امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8818 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شجاعی طباطبایی اعلام کرد؛

هنرهای تجسمی كشورمان در بستر انقلاب شكوفا شده است

خبرایران: یک كاریكاتوریست و گرافیست درباره هنرهای تجسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: اكنون بسیاری از جشنواره های كاریكاتور بدون حضور هنرمندان ایرانی اعتبار چندانی ندارند
هنرهای تجسمی كشورمان در بستر انقلاب شكوفا شده است

مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره هنرهای تجسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد رشد كمی و كیفی حضور هنرمندان در شاخه های مختلف هنر از جمله هنرهای تجسمی بوده ایم.

وی با بیان این كه انقلاب زمینه ای برای دیده شدن آثار هنرمندان فراهم كرده است، اظهار داشت: اكنون در سطح منطقه ای و بین المللی هنرمندان ما افراد شناخته شده ای هستند و فرصتی برای آن ها فراهم شده كه بتوانند آثارشان را در سطح جهانی مطرح كنند.

این هنرمند عرصه كاریكاتور و گرافیك ادامه داد: بضاعت و توانمندی هنرمندان ایران پیش از انقلاب، به تهران محدود می شد ولی اكنون در بستر انقلاب، شاهد حضور موثر آن ها در سراسر ایران هستیم و می بینیم كه هنرمندان و جوانان مستعد شهرستانی آثار درخشان و بی بدیلی ارائه می كنند.

وی همچنین تاكید كرد: اكنون ایران اسلامی به جایگاه مهمی برای هنرهای تجسمی در كشورهای مختلف تبدیل شده و داعیه دار جریان هایی در حوزه های گوناگون از جمله تصویرسازی، كاریكاتور، گرافیك، پوستر، عكاسی و ... است. ما هنرمندان موفق زیادی داریم كه آثارشان در نمایشگاه های بین المللی به نمایش درآمده و جایزه می برند.

شجاعی بیان داشت: اكنون بسیاری از جشنواره های دنیا اگر ایرانی ها حضور نداشته باشند اعتبار چندانی ندارند و حتی در عرصه هایی مانند كاریكاتور، بعضی از جشنواره ها فراخوانشان را علاوه بر زبان خودشان، به زبان فارسی هم چاپ می كنند.

این هنرمند متعهد با بیان این كه در هیچ مقطعی از زمان به اندازه اكنون شاهد این شكوفایی نبوده ایم، تاكید كرد: تداوم و افزایش این موفقیتها نیازمند این است كه حمایت و توجه ادامه پیدا كند و كارگاه ها و نشست های تخصصی، گالریها و جشنواره ها ادامه پیدا كند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب