امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8940 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک ملت خبرداد؛

پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید گندم/5200 میلیارد تومان از دولت طلب‌ داریم/ راه‌اندازی سامانه کشف تقلب

خبرایران : محمدرضا ساروخانی مدیرعامل بانک ملت گفت: شرکت وصول مطالبات معوق بانک ملت راه‌اندازی شد و توانستیم نسبت مطالبات معوق به منابع بانک را به 5/7 درصد کاهش دهیم که کمتر از متوسط شبکه بانکی است .
پرداخت 1500 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید گندم/5200 میلیارد تومان از دولت طلب‌ داریم/ راه‌اندازی سامانه کشف تقلب

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «محمدرضا ساروخانی» مدیرعامل بانک ملت امروز با حضور گسترده اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بانک ملت برگزار و دراین نشست خبری «محمدرضا ساروخانی» مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت: شرکت وصول مطالبات معوق بانک ملت راه‌اندازی شد و توانستیم نسبت مطالبات معوق به منابع بانک را به 5/7 درصد کاهش دهیم که کمتر از متوسط شبکه بانکی است و در بخش مطالبات، 5200 میلیارد تومان از دولت طلب‌ داریم و همین امسال 1500 میلیارد تومان برای خرید گندم تسهیلات پرداخت کردیم.

ساروخانی تصریح کرد: متاسفانه مسابقه‌ای در جذب سپرده با ابزار پرداخت سود بیشتر به وجود آمده که این شرایط با استراتژی بانک سازگار نیست و مسابقه جذب سپرده از موسسات غیرمتشکل پولی آغاز شد و این جریان به تدریج موسسات اعتباری و بعد بانک‌های بزرگ را به با خود همراه کرد، اما این روند برای نظام بانکی و اقتصاد کشور مناسب نیست.

وی ادامه داد: سود سپرده باید به نرخ تورم نزدیک شود تا نرخ سود تسهیلات بانکی هم کاهش یابد و حجم مانده تسهیلات پرداختی بانک ملت هم‌اکنون به 90 هزار میلیارد تومان رسیده که 50 درصد آن برای بخش صنعت و 15 درصد برای تسهیلات خرد است.

مدیرعامل بانک ملت ایجاد سامانه الکترونیکی پرداخت ارز مسافرتی و راه‌اندازی سامانه کشف تقلب و ذی‌نفع واحد را از دیگر اقدامات بانک ملت عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه کشف تقلب به صورت لحظه‌ای و برخط شعبه بانک رصد می‌‌شود و فرایندهای غیرمعمول را شناسایی می‌کند، همین مساله تاثیر مناسبی بر کاهش میزان تخلفات در شعبه داشته است.

ساروخانی ابرازداشت: سامانه تام با هدف الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات راه‌اندازی شده تا مشتری برای دریافت تسهیلات فقط یک بار به شعبه مراجعه کند.

وی درخصوص مشکلاتی که توسط بانک ملت در مرحله راه‌اندازی طرح چکاوک (پردازش الکترونیکی چک) به وجود آمد، هم گفت: بانک مرکزی سامانه چکاوک را مطابق سامانه اغلب بانک‌ها راه‌اندازی کرد و چون این سامانه با سامانه بانک ملت تفاوت داشت، مشکلاتی در روند کار به وجود آمد اما هم‌اکنون مشکلات چکاوک در بانک ملت برطرف شده است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به تامین اعتبار 10 پروژه پتروشیمی در عسلویه افزود: عاملیت تامین مالی فازهای 21 تا 24 پارس جنوبی به ارزش 5 میلیارد دلار و فاز 13 پارس جنوبی به مبلغ 2 میلیارد دلار به امضاء رسیده و همچنین در شرف انعقاد قرارداد پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مبلغ 884 میلیون دلار هستیم  و بانک ملت 27 میلیون مشتری، 40 میلیون حساب، 5 میلیون مشتری غیرحضوری و 4 میلیون مشتری همراه بانک دارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب