امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8853 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس‌جمهور کشورمان اعلام کرد؛

اینکه می‌گویند تحریم ایران را پای میز مذاکره آورده دروغ است/ بدترین خیانت، خیانت پشت جبهه است/تورم به ۱۷ درصد رسیده /امروز تنها دشمنان ملت با میز مذاکره مخالفند

خبرایران: رئیس‌جمهور کشورمان در جمع راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهارداشت: اکنون ۳۶ سال از خواست مردم برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گذشته اما هنوز آرمان ملت ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
اینکه می‌گویند تحریم ایران را پای میز مذاکره آورده دروغ است/ بدترین خیانت، خیانت پشت جبهه است/تورم به ۱۷ درصد رسیده /امروز تنها دشمنان ملت با میز مذاکره مخالفند
به گزارش خبرایران حسن روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو آرمان و ارزش در کنار خود دارد تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی و دین‌سالاری دو آرمان و ارزش هستند که در کنار یکدیگر قرار دارند چراکه جمهوری اسلامی تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ است.

آرمان‌ها و اصول انقلاب تغییرناپذیر است
روحانی ادامه داد: جمهوری اسلامی تجلی حکومت خداوند در قامت ملت رشید است، جمهوری اسلامی اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است که باید بدانیم ریشه‌های انقلاب، آرمان‌ها و اصولمان تغییرناپذیر خواهد بود و اگر در فروع و اجرای آن چیزی مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق رای خواهد بود.
رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب مبنی براینکه جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد افزود: اسلامیت ما عین جمهوریت و جمهوریت ما عین اسلامیت است.وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام انتخاباتی با مبانی شرعی و فقهی است که همه باید به این نظام احترام بگذاریم و خواهیم گذاشت چراکه خواست ملت در کنار نظام جمهوری اسلامی استقلال بود و مردم در طول سال‌ها برای استقلال مبارزه کردند.

استقلال را آسان به دست نیاورده‌ایم که آسان از دست بدهیم
وی افزود ما استقلال را آسان به دست نیاوردیم تا آسان از دست بدهیم، استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی و بیگانه‌هراسی نیست. استقلال به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده‌ایم، اراده مردم حاکم است و نخواهیم گذاشت هیچ ابر قدرتی در اراده ملی ملت بزرگ ایران تاثیر بگذارد.
روحانی خاطرنشان کرد: ما در میدان جنگ از استقلال دفاع کردیم در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کرده‌ایم و دفاع خواهیم کرد؛ آن روز که در میدان جنگ رزمندگان ما می‌جنگیدند پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌های نبرد بودند، هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم آنها که در میدان دیپلماسی مشغول مبارزه هستند همه ملت بزرگ ما و راهبر بزرگ این انقلاب از این جبهه پشتیبانی می‌کنند.

امروز تنها دشمنان ملت با میز مذاکره مخالفند
رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند یعنی صهیونیست‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند اما دنیای امروز به خیانت آنها پی برده است مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که در ماه‌های گذشته در غزه مرتکب شده است و همواره جانیان صحنه در منطقه ما بوده‌اند.وی افزود: سومین خواست ملت ما آزادی بود، جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد؛ اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است، وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود ادامه می‌دهد. تنوع افکار و سلایق خود تحلیل‌ها بلامانع است اما در منافع و مصالح ملی همه ما یک صدا هستیم. امروز هم مانند ۳۶ سال پیش باز هم فریاد می‌زنیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما از آن همه ملت ایران است نه مربوط به قشر خاصی است و نه مربوط به جناح خاصی. ملت یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند. امروز هم همه باید یکپارچه از منافع این مردم و منافع نظام جمهوی اسلامی ایران به خوبی دفاع کنیم.روحانی خاطرنشان کرد: انقلاب برای تغییر اسم نبود. انقلاب برای تغییر رسم‌ها بود. انقلاب برای زدودن رسوماتی بود که عدالت یا آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم ما نسل جوان ما همان خواسته ۳۶ ساله ملت بزرگ ایران است.

تورم به ۱۷ درصد رسیده است

رئیس‌جمهور ادامه داد: همانطور که پارسال قول داده بودم که تورم را ۳۵ درصد به ۲۵ درصد برسانیم امروز باید بگوییم که این امر به ۱۷ درصد رسیده است پس دولت توانسته با حمایت مردم جوانان و کارکنان قدم مهمی را برای رشد کشور بردارد.

دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته آرام‌تر هستند
روحانی با بیان اینکه در زمینه علم و فناوری و فرهنگ شاهد رشد بسیار بالایی بودیم، خاطرنشان کرد: در تمام دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی و مراکز علمی رشد داشتیم. دانشگاه‌ها نسبت به گذشته آرام‌تر هستند و به راه خود ادامه می‌دهند. همچنین باید بگوییم این دولت بعداز چند سال قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را اجرا و عملیاتی می‌کند که این در حالی است که قانون شرکت دانش‌بنیان به ۱۳ هزار شرکت افزایش پیدا کرده و رشد ۲۲ درصدی داشته است.وی با اشاره به صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این زمینه ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است که از لحاظ رتبه باید بگوییم دو رتبه رشد کرده‌ایم و اکنون در رتبه ۱۴ جهانی هستیم.رئیس‌جمهور با بیان اینکه تکنولوژی نانو به رشد هفتم جهان رسیده‌ایم تصریح کرد: یک رتبه نسبت به سال گذشته خود افزایش داشته‌ایم همچنین در زمینه بیوتکنولوژی به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم که دو پله صعود کرده‌ایم و همواره انقلاب بر رشد علم و فناوری تاکید کرده است و در سالگرد انقلاب می‌توانیم بگوییم پسران و دختران در مراکز تحقیقاتی به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهند.

در زمینه سلامت کار بزرگی انجام داده‌ایم
روحانی با بیان اینکه دولت در زمینه اجتماعی ۱۴ میلیون نفر از اعضای خانواده‌های کم‌درآمد را تحت پوشش خود قرار داده است اظهار داشت: از آغاز سال سبدهای کالایی به این افراد اختصاص یافت که همان گونه که وعده دادیم توانستیم توزیع پوشش درمانی در سراسر کشور را اجرا کنیم و همه تحت پوشش درمانی قرار گرفتند.وی با اشاره به تحول در سلامت خاطرنشان کرد: در زمینه تحول در سلامت کار بزرگی انجام دادیم آن هم پرداختی مردم در بیمارستان‌ها از ۳۷ درصد سال گذشته به ۶ درصد رسیده است و قیمت لوازم پزشکی پرمصرف در بیمارستان‌ها کاهش داشته،همچنین دسترسی به اقلام دارویی از ۳۲۰ به ۷۵۰ قلم افزایش پیدا کرده است که باید بگوییم هزار و ۹۴۵ خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور تاسیس شده است.روحانی با بیان اینکه همه خانواده‌های ایثارگر قانون جامع ایثارگری اجرا شده است و معوقات به آنان پرداخت شده است، گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در شهرها و کلان‌شهرها با آن روبرو هستیم هوای آلوده و ریزگردها هستند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

ریزگردها از کشورهای همسایه به کشور ما می‌رسند
رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت با توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد از رشد آلودگی کم کرده است همچنین سهم سوخت نیروگاه‌ها از ۴۶ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است که این امر موثر بوده و بیش از دو هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کردیم و باید در زمینه ریزگردها مقابله کنیم اما این کار بزرگی است و کوتاه‌مدت نیست چراکه ریزگردها از کشورهای همسایه به شهر و کشور ما می‌رسند و دولت تلاش انجام داده است تا با تلاش همسایه غربی یک برنامه بلندمدتی را برای مقابله با ریزگردها انجام دهد.

طرف مقابل باید به تحریم‌های غیرقانونی خود پایان دهد
روحانی ادامه داد: این به آن معناست ایران شفافیتی برای صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب مقررات بین‌المللی انجام می‌دهد و طرف مقابل نیز باید تحریم‌های غیرقانونی را پایان دهد که این به نفع دو طرف است.روحانی خاطرنشان کرد: آنهایی که می‌گویند ایران به خاطر تحریم‌ها پای مذاکره آمده است دروغ می‌گویند. ایران نه به خاطر فشار بلکه به خاطر منطق به پای میز مذاکره آمده است. برای صلح در منطقه و جهان و اگر تحریم‌ها باعث شده پس چرا به تحریم‌ها ادامه نمی‌دهند و چرا به پای میز مذاکره آمده‌اند. دروغگویی را رها کنید و با صداقت حرف بزنید.
رئیس‌جمهور ادامه داد: با صداقت حرف بزنید و بگویید در برابر ملت ایران جز تعامل راهی باقی نمانده است. بیایید به دنیا با صدایی رسا بگویید که اگر در منطقه خاورمیانه خواهان استقلال صلح‌ و ثبات و ریشه‌کن کردن تروریسم هستیم راهی جز جمهوری اسلامی نداریم.وی اظهار داشت: همانگونه که دیدیم در عراق، سوریه، لبنان و یمن قدرتی که در برابر گروه‌های تروریستی در سوریه، یمن و لبنان کمک کرد ایران بود و امروز می‌بینید با ادامه تحریم‌ها در اجماعتان با شکاف روبرو می‌شوید. واقعیت‌ را بنگریم و بدانیم مذاکرات به نفع جهان است به شرط آنکه راه عزت‌مندانه‌ای که ایران در پیش پای شما گذاشته است و به درستی از این فرصت استفاده کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما در طول یکسال گذشته توانسته ایم بخشی از تحریم های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم، افزود: شما می دانید ۱۱ میلیارد دلار از دارایی‌های ملت ایران که به ناحق بلوکه شده آزاد کرده ایم. شما می‌دانید دور زدن تحریم را در طول یکسال گذشته تسهیل کردیم.وی ادامه داد: می‌دانید که جلوی ادامه تحریم نفتی که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود گرفته ایم. در زمینه امور مالی و بانکی قدمهایی گشایش ایجاد کردیم. صادرات پتروشیمی قطعات هواپیمایی حمل و نقل دریایی و خودروسازی و بیمه را از تحریم خارج کردیم. واردات کالاهای اساسی و دارویی و تجارت طلا و... را از شرایط سخت گذشته خارج کردیم.
 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب