امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9257 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبرداد؛

۷۰ درصد افراد دستگیر شده دارای سابقه کیفری بوده‌اند/ در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۰ کیلو مواد مخدر کشف شده / بازداشتی‌های چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه می‌مانند

خبرایران: سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه با افرادی که آسایش مردم را در چهارشنبه آخر سال سلب می‌کنند برخورد می‌شود، گفت: این افراد تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه‌های پلیس می‌مانند.
۷۰ درصد افراد دستگیر شده دارای سابقه کیفری بوده‌اند/ در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۰ کیلو مواد مخدر کشف شده / بازداشتی‌های چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات در بازداشتگاه می‌مانند

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ ظهر امروز باحضور اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری  فرمانده انتظامی تهران بزرگ ظهربا اشاره به اینکه شب گذشته در پلیس آگاهی تهران بزرگ ۸۲ نفر در رابطه با سرقت دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد یک باند ۱۳ نفره جعل، باند ۷ نفره جعل عنوان تحت اسم مامور، باند ۴ نفره زورگیری و باند ۳ نفره سرقت منزل دستگیر شده‌اند و ۷۰ درصد افراد دستگیر شده دارای سابقه کیفری بوده‌اند و در ۴۵ روز گذشته این چهارمین مرحله اقدام پلیس در خصوص دستگیری سارقین بوده است.

سردار ساجدی نیا در خصوص اقدام پلیس تهران بزرگ برای مبارزه با سرقت و جرم در ایام تعطیلات بیان کرد: با استقرار ایستگاه‌های پلیس از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین تهران بزرگ کنترل می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: ما سعی کرده‌ایم گشت‌های موتوری و خودرویی خود را افزایش دهیم و هر ایستگاه پلیس نزدیک به دو گشت لحظه به لحظه دارد و البته گشت آگاهی، امداد و امنیت نیز به تنهایی خود عمل می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در ۳۷۵ محله تهران ایستگاه سیار مستقر شده است، بیان کرد: کلانتری‌ها همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به گشت می‌پردازند اما در خصوص کمک به بقیه نیروهای پلیس نیز تعیین تکلیف شده‌اند به طور حتم در ایام تعطیلات حضور پلیس پر رنگ‌تر از قبل خواهد بود و از صد در صد نیروی خود در این ایام استفاده می‌کنیم.

سردار ساجدی نیا تصریح کرد: ممنوعیت اسباب کشی در ایام تعطیلات و عید نوروز همچنان به قوت خود باقی است و برای اسباب کشی باید افراد از کلانتری محل خود مجوز لازم را بگیرند. اگر مجوز وجود نداشته باشد اموال توقیف می‌شود. این ممنوعیت از روز اول فروردین تا پایان روز چهاردهم پا بر جا است.

سردار ساجدی نیا درباره تمهیدات صورت گرفته برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در این باره از مردم تشکر و تقدیر داریم و پدر و مادر‌ها مورد توجه ما هستند آن‌ها باید جوانان خود را مراقبت کنند تا ما شاهد کاهش مصدومین و مجروحین باشیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: سال گذشته مامور جوان ما هادی صاحب دلاور در حین تامین امنیت مردم و ماموریت مجروح و سپس شهید شد این را بدانید که پلیس در کنار مردم است و اگر برخوردی با هنجارشکن‌ها صورت می‌گیرد بنا به درخواست مردم نیز است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پدر و مادر‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند، گفت: بحث اجرای مراسم چهارشنبه سوری در شهر تهران کوچه محور است و هر کسی باید تنها در درب منزل خودش مراسم کوچکی را داشته باشد و همچون سال‌های گذشته ممنوعیت اجرای مراسم چهارشنبه سوری در خیابان‌های اصلی همچنان به قوت خود باقی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با کسانی که موجب سلب آسایش مردم شوند به صورت جدی برخورد می‌شود گفت: افرادی که با خودروی خود از مردم سلب آسایش می‌کنند با حکم قضایی خودرویشان توقیف می‌شود و همین طور خودرو و خود افراد متخلف تا پایان تعطیلات می‌ه‌مان پلیس در بازداشتگاه هستند.

سردار ساجدی نیا در رابطه با بحث خودروهایی که توقیف شده‌اند، عنوان کرد: خودروهایی که توقیف قضائی نداشته باشند تا دو روز آینده با انجام اقدامات قانونی و مراجعه به ستاد ترخیص به صاحبانشان تحویل داده می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تا این لحظه ۳۶ تن مواد محترقه کشف شده است، بیان کرد: ۳۰ میلیون قطعه مواد محترقه و منفجره تا این لحظه کشف و ضبط شده‌اند که اکثر آن‌ها وارداتی و قاچاق بوده است.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۰ کیلو مواد مخدر کشف شده است عنوان کرد: از ابتدای سال تا همین حالا که در حضور شما هستم ۱۵/۵ تن انواع مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فعالیت راهنمایی و رانندگی در خصوص روزهای پایانی سال اظهار کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند وضعیت مناسبی را در محدوده بهشت زهرا به وجود آورند همین طور تلاش دوستان در این است که همه کسانی که ازسطح تهران خارج می‌شوند در صحت و سلامت کامل باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: روزهای ابتدایی سال سطح تهران خلوت است اما جوانان نباید از این موضوع سواستفاده کرده و در سطح بزرگراه‌ها با سرعت زیاد حرکت کنند متاسفانه هر سال به علت ناآگاهی جوانان در روزهای ابتدایی سال تصادفات جرحی و فوتی به دلیل سرعت غیر مطمئنه در بزرگراه‌ها داریم اما آن‌ها باید بدانند که دوربین‌ها و گشت نامحسوس آن‌ها را رصد می‌کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب