امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9233 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد خبرداد؛

وزیر ارشاد بزرگ ترین مشوق بانک در اقتصاد هنر و پیگیری اقتصاد هنرمندان بوده / ما تا قبل از دولت یازدهم در این مسیر تنها بودیم

خبرایران: دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد ضمن اشاره به حمایت بسیار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقوله اقتصاد هنر گفت: از زمانی که دولت تدبیر و امید زمام امور را به دست گرفته است وزیر ارشاد بزرگ ترین مشوق بانک در اقتصاد هنر و پیگیری اقتصاد هنرمندان بوده است.
وزیر ارشاد بزرگ ترین مشوق بانک در اقتصاد هنر و پیگیری اقتصاد هنرمندان بوده / ما تا قبل از دولت یازدهم در این مسیر تنها بودیم

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، مراسم نمایش آثار جدید در موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک‌پاسارگاد و همچنین رونمایی از کتاب گنجینه ‌پاسارگاد برگزار و  در این مراسم که با حضور دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان بنام، مدیران بانک‌پاسارگاد و گروهی از هنردوستان در محل موزه برگزار شد،

 در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد ضمن اشاره به حمایت بسیار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مقوله اقتصاد هنر گفت: از زمانی که دولت تدبیر و امید زمام امور را به دست گرفته است وزیر ارشاد بزرگ ترین مشوق بانک در اقتصاد هنر و پیگیری اقتصاد هنرمندان بوده است.

وی ادامه داد: ما تا قبل از دولت یازدهم در این مسیر تنها بودیم ولی تشویق های مکرر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جاهای مختلف حتی جاهایی که بانک پاسارگاد حضور نداشته است نشان می دهد که راه ما راه درستی است.

دکتر قاسمی با بیان این نکته که البته بانک پاسارگاد در اقتصاد هنر در آغاز راه است، تاکید کرد: هنر ایرانی در صورت حمایت می تواند در دنیا افتخارآفرینی کند.

در این مراسم همچنین علی‌اکبر امین‌تفرشی عضو هیات‌مدیره بانک‌پاسارگاد و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان طی سخنانی اظهار داشت: در اسفندماه 1387 بر اساس بنیان‌های فکری راهبران اجرایی بانک‌پاسارگاد و بر اساس رسم بهینه تمامی موسسات بین‌المللی، این بانک نیز در برنامه تجاری‌اش فعالیت‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داد و در همین راستا موزه هنرهای تجسمی را راه‌اندازی کرد.

وی ادامه داد: در بانک‌پاسارگاد قصد داریم که با هدف پشتیبانی از اقتصاد هنر با جمع‌آوری مجموعه کاملی از آثار هنری در این موزه، تاریخ هنرهای معاصر ایران را در کنار هم در معرض دید مردم قرار دهیم.

امین‌تفرشی خاطرنشان کرد: هم اکنون 200 اثر هنری در این موزه قرار دارند و به همین تعداد نیز در خزانه بانک‌پاسارگاد نگهداری می‌شود. به گفته وی، این وسعت از سرمایه‌گذاری در هنر می‌تواند جایگاه ارزنده‌ای در حمایت از هنر و هنرمندان داشته باشد.

در این مراسم علاوه بر به نمایش‌گذاشتن آثار جدید هنرهای تجسمی از هنرمندان بزرگ کشور، از نخستین جلد کتاب آثار موزه هنرهای تجسمی بانک‌پاسارگاد نیز رونمایی شد.

گفتنی است موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد در محل میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125، موسسه فرهنگی هنی صبا، طبقه سوم دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب