امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9247 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس جمعیت هلال احمراعلام کرد؛

ثبت 1000 کشته در تصادفات جاده ای تعطیلات نوروز سال گذشته/ پخش 15 برنامه تلویزیونی/ کشورهای دیگر در کاهش تلفات جاده ای موفق بوده اند

خبرایران:امیرمحسن ضیایی گفت:در زمینه آموزش های همگانی به منظور ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه، جمعیت هلال احمر فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد و ۱۵ برنامه تلویزیونی در این زمینه تولید شده است.
ثبت 1000 کشته در تصادفات جاده ای تعطیلات نوروز سال گذشته/ پخش 15 برنامه تلویزیونی/ کشورهای دیگر در کاهش تلفات جاده ای موفق بوده اند

به گزارش خبرنگار خبرایران، خبری طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی نوروزی هلال احمر صبح امروز با حضور«امیرمحسن ضیایی» رئیس جمعیت هلال احمر واصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمربا اشاره به آمار سازمان گردشگری مبنی بر ثبت 56 میلیون اقامت و 30 میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور در نوروز 93 اظهارداشت: این امر نشان دهنده اهمیت این دوران بر آموزش و استفاده از آن در راستای فرهنگسازی است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در نوروز سال جاری هزار نفر تلفات جاده ای در کشور به ثبت رسید، افزود: تصادف جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می شود که البته به نسبت گذشته، آمار تلفات کاهش محسوسی داشته اما باید به روزی برسیم که تلفات جاده ای به صفر برسد.

وی افزود: اگر با روند سال 84 و میزان فوتی های تصادفات جاده ای آن دوره پیش می رفتیم الان به 54 هزار کشته در سال می رسیدیم که با فعالیت های همه جانبه سازمان ها و نهادهای مختلف این آمار به 17 هزار نفر رسیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یک هواپیما با حداکثر 300 سرنشین موجب موج رسانه ای در رسانه های مختلف می شود، یادآور شد: این در حالی است که ثبت هزار کشته در تصادفات جاده ای تعطیلات نوروز بسیار دردناک تر است.

وی جاده، راننده و خودرو را سه عامل موثر در بروز تصادفات برشمرد و تصریح کرد: می توان برای عامل جاده گلوگاه های خطرناک را شناسایی و وضعیت را بهبود بخشید؛ همچنین عامل خودرو نیز یکی از عوامل مهم در تلفات جاده ای محسوب می شود که آن نیز می تواند قابل پیشگیری باشد.

ضیایی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه بیان کرد: کشورهای دیگر در کاهش تلفات جاده ای موفق بوده اند که در این راستا ما نیز باید از علم موجود جهانی استفاده و در راستای افزایش فرهنگ ترافیک از سنین کم در جامعه آغاز کرده و فرهنگ ترافیکی را ارتقا دهیم.

وی گفت: افزایش آگاهی موجب توان افزایی افراد در برابر حوادث و بلایا شده همچنین با کاهش ریسک در زمان حادثه قادر به بهترین عکس العمل خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای مانور بزرگ آمادگی جمعیت هلال احمر برای استقبال از نوروز 94 تصریح کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مانور میزان آمادگی خود را برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی نشان دادند و امیدواریم نوروزی بدون حادثه را پشت سر بگذاریم.

وی در مورد ارائه آموزش ها به مردم اضافه کرد: یکی از ماموریت های هلال احمر ارائه آموزش های همگانی در زمینه مسائل امدادی است تا مردم بتوانند با استفاده از این آموزش ها در شرایط خاص عکس العمل مناسب از خود نشان دهند.

ضیایی گفت: در زمینه آموزش های همگانی در زمینه مسائل امدادی جمعیت هلال احمر فعالیت های مختلفی را انجام می دهد و در زمینه آموزش های امدادی و کمک های اولیه  15 برنامه تلویزیونی تولید شده که به زودی از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید تجهیزات و داروها اقدامات خوبی در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: در زمینه تولید تجهیزات و داروها نیز اقداماتی برای بهبود کیفیت تولید انجام خواهیم داد تا کیفیت محصولات تولیدی بیش از گذشته افزایش یابد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب