امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9138 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ماليات بر دخانيات موضوع مناظره اين هفته شبکه یک سیما

خبرایران: نمایندگان مجلس، مسوولان و کارشناسان با حضور در برنامه این هفته به بررسی«مالیات بر سیگار» می پردازند.
ماليات بر دخانيات موضوع مناظره اين هفته شبکه یک سیما

بر اساس آخرین آمار در حال حاضر سالانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که سهم روزانه آن، نزدیک به 30 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است. از سوی دیگر، در این میان، نزدیک به 25 میلیارد آن تولید داخل و سهم واردات از آن، به رقم 20 میلیارد نخ می رسد.

یکی از عوامل موثر بر کاهش مصرف سیگار استفاده از مکانیزم های قیمتی مانند افزایش مالیات بر سیگار است. در کمیسیون تلفیق پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر افزایش مالیات بر سیگار مطرح شد که با مخالفت این کمیسیون روبرو شد. وزارت بهداشت بر این نکته تاکید داشت که افزایش مالیات بر سیگار موجب کاهش لذت بردن از آن و کاهش مصرف آن خواهد شد. بعد از پیشنهادات مختلف در نهایت پیشنهاد افزایش 10 ریالی قیمت سیگار در صحن علنی مجلس رأی نیاورد. با این وجود، این مسأله همچنان مورد توجه محافل خبری، کارشناسان و مردم است.

به گزارش روابط عمومی برنامه مناظره؛ شصت وششمین برنامه با این محوریت روز جمعه روی آنتن خواهد رفت که:" آیا می توان ادعا نمود که ارزان بودن سیگار در کشور موجب افزایش مصرف آن شده است؟"

برنامه "مناظره" به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری روز جمعه 15 اسفند ماه ساعت 16:30 به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب