امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9215 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بانک مرکزی با صدور دستورالعملی خواستار شد؛

بانک ها و مؤسسات اعتباری ارزشهای قرض الحسنه را تبلیغ نمایند

خبرایران: دستورالعمل ساماندهی تبلیغات قرض الحسنه پس انداز مؤسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه مؤسسات اعتباری»به منظور ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، گسترش فرهنگ قرض الحسنه و جلوگیری از تبلیغات اغواء کننده در خصوص جوایز اعطایی به سپرده های قرض الحسنه پس انداز، به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
بانک ها و مؤسسات اعتباری ارزشهای قرض الحسنه را تبلیغ نمایند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با عنایت به اینکه از اوایل سال جاری، انجام عملیات قرض الحسنه توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز مجاز اعلام شده، ایجاب می کرد، شمول دستورالعمل مذکور که صرفاً ناظر بر بانک های قرض الحسنه و صندوق های قرض الحسنه وابسته به بانک ها و مؤسسات اعتباری بود، به بانک ها و مؤسسات اعتباری نیز تسری یابد.

براساس این گزارش، بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف شدند در تبلیغات خود مفهوم قرض الحسنه و مزایای آن را برای عموم مردم اطلاع رسانی کرده، تبلیغات صادقانه و با حفظ کرامت انسانی انجام دهند و در جهت ارتقا فرهنگ نیکوکاری، فداکاری، ایجاد همبستگی بین عموم و همچنین گسترش عدالت مابین آحاد جامعه تلاش کنند.

همچنین بایستی در تبلیغات خود به اجر معنوی قرض الحسنه بیش از مشوق های مادی مرتبط با جوایز اعطایی به سپرده های قرض الحسنه پس انداز بپردازند و بر فواید تاثیر تسهیلات قرض الحسنه در جهت رفع نیازهای ضروری مردم و امور عام المنفعه آن برای آحاد جامعه تاکید کنند.

لذا بدین منظور دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده های قرض الحسنه پس انداز (ریالی- ارزی) مصوب یکهزار و یکصد و بیست و پنجمین جلسه مورخ 27 اردیبشهت ماه 90 شورای پول و اعتبار مورد اصلاح قرار گرفت و برای اجرا به تمام بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب