امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 912 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیان نژاد خبر داد:

جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه كودک و نوجوان منتشر می شود

خبرایران:میرزا باقر علیان نژاد از آماده چاپ بودن جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد.
جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه كودک و نوجوان منتشر می شود

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ، میرزا باقر علیان نژاد با اشاره به این كه جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان منتشر می شود، گفت: این دایره المعارف سه جلدی در 885 مدخل نوشته شده و مداخل از سال 1340 تا 1357 گردآوری شده است و البته برخی مداخل مربوط به تاریخ قبل و بعد از این هم مد نظر قرار گرفته شده و به طور مثال مداخل شاخص دوران دفاع مقدس در این اثر گنجانده شده است.

وی ادامه داد: جلد اول كه شامل حرف «الف تا ث»، سال 83 تألیف شده بود و جلد دوم نیز از حرف «ج تا ش» سال 89 به چاپ رسید و جلد سوم هم از حرف «ص تا ی» است كه در مرحله آخر صفحه آرایی به سر می برد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود.

جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه كودك و نوجوان حجیم تر از دیگر جلدها است

این پژوهشگر گفت: جلد سوم دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان شامل 315 مدخل و 505 صفحه است و از جلد های دیگر حجیم تر است. این مجموعه با 433 عكس به صورت رحلی و رنگی منتشر می شود.

برگزاری 180 نشست برای انتشار مجموعه سه جلدی دایره المعارف انقلاب اسلامی

علیان نژاد با بیان این كه برای گردآوری مجموعه سه جلدی دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان از سال 79 در 55 نشست 885 مدخل انتخاب شده و در 134 جلسه بعدی هم مداخل كارشناسی شده اند، عنوان كرد: این دایره المعارف زیر نظر شورای 5 نفره متشكل از هدایت الله بهبودی، محسن غنیاری، محمد كریمی، سید محمد فیض و میرزا باقر علیان نژاد گردآوری شده است.

حوصله مخاطب نوجوان و جوان در نگارش مقالات در نظر گرفتیم

وی گفت: در نگارش مقالات سعی كرده ایم علاوه بر درست نویسی، حوصله مخاطب نوجوان و جوان را در نظر بگیریم و به جزییات توجه بیشتری داشته باشیم، متن را طوری نوشته ایم كه برای جوانان و نوجوانان گویا باشد و عكس ها هم اكثرا رنگی انتخاب شده است تا جذابیت بصری كتاب بیشتر شود. به دلیل همین توجه هم جلد اول به شش چاپ و جلد دوم به چهارچاپ رسیده است.

این نویسنده درباره منابعی كه برای تالیف كتاب استفاده شده است نیز، گفت: در این اثراز منابع دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، آرشیو واحدهای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و فرهنگ نام وران معاصر ایران استفاده كرده ایم. علاوه بر این از كتابخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، كتابخانه مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید، بهشت زهرا ، مركز اسناد انقلاب اسلامی و .... استفاده كرده ایم.

علیان نژاد با اعلام این كه در سال های آینده سه جلد دایره المعارف انقلاب اسلامی ویژه نوجوانان و جوانان در یك مجلد كه نزدیك به یك هزار صفحه است منتشر می شود، اظهار كرد: مجلد اول دایره المعارف انقلاب اسلامی در سال 1383 منتشر و با استقبال نوجوانان و جوانان علاقه مند به تاریخ معاصر ایران رو به رو شد. این اثر در «نخستین جشنواره معرفی آثار پژوهشی برگزیده و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه مطالعاتی امام خمینی و انقلاب اسلامی» كه از سوی «پژوهشكده امام خمینی و انقلاب اسلامی» در آذر 1385 برگزار شد، به عنوان اثر برگزیده معرفی گردید.

وی افزود: مجلد دوم این مجموعه سه گانه نیز در سال 1389 منتشر شده و هم اكنون به چاپ چهارم رسیده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب