امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9168 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گزارش مراسم رونمایی از آلبوم «زندگی یه انتخابه»/1؛

خشنود:آهنگ «الله‌اکبر»درنزد مردم ماندگارشد/ از نظر من کاوه یغمایی هنرمند نیست/ آلبوم «زندگی یه انتخابه» اثری پاپ‌ راک است/ تنظیم کننده به عنوان صاحب اثر نیست

خبرایران:فریدون خشنود آهنگسازآلبوم «زندگی یه انتخابه»گفت: همه ما می دانیم که آواز ایرانی را غربی‌ها نمی‌توانند به کمال خلق کنند ، چون از فرهنگ ایرانی ها فاصله دارند و در واقع آواز متعلق به آنها نیست. می‌توانم بگویم که آلبوم «زندگی یه انتخابه» یک اثر پاپ‌ راک است.
 خشنود:آهنگ «الله‌اکبر»درنزد مردم ماندگارشد/ از نظر من کاوه یغمایی هنرمند نیست/ آلبوم «زندگی یه انتخابه» اثری پاپ‌ راک است/ تنظیم کننده به عنوان صاحب اثر نیست

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم رونمایی از آلبوم «زندگی یه انتخابه» بعدازظهرچهارشنبه با حضور«فریدون خشنود» آهنگسازآلبوم زندگی یه انتخابه،«محمد حشمتی» خواننده آلبوم زندگی یه انتخابه ، «فرشاد خشنود» آهنگساز قطعه زندگی یه انتخابه ،«امیر فتحی» تنظیم کننده آلبوم زندگی یه انتخابه واصحاب رسانه  در شرکت پنج برگ هنر برگزار ودراین نشست خبری«فریدون خشنود» آهنگسازآلبوم زندگی یه انتخابه اظهارداشت: اعتقاد داریم اثری که توسط یک هنرمند تولید می شود، باید از سوی مردم پذیرفته شود. در واقع اثری که یک هنرمند (قطعات موسیقی) خلق می کند، باید مورد اقبال مردم قرار گیرد، این استقبال و پذیرفته شدن مسیر کار یک هنرمند را نشان می دهد ومن به شخصه اقبال مردم برایم بسیارمهم بوده و خواهد بود.

آهنگسازآلبوم زندگی یه انتخابه تصریح کرد: اعتقاد دارم که ما برای مردم اثری خلق را می‌کنیم. قطعه‌ای به عنوان اذان می‌گویند، که در آلبوم شب نمناک پیش‌تر با صدای حشمتی ساخته بودم مورد اقبال مردم قرار گرفت و به همین سبب از ظرفیت‌های صدای او در آلبوم جدید استفاده کردم.

خشنود خاطرنشان کرد: سا لهای گذشته آهنگ «الله‌اکبر» را که از صدای آن روزهای مردم پدید آمده بود و در آن صدای مسلسل و الله و اکبر مردم شنیده می‌شود را ساختم . آهنگی که درآن می شد خون ، درگیری و آن روزهای سیاه حکومت نظامی را احساس کرد. به همین دلیل آن آهنگ مورد اقبال مردم واقع شده و تاکنون ماندگار مانده است.

وی در ادامه عنوان داشت: پس از تجربه‌هایی که در سال‌های گذشته با خوانندگانی مانند«علیرضا افتخاری» کارکردم، در چند آلبوم اخیر از صدای «محمد حشمتی» بهره گرفتم. نزدیک به یک دهه است که محمد حشمتی در آثار من به عنوان خواننده همکاری می‌کند و این برای من جای بسی خوشحالی دارد.

خشنود درخصوص سبک آلبوم «زندگی یه انتخابه» نیزابرازداشت: آلبوم «زندگی یه انتخابه» را نمی‌توان گفت یک اثر راک است، چراکه در حقیقت ما نمی‌توانیم اسم راک بر این آثار بگذاریم. آثار این آلبوم راک نیستند، ما نمی‌توانیم راک غربی را به طور واقعی و با همه ویژگی‌ها خلق کنیم چون این سبک به فرهنگ آن‌ها مربوط است و ما ازاین فرهنگ فاصله داریم.

وی یادآورشد: همه ما می دانیم که آواز ایرانی را غربی‌ها نمی‌توانند به کمال خلق کنند ، چون از فرهنگ ایرانی ها فاصله دارند و در واقع آواز متعلق به آنها نیست. می‌توانم بگویم که آلبوم  «زندگی یه انتخابه»  یک اثر پاپ‌ راک است.

خشنود درخصوص قطعات آلبوم «زندگی یه انتخابه» نیزعنوان داشت: آلبوم«زندگی یه انتخابه»  از ۸ قطعه موسیقی‌ تشکیل شده که نام آن برگرفته از نخستین قطعه آلبوم است و «زندگی یه انتخابه» نام دارد. این قطعه اثر «فرشاد خشنود»(پسر) است. دومین قطعه «کوچ عشق» است که با شعری از «شهرام دانش» شاعر توانمندی که سال‌های نخست انقلاب بر اثر بیماری و در جوانی درگذشت.

خشنود درمورد دیگر قطعات این آلبوم هم گفت: آلبوم «پرواز» یکی دیگر از قطعات این اثراست ، که شعر و آهنگسازی آن متعلق به خودم است. یکی دیگر از قطعات این آلبوم «محبوب من» نام دارد که شعری از محمد صالح علاء مبنای خلق آن است. این قطعه تنظیم امیر فتحی‌ است. این شعر درباره وصف حال افرادی‌ست که به مکه عزیمت می‌کنند. به هر حال معتقدم فضای این آلبوم بسیار زیبا و فاخر است و با آثار دیگر متفاوت است.

وی درخصوص ادعای «کاوه یغمایی»درمورد دزدی بودن اولین قطعه آلبوم «زندگی یه انتخابه» تاکید کرد: با انتشارآلبوم«زندگی یه انتخابه» مشخص است که این ادعا درست نیست. چون مجوز آن گرفته شده و افراد سودجو آمدند دورآقای یغمایی و این مسیر را به وی نشان دادند که باعث شد این اتفاقات رخ دهد.این بحث‌ها از سمت وکیل ایشان مطرح شد.متاسفانه قضاوت نادرست هم از طرف دوستداران آقای یغمایی صورت گرفت.

حشنود افزود:آهنگسازی آلبوم «زندگی یه انتخابه» توسط «فرشاد خشنود» انجام شد، آن هم 2 سال قبل از آنکه آقای یغمایی به ایران بیایند. توسط خیلی از افراد هم تنظیم شد که در آرشیو ما موجود است، اما ‌‌در نهایت توسط آقای یغمایی تنظیم شد و چون ایشان ممنوع‌الفعالیت بودند در کاور آلبوم نام ایشان زده نشده است.

وی ادامه داد: درهیچ جای دنیا تنظیم کننده به عنوان صاحب اثر معرفی نمی‌شود. ترانه‌سرا و آهنگساز صاحبین اثرهستند. ایشان با این ادعا ما را هم دلگیر کردند. افراد دور ایشان به خصوص یک شخص خاص در این اتفاق سهم داشتند. حتی آن زمان فرشاد درصفحه شخصی‌اش نوشت جناب یغمایی اگر این کاررا دوست دارید من به شما هدیه می‌دهم. اما این کار، هنر من است.

خشنود یادآورشد: من قبل از تولد ایشان ملودی‌های ماندگار داشتم. پسرم هم تحصیلات عالی فیلمسازی از انگلستان دارد. آهنگساز و نوازنده خیلی خوبی است و به زودی هم آلبوم راک خودش منتشر می‌شود. آقای «مسعود همایونی» بسیار قدرتمند‌تر از «کاوه یغمایی» است. در نوازندگی هم از او بهتر است.

وی درپایان گفت: کاوه یغمایی 4 اثر را در این آلبوم تنظیم کرده پس حق بیشتری برای مالکیت آلبوم دارد. ضعف آقای یغمایی این بود که عنوان کرد و بیشتر به خاطر مطرح کردن نام اش بود. ایشان تنها پشتوانه‌اش پدرش است. این را برای اولین بار عنوان کردم و درد دل من است و می‌گویم ایشان از نظر من هنرمند نبوده و نخواهدبود.

بنابراین گزارش، آلبوم «زندگی یه انتخابه» از پنجشنبه ۱۴ اسفند با تیراژ ۵۰ هزار نسخه در مرحله اول توزیع درسراسرکشو توطیع می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب