امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9129 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام سازمان بهزيستي خبرداد؛

170 هزار زن سرپرست خانوار در این سازمان مدیریت می شوند / آيين نامه اصلاح اعطاي مجوز به موسسات خيريه تا پايان سال ابلاغ مي شود

خبرایران: حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: آیین نامه اصلاح اعطای مجوز به مراکز و موسسات خیریه تا پایان سال ابلاغ می شود.
170 هزار زن سرپرست خانوار در این سازمان مدیریت می شوند / آيين نامه اصلاح اعطاي مجوز به موسسات خيريه تا پايان سال ابلاغ مي شود

به گزارش خبرایران، حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری در نشست خبری با بیان اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان اجتماعی و حمایتی است، افزود : این سازمان با 150 مأموریت متنوع اجتماعی و حمایتی، نزدیک به پنج میلیون نفر جمعیت هدف را تحت پوشش دارد.

وی گفت : سازمان بهزیستی با رویکرد مردمی بنا نهاده شده و با مشارکت مردم وظایف خود را انجام می‌دهد که حمایت از افراد معلول ، تامین معیشت این افراد، نگهداری از سالمندان ، بیماران مزمن و ایزوله و یا معلولان آسیب دیده از تصادفات از جمله وظایف سازمان بهزیستی است.

وی افزود : حمایت از زنان بد سرپرست، بی سرپرست و حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله در بحث اعتیاد و نگهداری و حتی پیشگیری برعهده سازمان بهزیستی است .

وی ادامه داد : براساس آمار حدود 170 هزار زن سرپرست خانوار در این سازمان مدیریت می شوند .

شهسواری به نقش و مشارکت مردم و خیرین اشاره کرد و گفت: بدون کمک خیران با منابع و بودجه ای که در اختیار سازمان است، اداره جامعه هدف ممکن نیست.

وی افزود: خیران نیز از دو طریق حمایت مالی و کمک‌ های داوطلبانه فیزیکی از جمله کمک در نگهداری و سرویس دهی به جامعه هدف سازمان همکاری می‌کنند.

قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: مشارکت‌ های مردمی در سازمان بهزیستی از سال 75 تحت عنوان قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به عنوان تکلیف به سازمان بهزیستی محول شد و سیاست ما نیز در سازمان بهزیستی سیاست برون‌سپاری است و بیشترین برون‌سپاری را در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام داده طوری که 90 درصد وظایف این سازمان برون‌ سپاری شده است.

شهسواری گفت: در حوزه مشارکت‌ های مردمی نیز همین هدف دنبال می ‌شود و سازمان تنها راهکار و سیاست ارائه می‌دهد و آنچه سازمان برای گروه‌ های هدف خود هزینه می‌کند ، چندین برابر آن را خیران و نیکوکاران در همکاری با سازمان بهزیستی هزینه می‌ کنند.

وی با بیان اینکه مبنای این حرکت خیران اعتقادی ، دینی و ملی است،گفت : فرد خیری که بدون ذکر نامی از خود ماهیانه 5 میلیارد تومان برای گروه‌های هدف مختلف در سازمان هزینه می‌کند جزء با حرکت دینی و اعتقادی قابل توجیه نیست .

قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سرمایه اصلی سازمان بهزیستی اعتماد مردمی است، گفت : امروز مردم به سازمان اعتماد کامل دارند و همین اعتماد باعث حضور و حمایت مردم از جامعه هدف شده است .

وی با بیان اینکه اکنون 214 هزار پزشک در اختیار جامعه هدف ما هستند، افزود : در تفاهمنامه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 8 هزار و 200 واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار گرفت .

شهسواری ادامه داد : هیچ خانواده دارای 4 فرزند معلول وجود ندارد که صاحب خانه نشده باشد و ما قصد داریم این موضوع را به خانواده‌های دارای سه فرزند معلول نیز تسری دهیم و امیدواریم در برنامه‌های سال آتی بتوانیم با راهکارهای نوین حجم بیشتری از مشارکت‌ های مردمی را جذب کنیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب