امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9275 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی کفاشیان اعلام کرد؛

آل اشپورت با فدراسیون ادامه همکاری می‌دهد/کی‌روش می‌خواهد زرنگی کند اما ما هم زرنگیم/ جانشین او خارجی خواهد بود

خبرایران:رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که هیات رییسه فدراسیون اصرار به ماندن کی روش دارد، اما اگر این مربی پرتغالی نخواهد در ایران بماند باید طبق مفاد قرارداد از تیم ملی جدا شود.
آل اشپورت با فدراسیون ادامه همکاری می‌دهد/کی‌روش می‌خواهد زرنگی کند اما ما هم زرنگیم/ جانشین او خارجی خواهد بود

به گزارش خبرایران ، علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت مذاکره با کارلوس کی‌روش به خبرنگاران گفت: با کی‌روش جلسه‌ای داشتیم و من اعلام کردم که فدراسیون کماکان پایبند اجرای قرارداد منعقده با ایشان است و هیات رییسه فدراسیون هم بر اجرای قرارداد تاکید دارد. ضمن این که ما تا شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی 45 روز بیشتر وقت نداریم.وی افزود: اگر می‌خواستیم کی‌روش را برکنار کنیم، بعد از جام جهانی با او قرارداد نمی‌بستیم. اکنون حدود پنج شش ماه از جام جهانی گذشته است و ما می‌خواهیم که کی روش در تیم ملی بماند، اما اگر ایشان اصرار دارد که جدا شود، باید طبق مفاد مندرج در قرارداد عمل کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: کی‌روش پس از اتفاقات دیروز ناراحت شد و رفت، اما سپس به من ایمیل زد و پرسید که چه کار باید بکند. من هم امروز طی نامه‌ای رسمی به او همین موارد را اشاره کردم و گفتم که از کارش رضایت داریم و طبق مصوبه هیات رییسه می‌خواهیم در ایران بماند.اگر کی‌روش نهایتا تصمیم بگیرد که از ایران برود و قراردادش به صورت توافقی لغو شود ما مجبوریم به سراغ گزینه‌های دیگر برویم. زمان کم است و ما هم از این موضوع ناراحت هستیم و چاره‌ای هم نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که جایگزین کی‌روش از میان گزینه‌های خارجی انتخاب می‌شود یا داخلی؟ پاسخ داد: ترجیح فدراسیون فوتبال این است که از مربیان خارجی استفاده کنیم که هم طراز با کارلوس کی‌روش باشند. به هر حال ما عملکرد مربیان را باید ملاک قرار دهیم و انتخاب خوب و درستی داشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که همکاری فدراسیون و شرکت آل اشپورت ادامه می یابد؟ درباره شایعاتی مبنی بر لغو این همکاری، اظهار کرد: آل اشپورت نامه‌ای گلایه‌آمیزی را برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده بود و اعلام کرده بودند که جواد نکونام در مصاحبه اش با برنامه «90» با انتقاد از توپ ها و پیراهن‌های این شرکت به آنها توهین کرده است. من صحبت‌هایی که نکونام انجام داد را به صورت کامل نشینده بودم، اما به آنها گفتیم نکونام که الان دیگر کاپیتان تیم ملی نیست و بنابراین زیر نظر ما هم کار نمی‌کند. او در یک باشگاه خارجی بازی می‌کند. ما جواب آل اشپورت را دادیم و اعلام کردیم که از البسه و توپ‌های که در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند رضایت داریم. مسلما توپ‌هایی که آنها به سازمان لیگ می‌دهند ارتباطی به البسه‌ای که این شرکت به فدراسیون می‌دهد ندارد و قرار شد ما همکاریمان را با این شرکت ادامه دهیم.

کفاشیان در واکنش به این که ظاهرا کارلوس کی‌روش از فدراسیون خواسته است تا قراردادی با شرکت آدیداس بسته شود گفت: کی‌روش فعلا بحث ماندن یا نماندن خودش مطرح است. موضوع لباس‌های تیم ملی مربوط به فدراسیون فوتبال است و اگر مشکلی هم باشد برای ماست. کی‌روش در این گونه موارد دخالتی نکرده و نمی‌کند و مسئولیت‌ها مشخص است. مسئولیت او هم به مسائل درون زمین مربوط می‌شود. او هیچ صحبتی درباره کمپانی خاصی صحبت نکرد.

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این که ظاهرا کی‌روش نمی خواهد برخی از مسئولان فدراسیون از جمله دبیر کل دخالتی در کارش داشته باشند و این به خاطر ناراحتی از صحبت‌های علیرضا اسدی است؟ گفت: خیر! انتقادی مطرح شده بود که بالاخره انتقاد کردن طبیعی است. نباید این گونه موارد بهانه ای برای یکسری از تصمیمات شود. فدراسیون به تعهداتش در قبال کارلوس کی‌روش پایبند است و ما اکنون منتظر پاسخ مکتوب کی‌روش هستیم.

در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که آیا حضور نیافتن کی‌روش در جلسه امروز حاوی پیام خاصی است؟ وی پاسخ داد: دیروز چند ساعت با هم حرف زدیم و دیگر حرفی برای زدن باقی نمانده است که کی‌روش بخواهد باز هم به فدراسیون بیاید. روز چهارشنبه به نتیجه‌ خاصی رسیدیم و با این حال باز هم کی‌روش پرسید که باید چه کار کند و امروز من با نامه جوابش را دادم. دیگر نیازی به جلسه نیست. نی‌روش باید تصمیم بگیرد که با ما ادامه می‌دهد یا قراردادش را لغو می‌کند. در هر دو حالت هم باید طبق قرارداد عمل کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره درگیری لفظی روز چهارشنبه کی‌روش و ترابیان نیز گفت: کی‌روش از زمانی که ترابیان سرپرست تیم ملی بود از او ناراحتی به دل داشت و در شرایط کنونی که باید آرامش حاکم باشد کسی از قول ترابیان مطلب اشتباهی را به کی‌روش گفته و او را ناراحت کرده است. کسانی که این حرف اشتباه را به کی‌روش رسانده‌اند شیطنت کرده‌اند.

کفاشیان هم‌چنین درباره گزینه‌های احتمالی جانشینی کی‌روش نیز گفت: اولویت ما مربی خارجی است. البته در زمانی که کی‌روش مربی تیم ملی است، نمی‌توانیم با فرد دیگری مذاکره کنیم، چون باعث ناراحتی می‌شود، اما گزینه‌های وجود دارند همان طور که کی‌روش وقتی به ایران آمد یکی از گزینه‌های ما بود و توانست با عملکردش محبوبیت ایجاد کند.

در ادامه خبرنگاری به کفاشیان گفت که به نظر می‌رسد کی‌روش به دنبال این است که فدراسیون فوتبال ایران او را اخراج کند تا بتواند تمام پولش را بگیرد؟ کفاشیان پاسخ داد: ما این را می‌دانیم. او می‌خواهد با این کار زرنگی کند، اما ما هم زرنگ هستیم!

رییس فدراسیون فوتبال در پایان درباره احتمال جایگزینی شرکت آدیداس به جای آل اشپورت برای تامین البسه‌ تیم ملی گفت: باید نماینده این شرکت به ایران بیاید تا صحبت کنیم. آن وقت شرایط تمام شرکت‌ها را مقایسه و هر کدام بهتر بود انتخاب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا کفاشیان همچنین در حاشیه همایش هندبال نیز در جمع خبرنگاران درباره مساله میان کی‌روش و ترابیان افزود: سه سال قبل ترابیان در کنار کارلوس کی‌روش بود و بچه‌های مترجم گفته بودند که او لفظی را به کار برده است، در صورتی که ترابیان گفت من چنین چیزی نگفته‌ام و حال سه سال از این موضوع گذشته است و کی‌روش هم می‌گوید که ناراحت است که هر دفعه چیزی می‌شنود. موضوع خیلی خاصی نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارلوس کی‌روش شرط گذاشته که باید دبیر فدراسیون برود؟ گفت: خیر اصلا این طورنیست. کی‌روش نمی‌تواند برای ما شرط بگذارد اما ناراحت است که بر علیه او صحبت شده و گلایه مند است که چرا از او دفاع نکردیم. ما هم گفتیم که باید صحبت کنیم و هر کسی نظرش را با احترام بگوید. ما شرطی بیشتر از چارچوب قرارداد نمی پذیریم. قرارداد مشخص است.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره رابطه‌اش با وزیر ورزش و جوانان گفت : من بارها گفته‌ام که با کسی قهر نیستم که بخواهم آشتی کنم. در این مدت هم به وزیر ورزش و جوانان تماسی نگرفته‌ام که بخواهد جواب بدهد یا ندهد. در سال جدید با وزیر صحبت نکرده‌ام.

وی با اظهار تعجب برخی از خبرنگاران که اعلام کرده‌اند که وزیر در جلسه با او حرفی زده است، گفت: من هیچ صحبتی با وزیر ورزش و جوانان نداشتم. من نمی‌دانم که موضوعاتی هم درباره داوران لیگ دسته یک و لیگ برتر مطرح شده است و اگر مطرح شده باید در فدراسیون فوتبال پیگیری شود. هیچ کسی از وزارتخانه در این باره با من تماسی نداشته است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب