امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9086 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چهلمین تهران گردی عضو شورای شهر در منطقه 21 / کاشت درخت در بوستان غزالی توسط مسجدجامعی

خبرایران: احمد مسجد جامعی در چهلمین تهران گردی خود به دیدن تنها قلعه باقیمانده در تهران و نخستین پارک با رویکرد معرفی و کاشت گیاهان دارویی رفت.
چهلمین تهران گردی عضو شورای شهر در منطقه 21 / کاشت درخت در بوستان غزالی توسط مسجدجامعی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، چهلمین و آخرین برنامه تهران گردی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سال 93، به بازدید از منطقه 21 ، باغات و فضای سبز ، حضور در شهرک سینمایی غزالی و موزه خودروهای قدیمی و همچنین کاشت نهال اختصاص داشت .

صبح روز جمعه هشتم اسفندماه ، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه 21 ، معاونین ، شهرداران نواحی و جمعی از رؤسا و مدیران ارشد منطقه ای ، با حضور در منطقه 21 به مجموعه فرهنگی ورزشی صدف در این منطقه رفت و پس از صرف صبحانه و بازدید از این مجموعه ، به قلعه چیتگر ، تنها قلعه باقیمانده در منطقه رفت و از این بنای تاریخی دیدن کرد .

وی در این بازدید عنوان نمود : کل فضای منطقه چیتگر 24میلیون متر بود که این قلعه در سال 1297 هجری قمری ساخته شد و شامل قلعه ، مدرسه ، مسجد ، خانه اربابی و حمام بوده است و با وجود مدرسه نشان میدهد که سوادآموزی در این منطقه وجود داشته است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت : این قلعه تنها قلعه ای است که در منطقه باقی مانده و زمانی با داشتن چهار رشته قنات ، از مناطق مهم محسوب می شد و یکی از بناهای باقی مانده از این منطقه با نماد معماری درونگراست چرا که پنجره ای نداشته و قسمتهای مختلف آن با دیوار جدا شده است که میبایست بقایای این قلعه و قسمتهایی از باغ اربابی که تبدیل به پارکینگ شده ، احیا و بازسازی شود .

در حاشیه بازدید از این محله ، تعدادی از اهالی ساکن چیتگر ، مشکلاتشان را با عضو شورای اسلامی شهر تهران در میان گذاشتند که یکی از این مشکلات ، نبود زمین چمن بود که مقرر گردید با کمک شهرداری ، زمین چمنی در این محله احداث و در اختیار اهالی محل گذاشته شود .

مسجد جامعی در ادامه ، به مناسبت هفته فضای سبز ، از پارک طبیعت در این منطقه بازدید کرد . او با اشاره به موقعیت این پارک در مجاورت بزرگراه فتح ، بیان نمود : این پارک در مساحت 28 هکتار ساخته شده و برنامه های ویژه ای از جمله کاشت و پرورش 360 گونه گیاهان دارویی برای توسعه آن در دستور کار قرار دارد که نخستین و تنها باغ با این تعداد نمونه گیاهی و دارویی در سراسر تهران می باشد .

احمد مسجد جامعی و تیم تهران گردی در ادامه به باغ قرآنی وردآورد که در گذشته به باغ شازده معروف بود رفته و از آن دیدن کردند .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در این پارک با بیان اینکه این فضا از لحاظ تاریخی دارای قدمت زیادی است گفت : در واقعه فتح تهران توسط رضاخان ، نیروهای قزاق در این منطقه گرد آمده و با ساماندهی نیرو و نفرات به سمت تهران حرکت کردند که میبایست نسبت به نگهداری و حفظ این باغ کوشا بود .

مسجد جامعی در ادامه چهلمین برنامه کشف تهران ، از مرکز بهزیستی وردآورد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت معلولین و فعالیتهای آنها در زمینه های قالیبافی ، نقاشی ، گلدوزی و ... قرار گرفت .

وی همچنین با حضور در شهرک سینمایی غزالی از لوکیشن جدیدی که برای ساخت پروژه سینمایی تهیه شده بود بازدید نمود و پس از آن با حضور در موزه خودرو از سیر فعالیت خودروهای تاریخی کشور دیدن کرد و با اشاره به کالسکه ناصر الدین شاه گفت : این کالسکه به قیمت پنج هزار تومان توسط ناصر الدین شاه خریداری شده بود که پس از ترور ایشان در شاه عبدالعظیم حسنی ، وی را در حالیکه درون آن گذاشته بودند ، به قصر محل سکونتش منتقل کردند .

عضو شورای اسلامی شهر تهران و تیم تهران گردی در پایان این بازدیدها ، به مناسبت هفته درختکاری و به یاد تهران شناسان بزرگ ، به کاشت درخت در پارک غزالی پرداختند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب