امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9089 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پورزرندی در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت گردشگری تاکید کرد؛

اهمیت توسعه صنعت گردشگری بر رشد اقتصادی کشورها

خبرایران : مدیرعامل بانک شهر در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری گفت: توسعه صنعت توریسم به صورت مستقیم بر رشد اقتصاد کشورها تاثیرگذار است.
اهمیت توسعه صنعت گردشگری بر رشد اقتصادی کشورها

به گزارش خبرایران از مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی‌، دکتر حسین محمدپورزرندی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری، با بیان این مطلب اظهار کرد: قطعاً توسعه این صنعت در ایران تاثیر بسزایی داشته و پیش‌بینی می‌شود در طول سال‌های آتی صنعت گردشگری ایران از نظر شاخص‌های رشد ارزش‌افزوده، سهم از تولید ناخالص داخلی(GDP)، نسبت اشتغال، نسبت سرمایه‌گذاری و نسبت صادرات رو به بهبود باشد.

وی با بیان این ‌که صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است، افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده ، ایران در سال2014 در فهرست پربازدیدترین کشورهای دنیا قرار گرفت و از این رو، رقابت بین‌المللی برای جذب گردشگران خارجی در آینده، بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود و فقدان یک راهبرد علمی و عملی در این صنعت سبب تضعیف و از دست دادن فرصت‌های بالقوه موجود خواهد شد.

پورزرندی درخصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها در صنعت گردشگری عنوان کرد: برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه‌ها و سمینارهای بین‌المللی می‌تواند در یک بستر مساعد و فضای پذیرندگی متناسب، به ظهور و معرفی توانمندی‌های ما بینجامد.

به گفته مدیرعامل بانک شهر، از طریق برقراری ارتباطات مستمر و پویا، امکان توسعه و پیگیری روابط در آینده و تسهیل و تسریع در گسترش جذب توریسم در ایران فراهم خواهد شد.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته با حضور بیش از 100شرکت داخلی و نمایندگانی از 10کشور دیگر،  از 5 تا 8 اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب