امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8934 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد؛

می توانیم به سمت دانشگاه نسل سه و یا دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم/ برگزاری 12 استارت آپ در سال آینده/ حمایت از ایده های بازارپسند دانشجویان در قالب طرح شکوفایی

خبرایران: دکترمحمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در فاصله زمانی سوم تا پنجم اسفند ماه در این پارک برگزار می شود.
می توانیم به سمت دانشگاه نسل سه و یا دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم/ برگزاری 12 استارت آپ در سال آینده/ حمایت از ایده های بازارپسند دانشجویان در قالب طرح شکوفایی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امروز با حضور«دکترمحمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده» رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ،«دکترعلیرضا اصلانی» دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده» رییس پارک علم وفناوری دانشگاه تهران اظهارداشت: دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در فاصله زمانی سوم تا پنجم اسفند ماه در این پارک برگزار می شود و یکی از کارکردهای اصلی پارک دانشگاه تهران برنامه سازی برای ایجاد شرکت های رویشی در دانشگاه است و در واقع هدف ما این است که 10 درصد خروجی فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشکده‌های دانشگاه تهران که به بخش اقتصاد وارد می شوند بتوانند شرکت ایجاد کنند.

وی افزود: با این اقدام یک تحول در دانشگاه تهران رخ خواهد داد و ما می توانیم به سمت دانشگاه نسل سه و یا دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم و زمانی که دانشجویان ما بتوانند با ایجاد شرکت وارد بازار کار شوند علاوه بر ایجاد شرایط شغلی برای خود می توانند جمعیت دیگری را شاغل کنند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه از برنامه حمایت از ایده های بازارپسند دانشجویان در قالب طرح شکوفایی خبر داد و گفت: در راستای این طرح بین 60 تا 100 میلیون ریال از ایده‌های دانشجویان حمایت می شود و  در واقع از طرح های بازارپسند دانشجویان در این مرکز حمایت و بر روی ایده‌های آن ها کار می شود و تا پایان دوره این ایده‌ها باید به ثبت برسند و دانشجویان شرکت ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که در قالب طرح شکوفایی اعتبار مورد نیاز برای ثبت ایده به افراد ارائه می شود، تصریح کرد: سال آینده 50 تا 200 مورد از این نوع اعتبارها در بین دانشگاه‌ تهران توزیع می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری مسابقه Start Up در روند برگزاری دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در این طرح از ایده‌های برتر حمایت می‌شود و علاوه بر آن که می توانند در پارک طرح‌های خود را تا مرحله ثبت به انجام رسانند وام‌هایی نیز به‌ آن‌ها در این راستا جهت حمایت از طرح‌هایشان ارائه خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خاتمه از برگزاری 12 استارت آپ در سال آینده توسط این پارک خبر داد.

 

**دانشنامه تجاری سازی فناوری برای اولین بار در کشور ارائه می شود

دکتر «علیرضا اصلانی دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از تهیه و ارائه دانشنامه تجاری سازی فناوری برای اولین بار در کشور خبر داد.

دکتر «علیرضا اصلانی» روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی درباره جزییات برنامه های این کنفرانس گفت: در مجموع 130 مقاله ثبت نامی در کنفرانس امسال داشتیم که رشد 20 درصدی نسبت به دوره قبل نشان می دهد و نهایتا براساس رای هیات داوران، 130 مقاله برای ارائه در روزهای برگزاری کنفرانس پذیرفته شدند.

وی افزود: تعداد 10 مقاله به زبان انگلیسی توسط محققان خارجی به کنفرانس ارائه شده و قرار است مقالات برگزیده این کنفرانس در قالب دانشنامه تجاری سازی فناوری جمع آوری و عرضه شود.

اصلانی خاطرنشان کرد: دومین کنفرانس بین المللی تجاری سازی فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از روز سوم اسفندماه با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی آغاز به کار می کند و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پس از اجرای مراسم افتتاحیه در روز نخست، سه نشست تخصصی با موضوعات 'آسیب شناسی سیاست های حوزه علم و فناوری در حوزه تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان در سال 93'، 'تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه های کشور' و 'تجاری سازی دستاوردهای حوزه فناوری در بخش خصوصی' برگزار خواهد شد.

اصلانی همچنین از برگزاری پنل های تخصصی 'سیاست گذاری و تجاری سازی فناوری'، 'شبکه های همکاری و بازاریابی و تجاری سازی فناوری'، 'انتقال فناوری و تجاری سازی فناوری'، 'تجارب موفق و ناموفق تجاری سازی فناوری'، نقش پارک های علم و فناوری در تجاری سازی فناوری' و 'آسیب شناسی تجاری سازی فناوری در صنایع مختلف' در دومین روز از این کنفرانس بین المللی خبر داد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب