امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9156 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی خبرداد؛

برپایی نمایشگاه شهر مصائب / برگزاری نمایشگاه تولید ملی / گسترش الگوی مهربانی میان شهروندان حول محور فضیلت‌های حضرت زهرا(س)

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برای نوروز امسال 100 هزار تهران کارت آماده شده است که 500 هزار کارت پیش از عید والباقی در ایام نوروز توزیع خواهد شد کارت‌خوانها در 8 هزار نقطه تهران مستقر هستند.
برپایی نمایشگاه شهر مصائب / برگزاری نمایشگاه تولید ملی / گسترش الگوی مهربانی میان شهروندان حول محور فضیلت‌های حضرت زهرا(س)

   به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح اقدامات و فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با نام «فصل همدلی بهار فاطمی» پیش از ظهر امروز با حضور«حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و اصحاب رسانه در مرکز رصد شهر تهران برگزار معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اظهارداشت: طراحی 120 تصویر شهدا را آغاز کرده‌ایم تا پایان سال 93، 100 تصویر را بازسازی و نوسازی از تصاویر شهدا را داشتیم و انشاء الله تا پایان بهار امسال 125 تصاویر را در سطح تهران اجرایی خواهیم کرد.

وی همچنین از آماده‌سازی فضای 118 امامزاده‌ای که در تهران وجود دارد، برای استفاده مردم در ایام نوروز به ویژه ایام فاطمیه خبر داد و گفت : از آنجا که این روزها شبکه‌های اجتماعی خانواده‌ها را تحت شعاع قرار داده‌اند سعی داریم برنامه‌های نوروزیمان را با محوریت خانواده برگزار کنیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: برای ارتقای فرهنگ طبیعت و محیط زیست کاشت پنج میلیون اصله درخت و نهال را تا ایام نوروز آغاز خواهیم کرد،‌ همچنین شهروندان تهرانی می‌توانند برای کاشت درخت به صورت رایگان در منزل خود با شماره 137 تماس بگیرند.

امرودی افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فضای سازمان بهشت زهرا(س) را برای ایام نوروز آماده کرده‌ایم تا پذیرای مردم در آستانه سال تحویل سال باشند. چرا که آغاز سال تحویل در نیمه‌های شب است ممکن است مردم مشکلاتی برای رفت و آمد داشته باشند. همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان از برنامه‌های دیگر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: هفت سین فاطمی میزبان میادین و چهارراه‌های تهران خواهد شد و برای این هفت‌سین‌ها طراحی‌های زیبایی آماده شده است. شهری که 30 هزار شهید دارد نوروزش نوید از بهاری می‌دهد که جای شهدا خالی است.

امرودی با بیان این مطلب که برای تبلیغ محیطی از همه فضاهای شهری و پرتال استفاده خواهد شد، افزود: توجه به وفاق ملی و وحدت از برنامه‌هایمان به شمار می‌رود و برگزاری هفته‌های اقوام را در دستور کار داریم که سال آینده هشت مورد استانی را برگزار خواهیم کرد. این امر سبب می‌شود تا نشان دهیم یک ملت یکپارچه در کشور زندگی می‌کند و برگزاری 110 نمایشگاه عکس، کتاب، رونمایی از کتاب دختر پیامبر(ص)، رونمایی از طرح کتیبه فاطمیه، انتشار لوح فشرده عطر یاس بخشی از برنامه‌هایمان در ایام فاطمی به شمار می‌رود.برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در 122 نقطه تهران، اجرای 5 یادواره از 26 اسفند تا 6 فروردین، از دیگر برنامه‌هایمان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام امرودی در ادامه به برنامه‌های گردشگری تهران طی سال‌های قبل اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 4 تور طبیعت گردی، گردشگری مذهبی، تاریخی و تفریحی را برگزار و امسال دو گردشگری دیگر به نام گردشگری شهری و انقلاب به آن افزودیم و برای نوروز امسال 100 هزار تهران کارت آماده شده است که 500 هزار کارت پیش از عید والباقی در ایام نوروز توزیع خواهد شد کارت‌خوانها در 8 هزار نقطه تهران مستقر هستند.

وی از برگزاری نمایشگاه تولید ملی از روز گذشته خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز گذشته در محل بوستان گفتگو برگزار شده است و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های سازمان رفاه شهرداری تهران گفت: در شب‌های سرد 2900 نفر در مراکز گرم خانه اقامت داشتند همچنین پس از تصویب مصوبه‌ای برای طرح پایش شماره حساب به مردم خواهیم داد تا مردم هم در این کار خیر مشارکت داشته باشند و در آینده نزدیک نشست خیرین مدرسه ساز و مسجد ساز را برگزار خواهد کردیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌هایمان در ایام فاطمیه گفت: گسترش الگوی مهربانی در میان شهروندان حول محور فضیلت‌های حضرت زهرا(س)، توسعه گردشگری و تهران‌گردی، ارتقای روحیه دینی و نشاط معرفتی شهروندان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از اهدافمان به شمار می‌رود.

امرودی افزود: آراستگی مساجد سطح منطقه، راه اندازی بازارچه خود اشتغالی، برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا در روزهای پایانی سال، نصب بنرهای اطلاع رسانی مناسبتی و اجرای طرح روضه ربیع در بوستان‌ها سرای محلات شعار واحد بهار فاطمی، از برنامه‌های در ایام نوروز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های تندیس‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوعات زندگی حضرت زهرا(س) خانواده و سبک زندگی، نمایشگاه شهر مصائب ویژه شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و نمایشگاه عکس آثار سبک زندگی فاطمی از برنامه‌های تندیس‌های فرهنگی و هنری به شمار می‌رود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب