امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 915 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس حوزه هنری ؛

ساخت ضریح امام حسین(ع) باعث تحكیم و مودت بیشتر ایران و عراق شد

خبرایران: مراسم رونمایی از كتاب «پنجره های تشنه» رونوشت انتقال ضریح جدید امام حسین(ع) از قم به كربلا صبح امروز یكشنبه 8 دی ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
ساخت ضریح امام حسین(ع) باعث تحكیم و مودت بیشتر ایران و عراق شد

به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری، مراسم رونمایی كتاب "پنجره های تشنه" با حضور محسن مونی شریف، شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، خوراكیان، محمد حمزه زاده، مرتضی سرهنگی، حجت الاسلام تكیه ای از اعضای هیات امنای ساخت ضریح و معاون فرهنگی مسجد جمكران، علیرضا قزوه و رضا مهدوی برگزار شد.

مومنی شریف در این مراسم با ابراز تشكر از كسانی كه در هیات امنای ساخت ضریح و بازسازی عتبات عالیات افتخار ساخت این ضریح را داشته اند، گفت: افتخار ساخت ضریح امام حسین (ع) اكنون مایه مباهات ایرانیان است . ساخت و بازسازی  عتبات عالیات از قدیم زمان ایرانیان شده بود و آخرین فردی كه این كار را انجام داده مرحوم شیخ العراقین در دوره قاجار بود.

وی با ابراز امیدواری از اینكه در آینده ساخت ضریح دیگر عتبات نصیب ایرانیان شود، افزود: با وجود اینكه دشمنان سعی در ایجاد كینه میان دو كشور ایران و عراق را داشتند، توفیق ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) نصیب ایرانیان گردید كه این حركت می تواند باعث وحدت میان دو كشور شود.

این مسئول كشورمان اضافه كرد:علیرغم تلاش های استكبار جهانی و دشمنان اهل بیت (ع) كه با ایجاد جنگ تحمیلی می خواستند كینه ای عمیق بین دو كشور ایجاد كنند؛ به لطف امام حسین (ع) امروز میان دو ملت دوستی برقرار شد و جوششی جداناپذیر شكل گرفت. این اتفاق به لحاظ فرهنگی دست آورد بزرگ و غیر قابل ارزیابی است.

مومنی شریف با بیان اینكه ضریح امام حسین(ع) در كشور موجی ایجاد كرد و مردم را در شرایط بحران فرهنگی متحول نمود، افزود: روشنفكران ما در داخل كشور و در میان مردم هستند اما آنها را نمی فهمند. در جاهای دیگر دنیا روشنفكران جامعه در جلو قدم برمیدارند و مردم در پشت سر آنها حركت می كنند.

وی خاطر نشان كرد: این روشنفكران در مسئله انقلاب و دفاع مقدس هم از مردم جا ماند اند.

مومنی شریف با تشكر از مهمدی قزلی به خاطر نگارش "پنجره های تشنه" گفت: قزلی را با دو ویژگی می شناسیم اول به دلیل داستانك های او كه خود مروج آن در كشور محسوب می شود و دیگر حاشیه نویسی های او به خصوص از دیدارهای مقام معظم رهبری كه در سایت ایشان منتشر می شود.

رییس حوزه هنری اضافه كرد: حضور مهدی قزلی در كاروان انتقال ضریح امام حسین (ع) به كربلا توفیقی از جانب خداوند بود تا دیده ها و شنیده هایی كه ما از آن محروم بودیم را برای ما خواندنی كند. انسان با دیدن كسانی كه با اشتیاق بر ضریح امام حسین (ع) بوسه می زنند، لذت می برد.

وی در پایان خاطر نشان كرد: طراحی و ساخت ضریح امام حسین (ع) حاصل تجربه و هنرنمایی بیش از 5 هزار ساله هنرمندانایرانی است كه امروز قلمكاری های آنان بوسه گاه میلیون ها عاشق و زائر شیدا ست.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب