امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8890 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر نفت تاکید کرد؛

بهره برداری از فاز 12 توسط نیروهای متخصص و متعهد انجام شد

خبرایران : بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی به عنوان یکی از پروژه های ماندگار صنعت نفت توسط نیروهای متخصص و متعهد انجام شده است.
بهره برداری از فاز 12 توسط نیروهای متخصص و متعهد انجام شد

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)،مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران برای راه اندازی دقیق، سریع و ایمن پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی، در قالب یک تیم ٣٠ نفره با شرکتهای پتروپارس و POMC (شرکت بهره برداری و مدیریت پتروپارس) همکاری کرده است.

حمیدرضا عراقی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران نیز به نوبه خود به وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای راه اندازی فاز 12 کمک کرده است، افزود: در قسمت بهره برداری نیز با تعامل خوبی که با بالادست وجود داشت، همکاری نزدیکی برای پیشبرد و اجرای این پروژه انجام شد.

وی یادآور شد: فعالیت وزارت نفت برای بهره برداری از فازهای پارس جنوبی باتوجه به نبود منابع مالی جدی و در شرایط تحریم جای تقدیر دارد.

به گفته وی، گاز تولید شده در فاز 12 کمک زیادی به افزایش تحویل گاز به مبادی مصرف کرد به نحوی که تاکنون بیش از 12 میلیارد مترمکعب گاز بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال به نیروگاهها تحویل شده است.

 

فاز 12 بهترین فاز پارس جنوبی

 

معاون وزیر نفت با بیان این که مجموعه های وزارت نفت «دست به دست هم دادند و بهترین فاز پارس جنوبی را به بهره برداری رساندند»، تصریح کرد: در طول تاریخ وزارت نفت سابقه ندارد چند فاز بصورت همزمان به بهره برداری برسد.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب