امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8990 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صادرات از واردات پیشی گرفت/ آخرین آمار تجارت خارجی کشور

خبرایران: تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که براساس آن در حالی که طی 11 ماهه امسال ارزش صادرات 22.5 درصد رشد داشته این رقم در بخش واردات 12.30 درصد بوده است. این ارقام نشان دهنده آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات کشورمان در برابر واردات است.
صادرات از واردات پیشی گرفت/ آخرین آمار تجارت خارجی کشور

به گزارش خبرایران از روابط عمومی گمرک ایران، براین اساس جمهوری اسلامی ایران طی 11 ماهه امسال به میزان 94 میلیارد و 564 میلیون دلار انواع کالا با سایر کشورها مبادله کرده است.

در این مدت 46 میلیارد و 306 میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان 48 میلیارد و 258 میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شده است.

اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یادشده شامل پروپان مایع شده، بوتان مایع شده، متانول، پلی اتیلن گرید فیلم و قیر نفت بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم 4.60 درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مکعب با 3.66 درصد، ذرت با 3.31 درصد، برنج با 2.68 درصد و کنجاله سویا با 2.4 درصد اختصاص دارد و عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در یازده ماهه امسال به ترتیب شامل چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند بوده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب