امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9172 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد؛

سال ۹۴ شاهد خروج از رکود و حرکت به سمت توسعه اقتصادی خواهیم بود/ یک ریال از مصارف بودجه ارتباطی با نتایج مذاکرات ندارد

خبرایران: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که رشد سرمایه‌گذاری در سال ۹۴ حدود ۴ درصد و رشد اقتصاد ایران حداقل دو و نیم درصد باشد و در این صورت مردم می‌توانند شاهد خروج از رکود و حرکت به سمت توسعه اقتصادی باشند.
سال ۹۴ شاهد خروج از رکود و حرکت به سمت توسعه اقتصادی خواهیم بود/ یک ریال از مصارف بودجه ارتباطی با نتایج مذاکرات ندارد

به گزارش خبر ایران، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به ارائه گزارشی از روند بررسی بودجه سال 1394 پرداخت و اظهار کرد: حضور در جمع شما مؤمنان نمازگزار و ارائه گزارش درباره تخصیص بودجه توفیقی است که من از بابت آن از خداوند متعال و دست‌اندرکاران نماز جمعه تشکر می‌کنم.
نوبخت اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، لایحه بودجه پس از سه ماه بحث و بررسی به تصویب رسید. طبق قانون، بودجه برنامه یکساله دولت است که در آن منابع در آمدی و چگونگی مصارف تعیین می‌شود بنابراین حق مردم است که بدانند در بودجه‌ای که دولت پیشنهاد داده و توسط نمایندگان آنان تصویب شده است پیش‌بینی منابع و مصارف در سال 94 چگونه است و این بودجه چه تاثیری بر اقتصاد و وضع زندگی آنان دارد؟
وی افزود: لایحه بودجه در یک نگاه کلی یک پیش‌بینی از منابع درآمدی و مصارف در یکسال است و در این خصوص علاوه بر اینکه پیش‌بینی مهم است مهمتر، ترکیب آنها است که باید سنجیده و در راستای اهداف نظام باشد. هرچند در این زمینه بین دولت و مجلس اندکی اختلاف وجود دارد اما منابع و مصارف در مجلس 5 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: اما مجلس و دولت برای منابع درآمدی و کاهش وابستگی بودجه به نفت وحدت کامل داشتند و وابستگی بودجه به نفت را در راستای اقتصاد مقاومتی به یک سوم کاهش دادند و هزینه‌های عمرانی را بیش از 40 درصد افزایش دادند که این هم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: با این سرمایه‌گذاری‌ها پیش‌بینی می‌شود که رشد سرمایه‌گذاری در سال 94 حدود 4 درصد و اقتصاد ایران حداقل 2 و نیم درصد رشد داشته باشد و در این صورت مردم می‌توانند شاهد خروج از رکود و حرکت به سمت توسعه اقتصادی باشند.
نوبخت تأکید کرد: حتی یک ریال از مصارف بودجه ارتباطی با نتایج مذاکرات ندارد و پیش‌بینی‌ها در بودجه صرفا از منابع شناخته شده و بدون ارتباط با نتیجه مذاکرات است. البته دولت برنامه‌هایی در این زمینه دارد که متناسب با شرایط از آن استفاده خواهد کرد و مردم مطمئن باشند فرزندان آنان ذره‌ای دربرابر زورگویی‌های دول استکباری و تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهد آمد.
وی افزود: در مورد تورم باید عرض کنم که در بودجه 94 مهار تورم همچنان یکی از اهداف مهم است و دولت برای تقلیل آن به زیر ده درصد در برنامه ششم برنامه‌ریزی کرده است. دولت شرایط استخدام بیش از 38 هزار نفر را در استان‌ها فراهم کرده است؛ لذا مسئولان استانی می‌توانند از همین اسفند اقدامات استخدامی را اغاز کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: در سال 94 بیش از 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه درمان اختصاص یافته است و مردم بدانند که دولت با قوت و کیفیت بیشتر این راه را ادامه خواهد داد.
وی افزود: در بودجه 94 با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، بیش از 1200 میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن اختصاص یافته است که با افزایش رقم وام در شهرهای بزرگ تا 50 میلیارد تومان مردم می‌توانند شاهد دومین گام دولت پس از تسهیلات درمان باشند.
نوبخت افزود: در مورد اقدامات عمرانی باید بگویم که با تخصیص صد درصد بودجه مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری با مصرف بالغ بر 236 هزار میلیارد تومان مردم شاهد اتمام بالغ بر 200 طرح عمرانی خواهند بود.
وی اظهار کرد: اجرای شش طرح ریلی، افزایش ظرفیت بنادر تجاری، بهبود وضعیت نگهداری زیرساخت‌ها، اتمام عملیات 31 بیمارستان، اتمام بیش از 400 هزار متر مربع فضای آموزشی، 405 پروژه ورزشی در شهرهای مختلف، 8 هزار میلیارد تومان بودجه برای مهار آب‌های مرزی، اتمام عملیات بازسازی و نوسازی 68 حوزه علمیه خواهران، بهسازی حاشیه شهرهای مذهبی و در نهایت افزایش 4 برابری بودجه مصلاها در سال 94 از جمله دیگر اقدامات دولت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان اظهار کرد: در آینده دنیا شاهد خواهد بود که در صورت اتحاد قوای این کشور، جمهوری اسلامی ایران روز به روز توسعه یافته‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد و انشاء‌الله مردم شاهد پایان تحریم‌های ظالمانه باشند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب