امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8822 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افتتاحیه جشنواره شعر فجر در مشهد مقدس

خبرایران : همزمان با ایام الله دهه فجر، نخستین محفل شعرخوانی جشنواره شعر فجر در مشهد مقدس برگزار می شود.
افتتاحیه جشنواره شعر فجر در مشهد مقدس

به گزارش خبرایران، مجید نظافت، دبیر محفل شعرخوانی مشهد، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جشنواره بین المللی شعر فجر در خصوص این محفل شعرخوانی اظهار داشت: محفل شعرخوانی مشهد، یکی از محافل جشنواره بین المللی شعر فجر است که شاعران برجسته کشور در آن شعرخوانی خواهند کرد و برگزاری این محفل، به نوعی به معنی افتتاحیه این جشنواره است.

وی افزود: در این جلسه شعرخوانی ۲۰ نفر شعرخوانی خواهند کرد که بیشتر آنها را شاعران تهرانی تشکیل میدهند و باقی آنها، شاعران خراسانی هستند. شعرهای این شاعران، شامل مضامین انقلابی، امام رضا، پیامبر اکرم، عاشقانه و همچنین مضامین و موضوعات آزاد میشود. همچنین قرار است در محفل شعرخوانی مشهد، نماهنگی از شاعری تاجیک پخش شود.

شاعر مجموعه شعر فرشتگان معاصر اجرای موسیقی مقامیِ دو تار را از دیگر برنامه های محفل شعرخوانی مشهد دانست و افزود: در این محفل از یکی از دو تار نوازان قوچان، به نام استاد آلماجق دعوت کردهایم و ایشان در این محفل به دوتار نوازی خواهند پرداخت. همچنین دکتر هادی منوری، از جمله شاعران و منتقدان ادبی نیز در باب شعر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

نظافت با اشاره به حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: بخش دیگر برنامه، سخنرانی معاون فرهنگی وزارت ارشاد است.

وی با دعوت از همه علاقه مندان به شعر برای حضور در این محفل شعرخوانی تصریح کرد: محفل شعرخوانی مشهد، ۲۱ بهمن ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در تالار فردوسی جهاد داننشگاه مشهد برگزار میشود و ورود برای عموم شعردوستان آزاد است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب