مرکزی قرمز نیست/ با توجه به کاهش قیمت نفت به دنبال صادرات غیر نفتی هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری«علی صالح‌آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت دهه فجر امروز با حضور اصحاب رسانه در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و دراین نشست خبری«علی صالح‌آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهارداشت: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی و توسعه‌ای بوده که با هدف کمک به صادرات کشور به ویژه صادرات غیرنفتی عمل می‌کند و تا پایان سال قرارداد سپرده‌گذاری با صندوق توسعه ملی به مبلغ یک میلیارد دلار منعقد خواهد شد، البته گفته شده اگر توان جذب بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد، این میزان افزایش خواهد یافت که بستگی به تقاضا و طرح‌های موجود دارد.

صالح‌آبادی تصریح کرد: بخشی از این تسهیلات ریالی و ارزی خواهد بود که بخش ریالی آن کمتر از 500 میلیارد تومان است و درخصوص میزان مطالبات و مانده تسهیلات بانک نیز باید گفت که بیش از 90 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: معوقات بانک کمتر از 20 درصد است و در حال حاضر 9 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سرمایه‌گذاری در بورس نداشتیم و تمرکز روی اولویت بانک است و انتظار برای دریافت تسهیلات اگر مدارک کامل باشد کمتر از یک ماه خواهد بود وثایق گرفته شده نسبت به ریسک مشتری و اعتبار نزد سیستم بانکی متنوع و متفاوت خواهد بود که شامل سهام، اموال منقول، اوراق مشارکت و سفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت درخصوص بانک مشترک ایران و ونزوئلا هم عنوان داشت: این بانک با سرمایه مشترک بوده و اکنون برای پرداخت سرمایه با طرف ونزوئلایی در حال مذاکره هستیم و کل سرمایه 200 میلیارد دلار است و در حال حاضر بین 18 تا 22 درصد نرخ سود تسهیلات بانک بوده و سرمایه بانک نیز 2500 میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین دارایی حدود 13 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه سهم تسهیلات بزرگ بیشتر از تسهیلات کوچک است، بیان داشت: وضعیت حساب این بانک نزد بانک مرکزی قرمز نیست که بخواهیم آخر سال جریمه بدهیم و  3 اولویت در بخش تسهیلات‌دهی وجود دارد، پرداخت تسهیلات به بنگاه‌‌های موجود که صادرات‌محور بوده و سرمایه‌ در گردش ندارند وهمچنین چرخ‌های توسعه بنگاه‌های موجود و در نهایت پرداخت تسهیلات به طرح‌های جدید جزء این اولویت‌ها هستند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به موضوع نرخ سود تسهیلات و سپرده بانک هم گفت: خوش‌حسابی، رتبه‌بندی و گردش حساب در نرخ سود مؤثر است. این بانک 40 شعبه دارد و به دنبال اضافه کردن شعبه نیستیم. با توجه به کاهش قیمت نفت و نیز سیاست‌های ابلاغی سیاست‌های مقاومتی بیشتر به دنبال صادرات غیر نفتی هستیم تا هرگونه تسهیلاتی که اعطا می‌شود در راستای صادرات اقتصادی کشور باشد.

  صالح‌آبادی ابرازداشت: صادرکنندگان نیاز به خدمات تخصصی دارند و عمده مشتریان بانک اشخاص حقوقی و شرکت‌ها بوده و خدمات متنوع از جمله صدور ضمانت‌نامه، گشایش اعتبار اسنادی، نقل و انتقال پول و تسهیلات‌دهی انجام می‌شود و این بانک شرکت‌داری نمی‌کند و در راستای تکمیل زنجیره ارزش بانک شرکت‌داری صورت می‌گیرد و این به مفهوم شرکت‌داری در بانک‌های دیگر نیست و در حال حاضر برای یک شرکت 200 میلیارد تومان اوراق صکوک در بورس منتشر شده که با ضمانت بانک توسعه صادرات است.

وی با اشاره به اینکه قراردادها و تسهیلات پرداخت شده طی سنوات گذشته ارزی بوده و در معادل نیز ارز اخذ خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت مشتریان نیز باید ارز بیاورند و دیگر موضوع نوسانات ارزش پول مطرح نیست.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات یکی از برنامه‌های بانک را اجرای طرح خدمت دانست و خاطر نشان کرد: طرح خدمت برای تفاهم با سایر بانک‌ها بوده که خدمات بانک توسعه صادرات در بانک‌های دیگر انجام شود و در حال حاضر این سهم با بانک‌های اقتصاد نوین و صادرات منعقد شده است وتأمین منابع ارزی برای شرکت‌هایی که در کشورهای دیگر خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌دهند با ضمانت دولت‌های خارجی انجام می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب