امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9240 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا حاجی بیگی خبرداد؛

وضعیت پایانه های تهران بهبود یافته/ پایانه ها از داخل شهر بیرون می روند/ دنبال توسعه سیستم ریلی شهری و بین شهری هستیم

خبرایران: مدیرعامل سازمان پایانه هاوپارک سواری های شهرداری تهران با بیان اینکه تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست گفت: سیاست کلان شهرداری آن است که پایانه ها از داخل شهر بیرون بروند اما برای این موضوع نیاز به برنامه ریزی و مطالعه است. قرار است خطوط ریلی داخلی و بین شهری به هم متصل شوند.
وضعیت پایانه های تهران بهبود یافته/ پایانه ها از داخل شهر بیرون می روند/ دنبال توسعه سیستم ریلی شهری و بین شهری هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری مشترک سازمان پایانه ها و پارک سواری های شهرداری تهران و حمل و نقل و پایانه های استان تهران  صبح امروز با حضور«محمدرضا حاجی بیگی» مدیرعامل سازمان پایانه هاوپارک سواری های شهرداری تهران،«حمیدرضا شهرکی ثانوی» مدیرعامل حمل و نقل و پایانه های استان تهران و اصحاب رسانه در سازمان پایانه های شهرداری تهران برگزارو دراین نشست خبری«محمدرضا حاجی بیگی»مدیرعامل سازمان پایانه هاوپارک سواری های شهرداری تهران اظهارداشت: در سال 93 سازمان پایانه های فعالیت هایی به شرح زیر انجام داده که می توان از تخریب خوابگاه فرسوده پایانه جنوب و افتتاح خوابگاه جدید در فروردین سال 94، تخریب سیستم سوخت رسانی در پایانه جنوب و بهره برداری از سیستم سوخت جدید، راه اندازی سیستم اتوماسیون حمل بار در پایانه جنوب، احداث سالن جدید برای مراجعین و تجمیع شرکتها در پایانه بیهقی، راهاندازی سامانه 137 برای دریافت انتقادات و پیشنهادات، ساماندهی انتظامات و وضعیت بهداشت در پایانه ها با برون سپاری به یگان های انتظامی ازجمله این کارها هستند.

مدیرعامل سازمان پایانه هاوپارک سواری های شهرداری تهران درخصوصدیگر فعالیت های پایانه ها نیز عنوان داشت: آغاز تفکیک زباله خشک و تر به صورت مجزا در پایانه ها، پلاک گذاری تمامی غرفه های پایانه ها و جلوگیری از تداخل صنفی در پایانه ها، خریداری فضای سه هکتاری در جوار پایانه جنوب برای انتقال بخش سواری ها، نظرسنجی از مسافران و نتیجه 73 درصدی رضایتمندی و تاسیس اتاق مادر کودک در هر چهار پایانه به صورت رایگان و استفاده 28 هزار خانواده تاکنون را نام برد.

حاجی بابای در خصوص وضعیت پایانه شرق هم ابرازداشت: در حال حاضر 30 هکتار زمین در کنار بیمارستان شهید لواسانی(سرخه حصار) یعنی چیزی حدود 60 درصد توسط شهرداری تملک شده است که در 15 هکتار آن ساخت و سازها حدود 40 درصد پیشرفت داشته است. همچنین به دنبال واگذاری 15 درصد باقی مانده به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد فرصت های گردشگری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه سیستم ریلی شهری و بین شهری هستیم تا بتوان پایانه ها را در کنار این منبع حمل و نقلی قرار دهیم. فضاهای در شهر آفتاب و تقاطع اتوبان آزادگان و بزرگراه آیت الله سعیدی برای جاسازی پایانه های جنوب و غرب در نظر گرفته ایم که پس از اعلام نتایج مطالعاتی با در نظر گرفتن پیوست های زیست محیطی مکان های مورد نظر انتخاب و اعلام خواهیم کرد.

حاجی بیگی افزود: در پایانه جنوب خوابگاه تا پایان فروردین ماه در اختیار رانندگان قرار می گیرد و سیستم سوخت رسانی پایانه جنوب در حال ساماندهی است و پایانه جدید شرق در ۳۰ هکتار از زمین های کنار بیمارستان شهید لواسانی را تملک کردیم و اکنون حدود ۴۰ درصد پایانه جدید شرق احداث شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ بتوانیم تمامی تملک های این پایانه را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: فضای ۳ هکتاری جنب پایانه جنوب تملک شده که قرار است آن محل را برای ساماندهی خودروهای سواری استفاده کنیم. در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان این تملک هزینه داشته است و مکانی در محدوده شهر آفتاب و زمینی در محدوده بزرگراه آزادگان و زمین دیگری در نزدیکی گرمدره برای انتقال پایانه غرب در نظر گرفته شده اما به دلیل اینکه قرار است .

حاجی بیگی با بیان اینکه تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست گفت: سیاست کلان شهرداری آن است که پایانه ها از داخل شهر بیرون بروند اما برای این موضوع نیاز به برنامه ریزی و مطالعه است. قرار است خطوط ریلی داخلی و بین شهری به هم متصل شوند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب